raskausviikot ja mahan näkyminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meimei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meimei

Vieras
mites teillä muilla on mennyt, että millä viikolla normaalipainoisesta äidistä on näkynyt raskausmaha?

itse yritän salata asian mahdollisimman pitkään ja nyt olen viikolla 15+5.
Mahaa ei vielä näy.
Ensimmäistä odottaessa maha alkoi näkymään viikolla 20.
Voinko siis elätellä toiveita, ettei vieläkään ala näkymään maha, kuin vasta viikolla 20?

ja nyt puhun siis selkeästä vauvamahan näkymisestä, enkä siitä, että ihmiset voisivat epäillä olevan raskaana, kun mahaakin on tullut lisää.

No itse olen nyt viikolla 20 raskaana ja odotan kolmatta. Monta viikkoa on kyllä jo näkynyt selvä raskausmaha. Ekasta lapsesta hyvä kun näkyi kun olin 7 kuulla. Ja normaalipainoinen olen.

ruumiinrakenteesta, selästä, pituudesta yms tommonen. Oli paino mikä tahansa.

Meillä kans haaveissa salata raskaudet tulevaisuudessa mahdollisimman hyvin ja pitkään.. Mut edelliset on näkyny rv 12-15 aikaan jo suht hyvin. En tiiä sit nykynen rasvamaha, että peittääks se paremmin. Niin ja olen lyhyt ihminen ja lyhytselkäinen ja eteenpäin kallellaan oleva kohtu vielä kaiken lisäksi. Ja taipumus lihoa helpolla.

Molemmissa raskauksissa maha pompsahtanut kunnolla esiin vasta kuukausi/ pari ennen synnytystä. Hoikka olen (162/50) mutta kohtu taaksepäin kallellaan, joten siksikin näkynyt niin hitaasti ulospäin mahan kasvu. Pieneksi jäänyt siis maha molemmilla kerroilla.

Ensimmäistä kun odotin ja jouduin sairaalaan pissivaivojen takia ja kerroin olevani rv 27 -hoitajat ja lääkärit ihmettelivät vatsan puuttumista. Hätkähdin tutkijoita itsekin ja pirautin siinä itkut. Maha ilmestyi kyllä myöhemmin ja lapsikin syntyi sovitusti.

Toista lasta odottaessani pieni kumpu ilmaantui rv 20 -liikkeet tunsin rv 15.

Kolmatta odottaessani työnsin lantiota jostain syystä jo alusta asti eteenpäin ja selkäkipujen takia kävelyni oli hankalaa, joten ihmiset arvasivat paljon ennen kuin vatsaa alkoi näkyä. Muistaakseni käydessäni ultrassa rv14-16 vatsaa ei näkynyt...

Minulla valitettavasti näkyy jo nyt ja viikkoja 12+4. Joku ulkopuolinen mainitsi asiasta jo pari kolme viikkoa sitten. minulla kohdun kasvua vauhdittaa n.7cm myoma. Ikävää että masu näkyy, tässä tapauksessa kun tahtoisin niin pitää asian salassa mahdollisimman pitkään koska keskenmenovaara suuri.

Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:
Molemmissa raskauksissa maha pompsahtanut kunnolla esiin vasta kuukausi/ pari ennen synnytystä. Hoikka olen (162/50) mutta kohtu taaksepäin kallellaan, joten siksikin näkynyt niin hitaasti ulospäin mahan kasvu. Pieneksi jäänyt siis maha molemmilla kerroilla.

Samoin mulla. Paitsi et 173cm ja 60kg mut muuten ihan sama juttu :)

Mulla on nyt menossa rv 14, eikä vielä näy minkäänlaista mahaa. Toisaalta on ihan kivaa, kun mahtuu vanhat vaatteet päälle, mutta toisaalta ärsyttää kamalasti muitten ihmisten vertailu. Kerroin jo töissäkin raskaudesta ja joka päivä saa kuulla, että miten sulla on noin pieni maha ja näytäs vielä sitä mahaa, ei se ole vielä yhtään kasvanut. Meillä on töissä muitakin raskaana olevia, mutta he ovat uudelleensynnyttäjiä ja mahat on näkynyt alusta saakka. Mulle siis esikoinen tulossa.

Olen ruumiinrakenteeltani pitkä ja hoikka, en tiedä, vaikuttaako se mahan näkymiseen mitenkään.

No, ehkäpä tämä kohta tästä pompsahtaa:) Tai sitten ei..