raskausoireet loppui! apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kikka"

Vieras
tuleeko keskenmeno?

eilen vielä oli pahoinvointia, haistoin kaiken liiankin hyvin, rinnat arat

nyt enää nännit hiukan arat, muut oireet on poissa! maha on kipuillut hiukan. toissapäivänä tuli kerran pyyhkiessä kirkasta verta.
eilen vasta tein testinkin vaikka tiesin jo oireista että raskaana olen. digi näytti raskaana 1-2 viikkoa.

Mull oli yks ainoa raskausoire aikoinaan viikolta 7+ jonnekin 10+. En voinut juoda kahvia. Joten ei kannata murehtia. Tein testinkin vasta viikolla 5+ enkä osannut edes aavistaa plussaa.

Mä toivon parasta ja pelkään pahinta sun kohdalle. Mulla oireiden loppuminen ja vuoto pyyhittäessä merkitsi tuulimunaa eli saatiin tietää np-ultrassa karu totuus. :(

[QUOTE="tiitus";29300205]muistaakseni tuulimunaraskaudessa ei voi olla raskausoireita,koska ei ole koko sikötäkään.Ei aiankaan mulla ollut-[/QUOTE]

Kyllä voi olla raskausoireita tuulimunassakin. Ne vain yleensä loppuu kuin seinään ja ovat usein hieman lievempiä muutenkin, mutta ei toki aina. Ja tosiaan usein ilmenee alkavalla vuodolla.

Ai niin ja lisäksi tuulimunassa siis munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautua samalla kun kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy sen seinämään. Istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa. Raskaushormonia (hCG) muodostuu ja raskaustesti näyttää positiivista. Normaalit raskausoireet ilmenevät (rintojen arkuus, pahoinvointi, väsymys jne.) mutta sikiötä ei muodostu lainkaan. Raskaus on hedelmöittymishetkestä tuomittu eikä mikään hoito tai lääke auta.

Mulla raskausoireet loppui nopeasti positiivisen testin jälkeen. Ja ystävälläni oli menkat vaikka oli raskaana - tajusi raskauden sen vuoksi vasta paljon normaalia myöhemmin. Lapsi silti tulossa ja ystävällä syntynytkin jo.

Ei kannata näitä palstalaisten kokemuksia turhan vakavina esimerkkeinä ottaa, jokaisella on omat kokemukset ja jokainen raskauskin kulkee omalla tavallaan,

Noilla viikoillahan digin pitäisi näyttää 2-3, jos hormoonia on, kuten pitäisi.
Itsr todennäköisesti huolestuisin, vaikka tiedänkin että joskus sitä hcg:tä kehittyy hitaammin

Yhteistyössä