Rehellisyys ei kannata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Huomasin taas kerran että rehellisyys ei kannata missään asiassa varsinkaan kun joutuu jostakin hakea ruokajuttuja tai muuta sellaista. Kävin kirkon diakoniatoimistolla että saisin kauppaan lapun millä hakea ruokaa tai maitoa yleensäkin. Sain vaivaiset 10 euroa ja ruokakassin joka sisälsi noita purkkiruokia, makaronia, ruishiutaleita mutta ennen olen saanut sieltä vähintään 30 euron lapun kauppaan. Mutta tiedän että jotkut on saaneet sieltä monta kymppiä enemmän kun osaavat valehdella. Eli pitäisikö itekin ruveta harrastamaan sitä että on tosi röyhkeä ja valehdella oikein kunnolla että saisi paremmin kun muutkin sitä tekee. Koska huomaan että röyhkeys ja valehteleminen kannattaa niin sossussa kuin tuolla diakoniatoimistollakin.

Siinä taas rehelliset ihmiset kärsii. Mut on aina opetettu puhumaan totta kotona niin ei sitä osaa valehdella vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. Ei osaa vaan luonteeltaan olla kiero.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Huomasin taas kerran että rehellisyys ei kannata missään asiassa varsinkaan kun joutuu jostakin hakea ruokajuttuja tai muuta sellaista. Kävin kirkon diakoniatoimistolla että saisin kauppaan lapun millä hakea ruokaa tai maitoa yleensäkin. Sain vaivaiset 10 euroa ja ruokakassin joka sisälsi noita purkkiruokia, makaronia, ruishiutaleita mutta ennen olen saanut sieltä vähintään 30 euron lapun kauppaan. Mutta tiedän että jotkut on saaneet sieltä monta kymppiä enemmän kun osaavat valehdella. Eli pitäisikö itekin ruveta harrastamaan sitä että on tosi röyhkeä ja valehdella oikein kunnolla että saisi paremmin kun muutkin sitä tekee. Koska huomaan että röyhkeys ja valehteleminen kannattaa niin sossussa kuin tuolla diakoniatoimistollakin.

Siinä taas rehelliet ihmiset kärsii. Mut on aina opetettu puhumaan totta kotona niin ei sitä osaa valehdella vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. Ei osaa vaan luonteeltaan olla kiero.

eikös eniten kärsi köyhimmät jotka jää vähemmälle kun parempituloisille annetaan valehetlun takia enemmän kuin olisi tarkoitus.

pakko vielä sanoa että aina löytyy joku joilla asiat vielä huonommin ja ne olisi varmaan ikionnellisia siitä kympistäkin..tai ihan vaan niistä purkkisafkoista.

No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään. Tosin tuolla ajattelutavalla sit vissiin varastamisenkin pitäs olla sallittua ja sitähän se ei ole :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään.
Oikeesti? Onko teillä isokin perhe?
=)

Niinhän se onkin että parempituloiset osaa vaan valehdella oikein kunnolla. Mutta olen mä loppujen lopuksi tyytyväinen noihinkin. Käyn tänään vapaakirkolla hakemassa ruokakassin niin eiköhän siinä taas ole ruokaa millä pärjätä. Enkä mä ole kateellinen niille jotka enemmän saa vaan ottaa päähän ne ihmiset jotka törkeästi valehtelevat päin naamaa siinä toivossa että saisi enemmän. Joskus tuntuu että pitäisi itekin ruveta ryyppäämään kun sossusta saa noi pultsarit sen rahan mikä kuuluis mun mielestä kaikille pienituloisille.

Jos oikeasti tarttee ruokaa niin on iloinen tuostakin. Eikä vaan vingu siitä kuinka joku muu saa enemmän. Jos on niin huono apu, jätä ensi kerralla väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään.
=)

Ei meitä ole kun 6henkilöä joista yks juo laktoositonta maitoa (joka kaupassa maksaa sen 1.8e litra).

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
=)

Olen yksinhuoltaja ja asun 11-vuotiaan tytön kanssa kaksin, on meillä kissakin. Mies asuu toisaalla eli ei asu meidän kanssa nyt eikä koskaan.

Ruokaan ei ole rahaa, mutta netin pitämiseen on?!? Eiköhän pitäis pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Ihan vaan minun mielipide.
Ja peesi 'Älä ruikuta' mielipiteelle...

