Reality ohjelma eilen: hoikka nainen läskipukuun ja kaksoisleuat maskilla naamaan ja sit ihmisten ilmoille ostoskeskukseen ja sai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mu mielestä on epäkohteliasta tuijottaa ja kommentoida toisten ulkonäköä. Kenenkään ei pitäis tehdä niin.
Mutt silti äänettömästi ajattelen jotenkin ikävästi jos näen esim. lihavan lapsen lihavan vanhemman työntävän ostoskärryissä sipsejä, vanukkaita, jättikarkkipusseja tai istuvat mäkkärissä. Tai jos näen raskaana olevan tupakka suussa tai äidin työntävän lastenvaunuja tupakka suussa ja puhaltelevan lähestulkoon vaununkoppaan sisälle.

Eilen taisi tulla toinenkin ohjelma, jossa asiaa käsiteltiin.

Siinä oli kaunis, hoikka, nuori nainen vauvan kanssa, hän pyysi ohikulkijoita viemään puolestaan kakkavaipan roskiin. 95% ohikulkijoista vei sen kakkavaipan roskiin.

Sitten hänelle tehtiin pömppömaha, ei tehty siis mitenkään läskiksi muuten, mutta maskeerattiin vatsa plösähtäneeksi. Ja sama juttu. Tällä kertaa vain 60% ihmisistä vei sen kakkavaipan. Lisäksi ihmiset huomauttelivat hänelle hyvin tylysti, että toi roskis on ihan lähellä ja voisit viedä sen itse. Sen sijaan silloin hoikkana yksikään ei huomauttanut, että roskis on lähellä. Välimatkaa molemmilla kerroilla oli yhtän paljon siihen roskikseen.

Lisäksi siinä kyseltiin naisilta siluettikuvista, että minkälaisen vartalon he arvelevat olevan miesten mieleen. Lähes kaikki valitsivat alipainoisen. Se oli silti heidän mielestään muodokas ja kurvikas.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Mutta miten tuo auttaa millään tavalla sitä ihmistä laihtumaan?

Excuse-moi? Muidenko vika se on ettei laihdu?

No jos se sen verran auttais, että jos ei kestä sitä että kokee tulevansa ikävästi tuijotelluksi läskiensä takia niin laihduttaa jotta pääsee siitä ikävästä tuijottelusta eroon.

Ei kai se ruikuttaminen auta ketään missään asiassa, aina sitä pitää TEHDÄKIN jotain asioiden eteen :headwall:

Neloselta (?) tuli joskus sarja, jossa se Body Shopin perustajanainen teki samanlaisen kokeen, pukeutui siihen pukuun, maskeerattiin jne. Joillain pikadeiteillä ravintolassa sai istua seurueessaan aika rauhassa, kukaan ei keskustellut hänen kanssaan ja siitä tuli niin paha olla, että hänen oli pakko kertoa kuka oikeasti on, heti paljastuksen jälkeen miesten mielenkiinto siirtyi häneen, "kaikki" sanoivat, että olivatkin katsoneet, että oipa tutun näköinen nainen jne.

Se oli ihan mielenkiintoinen juttu. Jossain toisesa osaassa hän eli kodittoman elämää muutaman päivän ja joku muukin koe taisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No jos se sen verran auttais, että jos ei kestä sitä että kokee tulevansa ikävästi tuijotelluksi läskiensä takia niin laihduttaa jotta pääsee siitä ikävästä tuijottelusta eroon.

Ei kai se ruikuttaminen auta ketään missään asiassa, aina sitä pitää TEHDÄKIN jotain asioiden eteen :headwall:

No eipä se laihtuminen hetkessä tapahdu!
Ei mulla tule kuitenkaan pieneen mieleenikään kytätä lihavia ihmisiä vaikka itse elämäni olen ollut laiha.

Neloselta (?) tuli joskus sarja, jossa se Body Shopin perustajanainen teki samanlaisen kokeen, pukeutui siihen pukuun, maskeerattiin jne. Joillain pikadeiteillä ravintolassa sai istua seurueessaan aika rauhassa, kukaan ei keskustellut hänen kanssaan ja siitä tuli niin paha olla, että hänen oli pakko kertoa kuka oikeasti on, heti paljastuksen jälkeen miesten mielenkiinto siirtyi häneen, "kaikki" sanoivat, että olivatkin katsoneet, että oipa tutun näköinen nainen jne.

