M
Minna
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mua vaan ärsyttää että ylipäätään omista ongelmista valitetaan mutta ei sitten edes yritetä tehdä mitään asian auttamiseksi. Mitään ei saa ilmaiseksi tarjottimella eteen kannettuna.
Mulle on ihan sama jos joku on lihava ja haluaakin olla ja on onnellinen. Ok, hienoa. Mutta jos valittaa että siitä on ongelmia niin sitten en kyllä voi muuta kuin antaa neuvon että korjaa ongelmansa eikä odota että ne puff vain haihtuvat ilmaan itsekseen kun aikansa valittaa.
Mun mielestä on vaan ihan periaatteesta väärin, että jos ongelma on se että muilla ei ole käytöstapoja, eli tuijottavat ja huutelevat, niin sen jota tuijotetaan pitäisi muuttua.
Ei kai kukaan käy sanomassa muillekaan, että jos sulle huudellaan niin muuta sitä miltä näytät, niin ei huudella enää?
Mun mielestä on hyvä asia, että ihmiset opettelevat terveellisempiä elämäntapoja, tai sitten ne joilla on kyse esimerkiksi syömishäiriöstä ja tunne-elämän ongelmista hankkivat ja saavat niihin apua, ja siinä ohelle laihtuvat. Mutta se on mun mielestä väärin, että muiden ongelmasta tulee muka oma ongelma. Se ongelmahan on siellä tuijottajan ja huutelijan pääkopassa, eikä siinä lihavuudessa, silloin jos joku tuijottaa.
Mä olen ihan periaatteesta sitä vastaan, että millään tasolla olisi oikeutettua perustella kiusatun/tuijotetun/haukutun ihmisen nälvimistä sillä, että minkälainen on. Me ei kiusata ihmisiä siksi, että minkälaisia NE on, vaan siksi minkälaisia ME ollaan.[/] On vaan kivempi syyttää siitä muita, mitäs ovat tyhmiä/rumia/lihavia/blondeja/turkulaisia/sivareita ja niin edelleen.
Jos on ylipainoinen ja se häiritsee sitä ylipainoista itseä, se on silloin sen ylipainoisen ongelma ja silloin hänen se pitää ratkaista. En mä puolustele niitä ihmisiä, jotka vaan päivästä toiseen valittaa mutta eivät edes yritä joko muuttaa elämäntapojaan tai opetella pitämään itsestään. Mutta mun mielestä tuijottaminen, arvostelu, haukkuminen toisen ulkoisten ominaisuuksien vuoksi on aina täysin ja totaalisen väärin.