Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nin, uusi rellukin ilmestynyt eilen, tietenkin taas kun ei ole kauheasti aikaa ratkoa, Eikä mun normaalia relaatio-ratkaisuaikaa eli unettomia öitäkään tässä nyt ole ollut (varmaan siitä syystä, että niin paljon töitä niin yöllä kun töistä kotiin tullut niin kaatunut vaan melkein sänkyyn! :D).

Sitä siis ratkomaan tässä seuraavaksi, mutta en nyt vielä ole luovuttanut tuon 16 suhteenkaan. Se vaan etenee niin tuskaisen hitaasti, vasta joku 160 sanaa kasassa ja muutamia ruutuja kiinnikin. Tuo rellu16 osuuskin on tässä ketjussa sen verta lyhyt, että lieneekö sieltä apuja mun jumeihin? (en alkua pidemmälle oo pahemmin niitä vinkkejä kattellut kun te kyselitte heti alussa jotain tähtikuvioita tms ja mulla ei semmoisia vielä edes ole)
Jos niitä sanoja joita en keksi on loppupeleissä ihan miljoona niin en kyllä varmaan viitsi niin monella vaivata ja jää sitten keskeneräiseksi.

Mutta siis! Asiaan!! Olis kiva jos täällä välillä apurit vielä kävis vilkaisemassa jos vaikka saankin tuon jonnekin edes lähelle loppua :D Tarvetta ei kyllä varmaan vielä aika piiiitkään aikaan ole, sen verta hitaasti tuo etenee ja tuo uusikin tuohon tuli nyt väliin :)

Pii! Kyllä täällä viellä käyn katsemassa josko joku kaipaisi apua. Kovin hiljaista on olllut. Hidasta sen rellun täyttäminen oli itsellänikin, mutta eipä ollut mihinkään kiirettä. Jatka vaan ja kysele pois vinkkejä. Tässä ketjussa aloitin muistaaakseni kyselyn vasta, kun olin omin voimin saanut kaikki ruudut auki.

Uuden rellun huomasin vasta eilen. Sitä siis nyt ratkomaan.

Itsellä aina tavoitteena, että saisi rellun ratkottua kokonaan itsenäisesti, mutta vähintään siellä sitten ne pari sanaa on hannannut vastaan. Semmoisen "säännön" olen itselleni asettanut silti, että vähintään 70% pitäis olla ratkottuna ennenkuin menee edes ketjuja katsomaan. Tämän rellun kanssa se tavoite tuskin toteutuu, mutta katsoopi jos nyt edes kaikki ruudut saisi auki niin sitten ehkä paremmin vilkuilen mitä te tuolla olette kyselleet :)

Eli kyllä mä tätäkin nyt vielä,(hitaasti, mutta varmasti?) ratkon :)

Mäkin yritän välillä muistaa käydä täällä katsomassa, jos joku kaipaa vinkkejä. Itselläkin oli sekä 15 että 16 välillä tosi pitkään tauolla, kun jumitti niin perusteellisesti. Ja sitten ne vinkkiketjut hävisi täältä kokonaan eli tauko jatkui taas, kun ei omin avuin päässyt eteenpäin.

Aluksi minäkin tein relluja pelkästään vinkkiketujen varassa. En oppinut siis juuri mitään. Myöhemmin yritin saada edes melkein kaikki ruudut auki ennen turvautumista ketjuihin. Opin jotakin. Tämän 16 rellun kanssa olen oppinut kaikkein eniten (kun sitä toista ketjua ei siis ollut) ja tuossa viimeisessä 38 rellussa päätin selviytyä omin voimin, mutta jouduin sitten kuitenkin muutamat sanat metsästämään. Huomasin yllättäen saaneeni melkein kaikki sanat aivan itse :) Ei tarvinnut edes kysellä, kun muut olivat jo samat jumit kyselleet.

Nyt olen saanut kaikki rellut ihan täyteen. Siis aivan kaikki 38 mitä on ilmestynyt. Mutta tuskin näin olisi ilman noita ketjuja. Yhteistyössä on voimaa. Saa siis kysellä täällä jumeja :)

Uh-hah-heijjaa.. Vähän kyllä tulee relaatioväsymystä tän 16 kanssa kun on niin vaikee, mutta kun ei vaan osaa luovuttaa niin huomaan sitten kuitenkin aina välillä palaavani tuohon. Nyt on n. puolet ratkottu ja olin jo miettinyt, että siinä vaiheessa tuun tänne ketjun lukemaan, mutta mulla on toi vasen sivu sellaisella mallilla, että ennenkuin saan sinne jotain järkeä niin varmaan vähän turhaa/turhauttavaa ees alkaa lukemaan mitä ootte kyselleet/vinkkailleet. Ja vasen yläkulmakin vielä kiinni.
Siispä:
Apuja jos saisin sinne, sori jos on jo vinkkailtu.
Kulman jos sais auki vaikka sillä AVARUUSLENTO: ylhäällä BIISI 10
KIRJAILIJA; mulla ei oo kuin ne 3 rajasanaa ja niistä en keksi mitään jatkoja ja oon ihan puulla päähän lyöty että mistä niitä kirjailijoita alkaisin edes etsimään (varsnkin kun on kyse juuri tästä rellusta). Varmaan vastasanoilla, mutta kuten sanottua niin toi koko vasen reuna suorastaan pilkkaa mua! :(
MUSIIKKIruutu on TÄYSIN tyhjä (ainoastaan yksi sana alhaalla rajalla). Sama typertyminen siinä ruudussa kuin ylemmässä. Kokeillut oon vaikka ja mitä.
PUHEENAIHEessa oikealla pari rypästä vihreenä, muuten tyhjä.

ELOKUVA muuten aika täynnä, mutta vasen keskusta ammottaa tyhjyyttään eli jos vaikka kysyisn vinkkiä siihen elokuva 10. Jos sillä alkais lähteä avautumaan toi vasen reunakin?

Siis ei todellakaan kaikkia noita tarvii alkaa vinkkailemaan, mutta ehkä jotain ajatusta mistä saada kiinni noissa tyhjissä ruuduissa. Tai vaikka siis jotain minkä avulla vois sitten saada ajatusta, että pääsis valumaan jompaankumpaan suuntaan sitä vasenta reunaa? Eli aluksi, jos ne on ketjuja joiden kautta olis jotenkin inhimillisesti mahdollista saada avattua reunaa olis toi ELOKUVA 10 ja AVARUUSLENTO biisi 10?

Oli muuten aika paljon sanojen löytämistä helpottavaa kun jossain vaiheessa vihdoinkin luin ton avaruuslento-ruudun pääsanan oikein. Luin sen koko ajan avaruusOLENTO ja tuskastuin totaalisesti kun ei mikään sana sopinut :D Samoin kävi toisessa rellussa kun luin sanan HALTI jotta HAITI eikä, yllättäen, millään auennut XD Pitäisköhän hommata silmälasit? ;)

Kantsi täällä näköjään jotain ääneen höpistä. Sain yhden kirjailijan, oli kyllä IHAN puhdasta tuuria, että sitä(kin) kokeilin päästäni, ja sain sen yläkulmankin vihdoin auki.

[QUOTE="Pii";29688111]..vaikka paljonpa se auttoi :( Hukassa nainen, mies x2 ja inkkari. Vastasanoilla nekin varmaan on ihan yksinkertaiset?[/QUOTE]

Mä en yhtään enää muista mitä kautta nämä sain - todennäköisesti juuri vastasanojen kautta, mutta voin vinkata, että molemmat miehet on suomalaisia. Ylempi on E.K. ja alempi E.S. Itselleni ylempi nimi oli ihan outo, mutta tämä alempi on tullut tutuksi sekä television että teatterin kautta. Nyt kun tarkistin wikistä niin myös tuo ylempi heppu on ansioitunut sekä teatterin että elokuvan saralla.

Ovat molemmat saaneet pro finlandia -palkinnon.

Inkkarista lähtee joko "loukkaantunut polvi" tai "karjapaimen" englanniksi.

Mä katson vielä noita muita, missä kaipailit apuja. Mikä noista naisista on hukassa?

MUSIIKKI-ruudun aloitussanasta lähtee alaspäin suomalainen levy-yhtiö, vasemmalle alas sellainen suullinen musisointi, mitä tehdään isossa ryhmässä, vasemmalle yläviistoon viihteellinen musiikki (muokkaa noista sanoista suoraan) ja oikealle yläviistoon sellainen, mitä yleensä laulellaan lipunnoston yhteydessä.

PUHEENAIHE -ruutu oli musta ihan megavaikea. Aloitussanasta ylävasemmalle lähtee toinen kotimainen ja tarkemmin se, miksi sitä koulussa tai kouluun liittyvissä keskusteluissa ei niin vapaaehtoiseksi kutsutaan. Yläoikealle lähtee Arkadianmäen touhu yleisesti sanottuna, alaoikealle ne mehevät jutut, joita vaikka kahvipöytäkeskusteluissa kerrotaan ja alavasemmalle puhekielen sana sellaiselle henkilölle, jonka kaikki tietää lehtien lööpeistä.

Olisiko näistä jotain apuja?

Otetaas vielä tuo AVARUUSLENTO ja se biisin jatko. Tätä ei musta voi arvata kuin toista kautta, mutta liittyy siihen, kun suunnistat jotain vähän vieraampaa paikkaa kohti ja tarvitset siihen esim. jotain apuvälinettä. Autoissa on yleistynyt sellainen tuulilasin kiinnitettävä laite, joka neuvoo perille. Siitä vääntämällä substantiivi.

