Rehellisesti; kuinka moni on imettänyt ja yhtäaikaa laihduttanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uteliaisuuttani kyselen, kun nyt itse imetän ja jos haluan, että maito riittää niin mun on kyllä syötävä ihan kunnon ateriat. Jos joskus jää syömättä, niin huomaa heti maidon riittävyydessä. En siis laihduta, olen myös kuullut ettei laihduttaa edes saa.

Kuinka moni teistä ei ole noudattanut ohjeita, vaan on laihduttanut kuitenkin? Onko maidon tulo tyrehtynyt sen seurauksena? Ja kuinka nopeasti?

Enkä usko, että kukaan ei ole laihduttanut, ainakin omilla tutuillani niin monella on paino laskenut todella äkkiä ja todella alas, kun imettävät. Jos eivät laihduta, niin eivät voi kyllä syödä tarpeeksi eli sitä, mitä imetys vaatisi.

Mulle oli aivan sama, mitä söin imetysaikana, ja kuinka paljon tahansa, niin paino vaan laski. Viisi lasta ja aina vaan raskauden jälkeisestä ylipainosta normaalipainoiseksi muutamassa kuukaudessa.

Olen laihduttant painonvartijoissa painonvartijoiden ohjeilla imetysaikana vuonna 1998! :) Hyvin lähti kilot ja vauvakin sai ruokaa mahan täyteen ja niin muuten minäkin!

Sama täällä, paino vain tippui vaikka söin ihan miten ennenkin. Kyllä oli juhlaa, kun sai hyvällä omallatunnolla vedellä suklaata ettei ihan alipainon puolelle menisi :)

No, aloin laihduttamaan, kun lapsi oli 10 kk. Imetän edelleen, vaikka lapsi on jo 1 v 4 kk. Maito ei ole loppunut. En näe ongelmaa laihdutuksessa, jos lapsi syö jo paljon muutakin.

Mä söin imetysaikana kuin hevonen, ja laihduin silti normipainooni jälkitarkastukseen mennessä. Käsittääkseni toi on ihan luonnollinen mekanismi, eikä niitä raskausajan kiloja ole mitenkään syömällä tarkoitus saada pidettyä. Eri asia jos alkaa jotain reilua ylipainoa laihduttaa kitudieetillä, mutta mulla oli ainakin niin hirvee nälkä että en ois voinut millään dieetillä ollakaan...

Mä yritin laihduttaa, mutta ei lähteny paino eikä tosin myöskään loppunu maito. Vasta kun imetys loppui, alkoi paino tippua vauhdilla. Nyt yritän taas. Noin 600-700 kalorin vajeella menen, mutta vasta 1kg lähtenyt kahdessa kuukaudessa. Elimistö taitaa olla sekaisin. :( Ja maitoa tulee edelleen hyvin ja vauva kasvaa. Jos se paino tippuis mullakin "itsestään", ni tuskin kokisin tarvetta laihduttaa.

[QUOTE="aloittaja";28315670]Jos paino laskee, niin söittekö todella oman kulutuksen lisäksi sen imetyksen vaatimat noin 500kcal? Tai edes hieman enemmän kuin normaalisti?[/QUOTE]
Kolme lämmintä ateriaa kaikkine välipaloineen ja herkkuineen on ollut täysimetyksen aikana ihan perussettiä ja paino on pudonnut jälkitarkastukseen mennessä raskautta edeltäneelle tasolle, valitettavasti vähän allekin...

Laihduttaa ei saa siksi, että elimistö rupee "valmistaa" maitoa vauvalle äidin kuona-aineista ja muusta peestä...eli vauvalle myrkkyä! Jos ei siis saa aineksia maitoon ravinnosta ja nesteestä. Jos haluat laihduttaa, lopeta imetys! Kuntoilla ja urheilla saa, kunhan muistaa syödä. ;)

Minä, vaikka en mitenkään tiukalla dieetillä ollut, mutta vähensin syömisiäni ja karsin hiilareita.

Maito suorastaan suihkusi ja riitti mainiosti 1,5 vuotta, olisi riittänyt pidempäänkin.

Olin niin väsynyt eensimmäiset kuukaudet esikoisen kanssa, etten vaan jaksanut syödä ja painoa tippui pari kk reilusti, ehkä myös raskausturvotus samalla laski, ettei kaikki ollut edes rasvaa mikä lähti.

Mutta ei siis pitäisi erityisesti laihduttaa, sillä kehon rasvoihin varastoituu ympäristömyrkkyjä, jotka helpommin siirtyvät myös vauvaan, jos rasva sulaa.

Laihdutin ihan tietoisesti, sillä lihoin 30 kiloa raskauden aikana. Söin 1600 kcal päivässä lautasmallin mukaan ja tein pitkiä vauhdikkaita kärrylenkkejä. Maitoa tuli paljon ja jopa lypsin välillä kun rintoja pingotti. Kilot lähti 5 kk aikana. Vauva kasvoi ihan keskikäyrän mukaan ja oli/on yhä aivan terve.

Mä olen laihduttanut pari kuukautta gfg-ohjeilla ja imetän 11kk vauvaa. Jossain vaiheesa tuntui että maito väheni mutta nyt tuntuu tulevan entistä enemmän. Mulla ei tippunut paino pelkällä imetyksellä yhtään.

Mä söin ihan järkyttävästi, oli kokoajan nälkä imetyksen ekana vuotena. Silti laihduin alipainoiseksi neljässä kuukaudessa. Maitoa tuli hyvin, liikaakin alussa, ja painoi tippui tippumistaan. Dippasi alle viidenkymmenen, siitä lähti sittten hiljalleen nousuun. Neljä vuotta meni niin olin raskautta edeltävissä lukemissa, eli neljä vuotta kesti saada takaisin se n 10 kiloa jotka lapsi musta imaisi.

Mulla kans painon on laskenut imetyksen aikana reippaasti. Paino on pudonnut selvästi alle sen painon mitä olin ennen raskautta. Syönyt olen ja herkkujakaan en pysty vastustaan.

Imetin tuplia, söin kaks ruokaa ja kolme välipalaa (kahvia ja pullaa) päivittäin ja join vettä, paino oli muistaakseni noin kk tai parin päästä jo alle raskautumispainon..

[QUOTE="möks";28315758]Olin niin väsynyt eensimmäiset kuukaudet esikoisen kanssa, etten vaan jaksanut syödä ja painoa tippui pari kk reilusti, ehkä myös raskausturvotus samalla laski, ettei kaikki ollut edes rasvaa mikä lähti.

Mutta ei siis pitäisi erityisesti laihduttaa, sillä kehon rasvoihin varastoituu ympäristömyrkkyjä, jotka helpommin siirtyvät myös vauvaan, jos rasva sulaa.[/QUOTE]

Niinpä. Ilmeisesti moni on jo sitä sukupolvea joka ei ole koskaan kuullutkaan esim. DDT:stä. Älkää ihmeessä ylpeilkö sillä, että paino laskee imettäessä. Pitää huolehtia, ettei niin käy.

Eikös ne muutamat ylimääräiset raskauskilot tule naiselle nimenomaan imetystä varten? Mun mielestä on luonnollista, että elimistö käyttää niitä vararavintona, jotta maito riittää..

laihdutin kun terkka käski :( oli ylipainoa 10kg ennen raskautta.
Terkka antoi ohjeet ja alle kuukaudessa loppui maidontulo josta taas sain haukut :(
Seuraavien lasten kohden onneksi oli eri terkka ja nimenomaan keillettiin laihduttaminen kunnes on lopettanut imetyksen

Yhteistyössä