rauhottavat lääkeet ja raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
itse olen syönyt Opamoxia ja nyt taas tuntuu välillä siltä että olis tarve. soitin neuvolaan ja sanoivat että se lisää suulakihalkioriskiä, joten sitä ei voi syödä.

Onko sellaista rauhottavaa jota voisi syödä turvallisesti raskauden aikana??

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Jouduin raskaudenaikana syömään Opamoxia, eikä kukaan puhunut mistään suulakihalkiosta. :o

sanoi että on ihan raportoituja tapauksia. ihan samalla tavalla kävi kaverille. sanottiin että rauhassa voi syödä cipralexia, kunnes synnytyksen jälkeen luki jutun lääkärilehdestä että sitä lääkettä ei todellakaan saa syödä (olikohan epämuodostumariski tai jotain )

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
Olisiko kantsinut kysyä tuotakin sieltä neuvolasta!!

no sinne juuri äsken soitin!

Mitä lääkettä he suosittelivat tuon tilalle kun soitit äsken sinne ja kysyit?

eivät suositelleet mitään. sanoivat että parempi olla ilman, mutta enhän mä rauhottavia huvikseen syö! sanoi että pitää varata aika psykiatrille. varaan varaan, mutta jonot on mitkä on ja perjantaina tähän aikaan saa enää ketään kiinni.. :(

Hei mä pelkäsin kun olin viimeisellä viikolla , (synnytystä), ja en nukkunut yöllä ollenkaan en tie miks :/ minulle autoi luontais kaupasta BACH kukkatippoja,magnesium ja sitten homeopatia,suositelen lämpimästi,käy homeopatisen luo,sielä melkein kaikki saa syödä raskauden aikana,ne auta tosi hyvin :D

Meinasin jotain vastata, mutta ei tehnytkään mieli kun tuolleen piti alkaa tiuskimaan, kun Tribaalikin asiallisesti sulle vastasi.. Varmaan kannattaa niitä rauhottavia hankkia

Onneksi mitään ei poikaselle tullut.
Näinköhän tuosta asiasta ei vielä 2004-2005 tiedetty kun lääkäri ei mitään maininnut asiasta.
Raskaudenaikana jouduin ehkä n. 10-20 tablettia ottamaan.

söin opamoxia pari kertaa tarvittaessa.. ja sain siihen terveyskeskuslääkärin, psykiatrisensairaanhoitajan ja synnytyksiä hoitavan lääkärin hyväksynnän että voi syödä TARVITTAESSA.. mutta silti kannattaa lekurista viel kysyä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
söin opamoxia pari kertaa tarvittaessa.. ja sain siihen terveyskeskuslääkärin, psykiatrisensairaanhoitajan ja synnytyksiä hoitavan lääkärin hyväksynnän että voi syödä TARVITTAESSA.. mutta silti kannattaa lekurista viel kysyä.. :)

juu, en mäkään niitä syö kun tarvittaessa. tänä vuonna on kyllä mennyt pikkasen reippaammin kun äiti kuoli.. :(

juu, en mäkään niitä syö kun tarvittaessa. tänä vuonna on kyllä mennyt pikkasen reippaammin kun äiti kuoli.. :(
voi ei :'( :hug: :hug: :'( milloin se on tapahtunut?Otan osa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna85:

voi ei :'( :hug: :hug: :'( milloin se on tapahtunut?Otan osa :ashamed:

helmikuussa.. kiitos osanotosta.

Hei mä pelkäsin kun olin viimeisellä viikolla , (synnytystä, ja en nukkunut yöllä ollenkaan en tie miks minulle autoi luontais kaupasta BACH kukkatippoja,magnesium ja sitten homeopatia,suositelen lämpimästi,käy homeopatisen luo,sielä melkein kaikki saa syödä raskauden aikana,ne auta tosi hyvin :hug: :hug: