Rauhassa saa työkkärissä olla kirjoilla ja nostaa työmarkkinatukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rauhassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo on hyvä uutinen. Itsellä on tarkoitus jättäytyä työttömäksi ja elää vapaarouvana yhteiskunnan rahojen turvin. Tehkööt töitä ne jotka ovat ne keksineet.

Itse ihmettelin samaa tuossa aikasemmin, kun kaikki sanoo että viimestään 3kk työttömyyden jälkeen alkaa tulemaan jos vaikka ja mitä osoituksia. Itselleni ei tullut ainottakaan 5 vuoteen.
Ihan itse piti kysellä jos vaikka edes työharjotteluun/työelämävalmennukseen, kuntouttavaan ym. pääsis. Ja olivat työkkärissä niin ihmeissään joka kerta. Kaikki mahollinen tuommonen on nyt käytetty. Ja kun kyselin että olisiko ihan mitä tahansa työtä missään, vaikka katuja siivoomaan, niin meinas täti pudota penkiltä, "haluatko töitä, kysytkö meiltä töitä?" öö.. joo?

Onneksi sitten ihan itse jatkoin itsenäistä etsintää ja löysinkin itseleni työpaikan.

Niin ja jännää sinänsä että itse olen nuori, no suht nuori nykyään, terve ja hyvässä fyysisessä kunnossa, ja tuttavalle, eläkeikää koputtelevalle, fyysisestikkin jo aika raihnanen ja heikko, tuli kokoajan vuos sitten työhönosoituksia. Ja fyysiseen, rankkaan työhön.

Riippuu varmaan paikkakunnasta, työttömyyden kestosta ja myös ammatista. Ainakin omaa miestäni lähestyttiin melkoisen nopeasti esim. koulutukseen ohjauksilla.

No jos ei haittaa se että jossain vaiheessa sitä tukea ei ole enään varaa maksaa ja joutuu kadulle kerjäämään kuten muissakin maissa, niin mikäs siinä. Toivottavasti näin ei käy. Pahasti vaan siltä näyttää kun työtävieroksuvat lisääntyvät ja kohta ne työssäkäyvät lähtevät ulkomaille töihin, kun suomessa nousee verot että saadaan näille työttömillekin jotain.

Yhteistyössä