Kiitokset. Ahis, noista vinkeistä. Jotain mulla niistä jo olikin, mutta paneudun paremmin vihjeisiin ja varmaan sen jälkeen luen tän ketjunkin sitten vihdoin läpi. Katsotaan sitten kuin käy neitokaisen ja kuin paljon jää vielä auki.
Kiva, että jaksatte täällä edelleen käydä katsomassa ja vinkkailemassa :)

Ton biisin jatkonkin löysin jo tuossa eilen, mä kyllä yritin sovittaa sitä IHAN eri paikkaan (siihen tähtikuviosta oikeelle lähtevän talv..jutun jatkoksi, joka puuttuu vielä). Pompsahtikin sitten sinne ylös. Eipä kyllä olisi ikinä tullut mieleenkään sitä sanaa kokeilla siihen biisiin!!

Lamppu, en kyllä yhtään ihmettele!! Onko tää se Veikon eka rellu joka vissiin sai ilmestyessään aikamoista ryöpytystä? Ihan sen perusteella mitä tuolla on jossain toisissa ketjuissa juteltu tästä rellusta.

Eli jos tän tässä saa tahkottua läpi niin saa olla ylpeä itsestään? :D

[QUOTE="Pii";29691767]Lamppu, en kyllä yhtään ihmettele!! Onko tää se Veikon eka rellu joka vissiin sai ilmestyessään aikamoista ryöpytystä? Ihan sen perusteella mitä tuolla on jossain toisissa ketjuissa juteltu tästä rellusta.

Eli jos tän tässä saa tahkottua läpi niin saa olla ylpeä itsestään? :D[/QUOTE]
Kyllä varmasti saa olla ylpeä itsestään! VR itse täällä kertoi, että tämä oli se hänen ensimmäisensä, jossa oli kuulemma turhan paljon päättymättömiä ketjuja ja viivatkin olivat menneet miten sattuu. En tiedä mistään ryöpytyksistä, mutta niittenkö takia vanhat ketjut poistettiin? Ihan hyvä (vaikkakin tosi haastava) tämä rellu minun mielestäni oli.

Mun on pakko kyllä myöntää, että en ole tämän rellun fani :( Toi viivojen väärässä paikassa olo selittää jotain kohtia, mutta ollut kyllä selkeesti tarkoituksellisestikin semmoisia jotka ei mun mielestä olleet ratkaisullisesti kauheen kiva (eli jossain oli jätetty pois välistä sanoja jotka olis helpottanut, jossain oli turhaan vaikeuttamassa etenemistä ja monesti sanoja oli kokeillut jo yhtä tai useampaa sanaa aikaisemmin niin ei tajunnut sitten samoja sanoja alkaa testaa uudelleen 1-3 sanan jälkeen).

Haastetta saa, ja pitääkin olla, mutta "kohtuus kaikessa"? Menee se ratkomisen riemu kun ei edes jaksa enää tuntea mitään iloa siitä, että on jonkun vaikean sanan saanut ratkottua kun tietää edessä olevan siitä sanasta aukeavien kanssa yhtä hirvee työ (siis toki tässäkin oli kohtia jotka meni sutjakkaasti tai edes inhimillisesti, mutta selkeä vähemmistö, ainakin mun logiikalle ja tiedonhakutaidoille)

Tässä relaatiossa on paljon sanoja jotka ratkaissut tavalla tai toisella joista ei tuu sitä normaalia "aa, niinpä tietysti"-reaktiota vaan lähinnä semmoinen "really?!?". Näin siis ainakin omalla kohdalla.

Mä huomasin, että ratkomisen ilon sijaan tuli vaan lähinnä jatkuvaa turhautumista ja suoranaista kiukkuakin koko relaatioita kohtaan. Niinpä päätin heittää hanskat tiskiin. Puuttuu kuitenkin lähemmäs 100 sanaa vielä ja n.30 on vielä piilossakin. Ketjusta löytyi monia jotka mulla oli ja monia jotka sain auki kiitos teidän. Monein sanojen kohdalla ei voi muuta sanoa kuin
"OLETTE AIKA GURUJA, AHIS JA LAMMPU!" :D
Tuli vaan aika selväksi jo ketjun melko alussa, että te etenitte tosi usein ihan eri kautta kuin minä. Erilaiset logiikat :) Siksi varmaan multa puuttuukin aika paljon ihan eri juttuja kuin mitä teiltä.

Nyt muutamien päivien jälkeen alkoi kuitenkin kaivertamaan, että jätin kesken ja mietin, että pitäisikö vielä yrittää? Sen verta tuskalla ja hiellä ja turhautumisella ja raivolla ja vaikka millä sitä tahkosi tuohon asti niin...