Se oli ihan mielenkiintoinen juttu. Jossain toisesa osaassa hän eli kodittoman elämää muutaman päivän ja joku muukin koe taisi olla.

Muistan sen ohjelman!

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Ei mulla tule kuitenkaan pieneen mieleenikään kytätä lihavia ihmisiä vaikka itse elämäni olen ollut laiha.

No ei helkkarissa tapahdukaan, mutta siksikö sen voisi muka jättää kokeilematta kokonaan, kun ei tapahdu hetkessä??? Ei ne kilot ole hetkessä tulleetkaan :headwall: Prkl, kaiken pitäis olla aina helppoo ja nopeeta *jupisee*

Mä oon laihduttanu puol vuotta ja 15 kg. Ehkä tiedän mistä puhun. Ainakin joiltain osin. Jos olisin ajatellut että ellen laihdu heti en laihduta ollenkaan, olisin edelleen ylipainoinen.

Eihän se ole muiden vika, mutta en ymmärrä että miten moukkamainen pällistely mitään auttaa.

Ja kysehän ei tässä ollut siitä, että joku ruikuttaisi kiloistaan, vaan siitä että toisilla ei ole käytöstapoja sen vertaa, että olisivat tuijottelematta. Moni saattaa olla ihan terve tai tyytyväinenkin, tai vaikka jo laihduttaakin, mutta sitä ne tuijottelijat eivät tiedä, eivätkä välitä. Eikä se tuijottaminen mitenkään motivoi, vaan aiheuttaa henkistä pahoinvointia joka taas ei ole laihduttamisen tai elämäntaparemontin kannalta hyvä juttu.

Minusta muutenkin on jotenkin sairas tapa ajatella, että ihmisen pitää muuttua jos muut eivät osaa olla tuijottamatta :| Luulisi sitä paitsi, että aikuiset (?) ihmiset ymmärtäisivät sen, että kenenkään ei pidä muuttua muiden takia vaan itsensä, mutta nämä apinatarha-pällistelijät sitä eivät tunnu ymmärtävän. Minun mielestäni ihmisellä on tunnetasolla jotain vikaa, jos ei kykene näkemään toista ihmisenä ja yhtä arvokkaana, vaan kokee oikeudeksiin tuijottaa epäkohteliaasti tai kommentoida ala-arvoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

No ei helkkarissa tapahdukaan, mutta siksikö sen voisi muka jättää kokeilematta kokonaan, kun ei tapahdu hetkessä??? Ei ne kilot ole hetkessä tulleetkaan :headwall: Prkl, kaiken pitäis olla aina helppoo ja nopeeta *jupisee*

Mä oon laihduttanu puol vuotta ja 15 kg. Ehkä tiedän mistä puhun. Ainakin joiltain osin. Jos olisin ajatellut että ellen laihdu heti en laihduta ollenkaan, olisin edelleen ylipainoinen.

Ihmisestä tulee veemäinen kaikkia lihavia kohtaan jos hän itse laihtuu, ei ole eka kerta kun huomaan. Vaikka olisi itse taistellut kymmenen vuotta niiden läskien kanssa ja sitten vasta onnistuu niin ihan kuin hän unohtaisi millaista taistelua epäonnistumisten kanssa oli. Toivottavasti en koskaan laihdu, en halua tulla noin ylimieliseksi.

Samalla lailla(ellei enemmän) tuijotetaan palovammauhreja, vammaisia, rumia jne jne jne. Lihavuus on vain nykyajan kirosana, millä hauska mässäillä. Ja aika harva lihava on kokoa 56...

Ei se laihduttaminen ole niin helppoa kuin väitetään! Ja voi hyvinkin olla muiden vika ettei iso ihminen laihdu. Jos muut ovat koko ajan nalkuttamassa tai arvostelemassa ison ihmisen tekemisiä ja/tai tekemättä jättämisiä.

Me isot tarvitaan ihan yhtä lailla kannustavia sanoja kuin hoikat/laihat treenaajat. Meille isoille siitä voi olla suunnaton apu jos joku tuttu tulee ja sanoo, että "hyvin menee, sä jaksat tosi hienosti". Eikä tarvii olla aina tuttukaan.

Itselläni on noin 50kg ylimääräistä ja olen sellainen ihminen joka ei mene salille koska ällöän niitä yökkäileviä katseita kun yritän itseäni pienentää. Ja itse en henkilökohtaisesti saa mistään keneltäkään kannustusta, jota kipeästi tarvitsisin, en edes omalta mieheltäni! Vaikka olen sanonut, että kannustus olisi kiva juttu!

