Raskaustestit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kate82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kate82

Uusi jäsen
15.03.2009
11
0
1
Hei! Oletteko huomanneet eroja raskaustesteillä? Minulla on kp 24-30. Ensimmäisen testin tein kp 27 apteekin omalla raskaustestillä ja sain melko selkeän viivan (vaalean punaisen), seuraavana päivänä tein Gravidanilla ja tuli lähes samanlainen viiva (ehkä hieman hennompi). Tänään kp 30 tein Predictorilla ja viiva oli tosi haalea. Kaikki testit tein päivällä.
Raskausoireita on ollut, rinnat ovat olleet kipeät ja tänään oli aamusta kuvottava olo. Myös menkkamaista alavatsa kipua on ollut, mutta vuotoa ei ole tullut. Nyt huolettaa että vuoto alkaa.

Plussa on Plussa vaikka voissa paistais.. Eli onnea! eiköhän 3 plussaa kerro että raskaana olet :) Haaleudella ei niinkään väliä kunhan se plussa siinä on ja selkeä. Menkkamaiset alavatsa kivut on mulla ollut riesana molemmissa raskauksissa mutta ihanat vauvelit maailmaan saatoin! :)Ota rennosti ja nauti.. Pian alkaa (monilla) tosi paha pahoinvointi. Voi kun itsekin pääsis taas siihen tilaan :laugh: vaikkei se ihan hauskaa kyl ollutkaan

Huolettaa kun tänään testiin tuli lähes olematon viiva, kun vertasi aiempiin. Ajattelin huomenna aamulla tehdä uuden Predictorin testin. Voiko sillä olla merkitystä kuinka pitkään virtsa on ollut rakossa? Edellisestä wc-käynnistä ei ollut kauan, kun testin tein.
Vasta aloitimme vauvan yrittämisen. Viime kuussa lopetin pillerit kesken liuskan ja vuoto alkoi melko pian (13.2). Eli tästä kierrosta olen tullut raskaaksi. Vauva olisi kyllä tosi tervetullut :) Entisen miehen kanssa yritin 4 vuotta enkä tullut raskaaksi. Lapsettomuus oli tuolloin miehestä johtuvaa ja jouduin käymään tosi raskaissa hoidoissa (ISCI). Silti luulin että minussa on jotain vikaa ja en voi käsittää että nyt olisin raskaana.

Mutta kuten itsekin jo taisit ymmärtää että wc käynnin ajalla on merkitystä. Viiva on aivan varmasti vahvempi jos pissa on ollut rakossa esimerkiksi 4 tuntia eikä vain 1. Onnea kovasti :heart: ja yritä ihmeessä rauhoittua vähän. Stressi ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle .. Nimim 1 keskenmeno takana luultavasti stressin aiheuttaneena. Mieltäsi huojentaaksesi käy ihmeessä vielä 1 testi ostamassa ja tee testi aamupissasta :) Tai sitten terveysasemalle. Paljon voimia sinulle ja positiivisia vauva ajatuksia!

Gravidanin herkkyys on 10 yksikköä, kun taas Predictorin on 50. Apteekin oma on tietääkseni vähän epäherkempi kuin Gravidan mutta herkempi kuin Predictor. On aivan luonnollista, että Predictorin viiva on haaleampi. Se on muutenkin yksi markkinoiden epäherkimmistä testeistä. Ole siis rauhassa.

Kiitos rohkaisusta. Teen aamulla uuden testin, se on jo valmiina odottamassa :) Äitini sanoi myös että viivan vahvuudella ei pitäisi olla merkitystä kunhan viiva tulee. Ilmoittelen huomenna miten kävi :)

Alkuperäinen kirjoittaja kate82:
Muuten kun katoin sitä testiä myöhemmin (kun olin heittänyt pois roskiin) viiva oli tummunut. Mutta se ei taida olla oikea tulos. Eikö se ole se 5 min. mikä odotetaan.

ainakin apteekin testissä lukee, että ei saa enää tulkita tuloksia 10 minuutin jälkeen eli ei saa kaivella niitä roskia :)

Kyllä sinä raskaana taidat olla :) Onnea vain odotukseen :flower:

Tein Predictorin testin ja vahva plussa tuli =) Eli taitaa olla aika paljon merkitystä mihin aikaan testin tekee, vaikka niissä lukee että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan vaan. Täytyy kai se nyt uskoa. Oon tosi onnellinen :D

Yhteistyössä