Musta ihmiset tässä nyt käsitti väärin sen pointin. Ihan satavarmana ap on kiitollinen siitä saamastaan kympistä, mutta kuka voi väittää käsi sydämellä ettei se ota ottalohkoon jos kuulee jonkun muun saaneen vilpillisesti monta kymppiä enemmän valehtelemalla tai liioittelemalla?

Täällä päin ei sossusta saa tavalliset ihmiset yhtikäs mitään, kokemusta on, hätä ollu todella suuri vaan ei ole apua saatu. Sen sijaan nää juopot sun muut neekerit ja pakolaiset saa niittenki edestä!! Hyysätään kaikki, asunnot ym. Hyvä kun ei naamaan eteen sitä viinapulloaki!!

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ruokaan ei ole rahaa, mutta netin pitämiseen on?!? Eiköhän pitäis pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Ihan vaan minun mielipide.
Ja peesi 'Älä ruikuta' mielipiteelle...

Niin että vika ei ole niissä valehtelijoissa? Että valehdella saa, mutta siitä ei saa olla harmissaan, että joku valehtelee saadakseen etuja, jotka ei sille kuulu?

Ei meitä ole kun 6henkilöä joista yks juo laktoositonta maitoa (joka kaupassa maksaa sen 1.8e litra).

Öh, kannattaisikohan rajoittaa lasten maidonjuontia? Eihän lapsi sitä maitoa tarvitse kuin noin 6 dl päivässä. Itse lopetin maidonjuomisen, koska maito on niin kallista nykyään. Kalkkitabletit tulevat halvemmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Öh, kannattaisikohan rajoittaa lasten maidonjuontia? Eihän lapsi sitä maitoa tarvitse kuin noin 6 dl päivässä. Itse lopetin maidonjuomisen, koska maito on niin kallista nykyään. Kalkkitabletit tulevat halvemmiksi.

Ite kyllä henk.koht. annan kalkin ennemmin maitotaloustuotteina kuin keinotekoisesti purkista. Eikä se yksin juomalla mene alas, se menee myös ruuanlaittoon ja leivontaan.

Ite kyllä henk.koht. annan kalkin ennemmin maitotaloustuotteina kuin keinotekoisesti purkista. Eikä se yksin juomalla mene alas, se menee myös ruuanlaittoon ja leivontaan.

Kyllä meilläkin lapset maitoa juovat (yksi kauramaitoa, joka ei sekään halpaa), mutta itse tulin siihen lopputulokseen että turhaan minä sitä maitoa itselleni kannan selkä väärällä. Ruoanlaittoon en käytä kuin silloin kun teen maitopuuroa ehkä kerran viikossa, sen lisäksi makaronilaatikkoon. Ja pullaakaan ei tule päivittäin leivottua. Suomessa kulutetaan maitoa uskomattomia määriä enkä usko että se on yksioikoisesti ihmiselle hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ole onnellinen kympistä, ruokakassista ja rehellisyydestä.

Eikai parikymppiä lisää ole sen arvoista että kusettaa niitä jotka auttaa.

PEESI.

Voisitko oikeasti "myydä" rehelllisyytesi vain ja ainoastaan 20e eurosta?

Anna valehtelijoiden tehdä kuten he tekevät, jos oman rehellisyytensä oikeasti noin pienestä summasta "myy" niin omapa on oikeasti häpeensä. Mää en ikinmaailmassa edes kehtaisi valehdella siksi, että joku antaisi hieman enemmän ILMAISTA ruokaa ja vähän ruokarahaa.. Kyllä rehellisyys on paljon arvokkaampaa kuin mikään mammona täällä maan päällä.

Jos oot tyytyväinen siihen mitä sait etkä ois ees tarvinnu välttämättä enempää, niin mikä tässä on ongelmana? Rehellisyydellä sait mitä tarvitsit, mutta oisit halunnu saada valehtelemalla enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:

Siinä taas rehelliset ihmiset kärsii. Mut on aina opetettu puhumaan totta kotona niin ei sitä osaa valehdella vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. Ei osaa vaan luonteeltaan olla kiero.

Kaikkein mieluummin kannattaisi mennä töihin, niin ei tarvitsisi vinkua täällä ilmaisesta ja vastikkeettomasta avusta.