Mutta älkää nyt alkako kannustamaan. Se olisi liian läpinäkyvää!

Minusta muutenkin on jotenkin sairas tapa ajatella, että ihmisen pitää muuttua jos muut eivät osaa olla tuijottamatta :|

No minä, jota lainasit, en kyllä ole noin väittänytkään.

Jos itsetunto on heikko niin silloin herkästi kuvittelee että kaikki katsoo pahasti. Siihen ei auta kuin itsetunnon kohotus ja joskus se tapahtuu niin että muuttaa itsessään ne asiat joista KUVITTELEE muiden tuijottavan.

Ja hittolainen, mihin sitä katsettaan enää voi siirtää kun joku ottaa nokkiinsa heti jos huomaa että "oho toi katsoi mua päin, joo nyt se arvostelee mua varmaan".

Alkuperäinen kirjoittaja Pyörremyrskykään ei nostaisi:
Ei se laihduttaminen ole niin helppoa kuin väitetään! Ja voi hyvinkin olla muiden vika ettei iso ihminen laihdu. Jos muut ovat koko ajan nalkuttamassa tai arvostelemassa ison ihmisen tekemisiä ja/tai tekemättä jättämisiä.

Me isot tarvitaan ihan yhtä lailla kannustavia sanoja kuin hoikat/laihat treenaajat. Meille isoille siitä voi olla suunnaton apu jos joku tuttu tulee ja sanoo, että "hyvin menee, sä jaksat tosi hienosti". Eikä tarvii olla aina tuttukaan.

Itselläni on noin 50kg ylimääräistä ja olen sellainen ihminen joka ei mene salille koska ällöän niitä yökkäileviä katseita kun yritän itseäni pienentää. Ja itse en henkilökohtaisesti saa mistään keneltäkään kannustusta, jota kipeästi tarvitsisin, en edes omalta mieheltäni! Vaikka olen sanonut, että kannustus olisi kiva juttu!

Mutta älkää nyt alkako kannustamaan. Se olisi liian läpinäkyvää!

Mä kirjoitin jo aiemmin, että ajattelen ikävästi jos näen lihavan vanhemman ja lihavan lapsen esimerkiksi ostoskärryt täynnä sipsejä jne. mutta ainakin minusta on vaan ja ainoastaan positiivista, jos näen ylipainoisen salilla, jumpassa, uimassa jne. Ainakin silloin yrittää jotain!

Alkuperäinen kirjoittaja Pyörremyrskykään ei nostaisi:
Itselläni on noin 50kg ylimääräistä ja olen sellainen ihminen joka ei mene salille koska ällöän niitä yökkäileviä katseita kun yritän itseäni pienentää.

Joo apua nyt mä kannustan ja hui sehän voi johtaa jopa siihen että MENET sinne kuntosalille :whistle:

Kuule, toi on just sitä sun kuvitelmaa että sua tuijotettais siel salilla. Oman huonon itsetuntos vika. Kukaan ei yökkäis, joka nyt sattuis ees huomaamaan omalta treeniltään niin ajattelis että hienoa että kuntoilet ja huolehdit ittestäs.

Mutta kun se on niin helppoo just näin syytellä muita ja hautautua sohvanperukoille ja oikeuttaa näin se mässäily ja liikunnan välttely.

mutta ainakin minusta on vaan ja ainoastaan positiivista, jos näen ylipainoisen salilla, jumpassa, uimassa jne. Ainakin silloin yrittää jotain!

Olisi kiva, jos useampi ajattelisi noin. Rumimmat kommentit ja peräänhuutelut olen nimittäin itse kuullut silloin, kun olen ollut lenkillä, jumpassa, salilla, uimassa jne :(

Ihmisestä tulee veemäinen kaikkia lihavia kohtaan jos hän itse laihtuu, ei ole eka kerta kun huomaan.

Toivottavasti en koskaan laihdu, en halua tulla noin ylimieliseksi.

Niin no voihan sen laihduttamisen välttelyn perustella ja oikeuttaa itselleen noinkin.

Ihmisestä tulee veemäinen kaikkia lihavia kohtaan jos hän itse laihtuu, ei ole eka kerta kun huomaan.