Laitetaan tähän nyt muutamie kyselyyn jos saisi vastauksia ja löytäisi vielä jotain innonrippeitä yrittämään tätäkin loppuun. Niin ei jäisi kaihertamaan ;)

ELOKUVA alhaalla 12. "varassakki" oli vihje, mutta mitään en saa sopimaan :(

E-P seura 8+10

URHEILU J.W ja R.S välinen 8+8 tässä varmaan kyse "minuuttipelistä", mutta jälleen en saa mitään järkevää sopimaan

MUSIIKKI tässä on parikin isoa aukkoa. Jos niitä sais täyteen
varmaankin muusikko? 4 "4" 6,
kuoro 4+7+4
oikealle ka.. jatko 3, 8 (tai alempaa gu..3+7)

SAIRAUS ylhäällä 9, ilmeisesti kyse mittarista, mutta enpä saa mitään sopivaa

LÄÄKE efe..19. Mä en keksi mitään yleissanaa tulehdukselle jossa on 19 kirjainta
Lääke 12 (ei oo vastasanaa)
Oks. 9+5
Sä.. 4 (alhaalla oikealla)

RIKOS 12 (jos siitä sais sen oikean kulman auki? ammottaa tyhjyyttään eikä aukee lapsosen kautta eikä jä..ri..)

KIRJAILIJA 8+7
J.A. 6+7+5+6 (mitä ihmettä tässä haetaan???)

Jos noilla sais muutamat ruudut vihrreksi ja loput, tai ainakin melkein, piilossa olevat sanatkin esiin)

Lääkkeessä puuttuu siis se vasemmalle yös lähtevä 12. Siellä ylhäällä siis suuren suuri aukko ilman mitään sanoja kun ei toi lääke eikä oks aukea ja viereisessä ruudussa se oikea kulma myös tyhjää täynnä.

[QUOTE="Pii";29704943]Laitetaan tähän nyt muutamie kyselyyn jos saisi vastauksia ja löytäisi vielä jotain innonrippeitä yrittämään tätäkin loppuun. Niin ei jäisi kaihertamaan ;) Niin tutulta kuulostavat tunnelmasi, mutta sisulla vaan eteenpäin! Tässä jotain jeesiä:

ELOKUVA alhaalla 12. "varassakki" oli vihje, mutta mitään en saa sopimaan :( Roi....jou...

E-P seura 8+10 Seinäjoen naapurikunnasta Il.... ki...

URHEILU J.W ja R.S välinen 8+8 tässä varmaan kyse "minuuttipelistä", mutta jälleen en saa mitään järkevää sopimaan Tämä oli tosi kummallinen, mutta molemmat olivat alittaneet minuutin ajan eli ovat siis mi... al

MUSIIKKI tässä on parikin isoa aukkoa. Jos niitä sais täyteen
varmaankin muusikko? 4 "4" 6 "esim. biisi "vanhoja poikia viiksekkäitä"
kuoro 4+7+4 tämä aukeni vasta ylhäältä, mutta on eräs kuorolaulu Ve.. vä.. ta..
oikealle ka.. jatko 3, 8 kokeile Argentiinaa(tai alempaa gu..3+7 ("pyydä miestäsi pukeutumaan Piip Piip")

SAIRAUS ylhäällä 9, ilmeisesti kyse mittarista, mutta enpä saa mitään sopivaa Kys. Wikistä pelkkä painemittari eli ma...

LÄÄKE efe..19. Mä en keksi mitään yleissanaa tulehdukselle jossa on 19 kirjainta alkaa hen....inf...
Lääke 12 tuliko ylävasemalle? vanha tapa, joka on suorastaan per.. ja loppuun pääsana(ei oo vastasanaa)
Oks. 9+5 oksennuslääke Mer.. vit..
Sä.. 4 (alhaalla oikealla) lääkefirma ("tähti")

RIKOS 12 toimintaa, jossa kuskataan hämärästi ohi tullin(jos siitä sais sen oikean kulman auki? ammottaa tyhjyyttään eikä aukee lapsosen kautta eikä jä..ri..)

KIRJAILIJA 8+7 tät oli mahdoton arvata ilman vastasanaa, mutta kyseessä lastenkirjailija Val... Bon.. (mehiläistypykästä kirjoittanut, TV:ssäkin piirrettynä ollut joskus)
J.A. 6+7+5+6 (mitä ihmettä tässä haetaan???) joo, tämä oli kanssa sarjassamme mitä ihmettä, mutta kysessä suomalaisen naiskirjailijan Tii.. Rae...: teos Eräänä päivänä "empty sky"

Jos noilla sais muutamat ruudut vihrreksi ja loput, tai ainakin melkein, piilossa olevat sanatkin esiin)[/QUOTE]
Olisiko tuossa jotain :)

Yhteistyössä