R
rapuriina
Vieras
Ensimmäinen raskaus kyseessä ja työkavereiden kanssa ei ole aiheesta tullut keskusteltua koska pahoinvointi alkoi voimakkaampana vasta viikonloppuna. Ehkä noin reilu viikon ollut kuvottavaa oloa jos en muista syödä säännöllisesti muutaman tunnin välein mutta jotenkin olen pystynyt oleman töissä. Perjantaina sitten oksensin "ilman pahoinvointia" kolme kertaa eli ruoka maistui hyvin mutta noin 5 min. syömisen jälkeen kaikki tuli ylös ilman ennakkovaroitusta ja tämän jälkeen hetken vain oli huono olo. Onneksi aina oli vessa vieressä. Viikonloppu onkin sitten kulunut vuorotellen sängyssä ja sohvalla maaten. Nälkä on mutta mikään ruoka ei oikein tunnu maistuvan (pieniä annoksia esim. maustamatonta jogurttia, marjoja tai mehua menee kerrallaan) ja olo kokoajan oksettava ja voimaton.
Nyt sitten mietin kauhulla huomista työpäivää. Työssäni olen asiakkaiden kanssa tekemisissä ja vessa ei kovin usein ole ihan vieressä. Tauoille (vessaan ja syömään) ei myöskään välttämättä pääse kuin kerran tai kaksi työpäivän aikana, riippuu ihan päivästä. Huomenna pidempi homma tiedossa ja aikaisemmin samantapaisina päivinä olen tehnyt töitä 8-14 ja sitten vasta päässyt pitämään taukoa (vessaan ja syömään). Onneksi tällaisia päiviä on harvoin ja olen niiltä viimeviikot välttynyt.
Nyt siis vinkkejä kehiin millä työpäivästä selviää tällaisessa olotilassa parhaiten? Saako sairauslomaa pahoinvoinnintakia ja kuinka "helposti" rohkenee sairauslomaa pyytää?
Nyt sitten mietin kauhulla huomista työpäivää. Työssäni olen asiakkaiden kanssa tekemisissä ja vessa ei kovin usein ole ihan vieressä. Tauoille (vessaan ja syömään) ei myöskään välttämättä pääse kuin kerran tai kaksi työpäivän aikana, riippuu ihan päivästä. Huomenna pidempi homma tiedossa ja aikaisemmin samantapaisina päivinä olen tehnyt töitä 8-14 ja sitten vasta päässyt pitämään taukoa (vessaan ja syömään). Onneksi tällaisia päiviä on harvoin ja olen niiltä viimeviikot välttynyt.
Nyt siis vinkkejä kehiin millä työpäivästä selviää tällaisessa olotilassa parhaiten? Saako sairauslomaa pahoinvoinnintakia ja kuinka "helposti" rohkenee sairauslomaa pyytää?