Niin no voihan sen laihduttamisen välttelyn perustella ja oikeuttaa itselleen noinkin.

Mä olen kyllä itseasiassa huomannut sen, että aika monellakin onnistuneesti laihduttaneella ylipainoisella on erittäin negatiivinen asenne lihaviin, jotenkin osalla se kääntyy niin että ne kokee vähän niin kuin loukkauksena sen, että joku toinen "kehtaa" olla lihava, eikä ole laihduttanut. Koetaan jotenkin ahdistavana se, että joku ei ole kokenut sitä lihavuutta yhtä ahdistavaksi, tai sitten toisaalta niin että se muka vie omalta saavutukselta jotenkin pohjaa, jos joku toinen ei tee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Niin, kun kenenkään ei paitäisi olla niin lihava! Totta kai sellainen järkyttää, ja mietyttää että miten joku on saattanut päästää itsensä sellaiseen kuntoon.

Muiden tuijotusta on turha syyttää. Itsestä se loppujen lopuksi on kiinni.

Fakta nyt vaan on että jotkut ihmiset syystä tai toisesta päästävät itsensä NIIN lihaviksi että sä et voi ymmärtää.
Yhtälailla löytyy anorektisen laihoja ihmisiä, vaikka kenekään ei pitäisi päästää itseään luurangoksi.
Niin kauan kun ihmisillä on aivot näitä ääripäitä tulee olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hanuri:

Mä olen kyllä itseasiassa huomannut sen, että aika monellakin onnistuneesti laihduttaneella ylipainoisella on erittäin negatiivinen asenne lihaviin, jotenkin osalla se kääntyy niin että ne kokee vähän niin kuin loukkauksena sen, että joku toinen "kehtaa" olla lihava, eikä ole laihduttanut. Koetaan jotenkin ahdistavana se, että joku ei ole kokenut sitä lihavuutta yhtä ahdistavaksi, tai sitten toisaalta niin että se muka vie omalta saavutukselta jotenkin pohjaa, jos joku toinen ei tee niin.

Ei minun hoikat ystävät ole koskaan lihavuudestani maininneet tai kertoilleet kuinka lihavuus on vain laiskuutta mutta ne jotka ovat itse laihdutuksessa onnistuneet, tekevät itsestään ihan pellen kehuskelemalla kuinka helppoa se oli, vaatii vain itsekuria. No eipä heilläkään sitä itsekuria ollut viiteen vuoteen ennen tuota yhtä onnistumista.

Ootko sä vähän nyt yksinkertainen ihminen? Siis tottakait joku jos se laihduttaa niin laihduttaa, ja en puhunut missään vaiheessa etteikö yrittää kannattaisi. Mutta se ei paljoa sillä hetkellä kubn kaupassa kytätään lohduta VAI?

Alkuperäinen kirjoittaja hanuri:

No mua vaan ärsyttää että ylipäätään omista ongelmista valitetaan mutta ei sitten edes yritetä tehdä mitään asian auttamiseksi. Mitään ei saa ilmaiseksi tarjottimella eteen kannettuna.

Mulle on ihan sama jos joku on lihava ja haluaakin olla ja on onnellinen. Ok, hienoa. Mutta jos valittaa että siitä on ongelmia niin sitten en kyllä voi muuta kuin antaa neuvon että korjaa ongelmansa eikä odota että ne puff vain haihtuvat ilmaan itsekseen kun aikansa valittaa.

niin, se läski on vähän sama ku huono talouden hoito. Jos tuhlaa luotolle, ni laskut on maksettava. Jos ahmii niin että kertyy, ni on ne rasvat kulutettava. Ittestämme se on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Niin, kun kenenkään ei pitäisi olla niin lihava! Totta kai sellainen järkyttää, ja mietyttää että miten joku on saattanut päästää itsensä sellaiseen kuntoon.

Muiden tuijotusta on turha syyttää. Itsestä se loppujen lopuksi on kiinni.

niinpä!

tekevät itsestään ihan pellen kehuskelemalla kuinka helppoa se oli, vaatii vain itsekuria. No eipä heilläkään sitä itsekuria ollut viiteen vuoteen ennen tuota yhtä onnistumista.

Minusta enemmän pelle on se joka myös haluaisi laihtua, mutta on itsekuritta vielä sen kuudennenkin ja ties kuinka monennen vuoden ja kehtaa marista ja lytätä sen jolle riitti se viisi :whistle:

Yhteistyössä