Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Jos nuo aiemmin esiin tulleet asiat pitää paikkansa, niin en ymmärrä kuinka joku edes kehtaa valittaa saamastaan ruoka-avusta ja rahallisen tuen määrästä.
Se että ap ostaa/tilaa tallentavan digiboksin ja laittaa rahojaan alkoholiin samalla kun valittaa kuinka huonosti saa tukea yhteiskunnalta olemalla rehellinen, menee jokseenkin yli mun hilseen.
Onko yhteiskunnan tehtävä ruokkia ihmiset jotta kaikki voi ostaa tallentavat digiboksit ja laittaa rahojaan alkoholiin?
Ei mun mielestä.
Jättää ne ylimääräiset ostokset ostamatta ja ostaa niilläkin rahoilla ruokaa niin ei tarvitse valittaa. :|
no digiboxiin en sano mitään, mutta musta jokaisella on oikeus joskus myös nauttia se siideri. noilla ruoka-avustuslapuilla ei saa ostaa alkoholi ja tupakka tuotteita ja tottahan se on ettei kymppi kyllä riitä oikein mihinkään kaupassa. musta olis aika ikävää ettei ihminen sais ikinä ostaa mitään kivaa tai hyvää itselleen jos on köyhä.. se pieni ilo vaikka siitä hemmetin digiboxista voi auttaa jaksamaan.. se on luksusta.
Onhan se ikävää kun rahaa ei ole ylimääräistä, mutta silloin pitää itse miettiä mihin sitä rahaa laittaa.
Ei meilläkään olisi varaa tallentavaan dogiboksiin tai mihinkään ylimääräiseen, jos emme itse työllä hankkisi rahaa niihin.
Edelleenkän en ymmärrä että yhteiskunnan pitäisi ruokkia ihmiset jotta nämä saisivat sitä luksusta elämäänsä.
Jos haluaa luksusta ja hienoja laitteita sekä sitä alkoholiakin joskus ja jouluna, niin silloin menee töihin ja varmistaa itse että on varaa siihen.