Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pii";29618414]tarkoitatko numero 15 rellusta? ihan tarkastamatta sanoisin, että tuohon voisi tulla eräs UKKn "salarakkaista". "suomen ensimmäinen seurapiirijulkkis" :)[/QUOTE]
No joo tarkoitin juuri sitä ja heti löysin. Kiitän paljon!

[QUOTE="lamppu";29618498]Tästäkin puuttuu yksi eli Aika-ruudun Albert E. 4 10 oli vihje lempinimi koulussa, mutta en mist-ään löydä[/QUOTE]

Eka sana on suomeksi sama kuin englannkn brother, ja toinen sana on itse asiassa vanha valkoinen juoma, joka ei ole lyhyt

Mulla puuttui itseasiassa tuo ihan sama. Ikinä en ole tuollaista kuullut eikä kyllä missään wikissäkään ollut. Mistä ihmeestä on kaivettu? o.O Nytkin jos laittaa tuon oikean vastauksen googleen niin ei tule tuloksia (kiitos siis VR hyvästä vinkistä, sain sen siitä :) )

Johan näköjään aloitin vilkkaan keskustelun :) Multa puuttuu 24:sta enää koe-eläinpuiston ja satakunnan rajalla oleva 5 10, joka yhdistyy Ylex ja radio -sanoihin?

Relaatio 27:sta jäi uupumaan sininen ja valkoinen -ruudusta valkoiset 12? En ole keksinyt tähän mitään wikistä löytyvää toista merkitystä, mitä 27:n ketjussa vinkattiin?

Relaatio 15 mulla on niin pahasti kesken, että siihen ei yksittäiset sanat auta. Olen pitänyt pitkiä taukoja ja sitten aina välillä saan jonkun yksittäisen sanan. Yritä katsoa nuo teidän yllä olevat, jos niistä saisin vinkkejä omiin jumeihin.

[QUOTE="Pii";29618717]Sanoit juuri tuossa, että on vinkattu jo noin ketjussa. Eli siis enemmän rautalangalla? sivu on siis "factio" ja heti ekan kappaleen alussa tuo nököttää :)[/QUOTE]

KIITOS! Juurikin näköjään rautalankaa tarvitsin, kun olin mukamas lukenut tuonkin wikin niin tarkkaan.... Sehän oli hämäävästi ihan boldattuna :):)
Nyt sain tuon 27 valmiiksi.

Johan näköjään aloitin vilkkaan keskustelun :) Multa puuttuu 24:sta enää koe-eläinpuiston ja satakunnan rajalla oleva 5 10, joka yhdistyy Ylex ja radio -sanoihin?[/QUOTE vuosituhannen vaihtumiseen liittyvä

Kiitos lamppu! Nyt on tämäkin täynnä.

Ja kiitos myös kaikille muille noista rellu 15 avoimista - ne on tainnut olla mullakin kaikki keksimättä eli pääsen siinäkin taas vähän eteenpäin.

Jos siellä vielä joku kanssaratkojista lueskelee niin näihin relaatio 15 jumeihin voisin ottaa pientä vinkkiä:

Pääkaupungit: Montev...12 ja Columbosta lähtevä lainausmerkillinen pitkä?
Kruunupää: aloitussanasta ylös lähtevät 13 ja 15
Taruolento: tont. ja joul..välissä oleva 11? olen mielestäni kokeillut tähän kaikki mahdolliset aiheeseen liittyvät sanat eikä millään tärppää
Kalevala: sam.. ja viis..kiv.. välissä oleva 9? ja Nor.. ja met.. välistä 3?

[QUOTE="lamppu";29619057]huolimatta hyvistä vihjeistä, en löydä millään..[/QUOTE]

Älä luovuta vielä. Etsi googlesta tai enkkuwikistä Busan cinema center...sieltä se löytyy :)

[QUOTE="lamppu";29619145]Jee, mä löysin sen![/QUOTE]

Hyvä, hyvä! Oli kyllä suorasta vihjeestäkin huolimatta melko kinkkinen sana, eikä ikimaailmassa olisi tullut eteen omin avuin..

Jos siellä vielä joku kanssaratkojista lueskelee niin näihin relaatio 15 jumeihin voisin ottaa pientä vinkkiä:

Pääkaupungit: Montev...12 loppusana+nauhuri ja Columbosta lähtevä lainausmerkillinen pitkäB]ä Aina sanoi näin lopuksi[/B]aloitussanasta ylös lähtevät 13 ja 15
Taruolento: tont. ja joul..välissä oleva 11 Riihi? olen mielestäni kokeillut tähän kaikki mahdolliset aiheeseen liittyvät sanat eikä millään tärppää
Kalevala: sam.. ja viis..kiv.. välissä oleva 9 taikakalu (sorry, en nyt osannut vinkata)ja Nor.. ja met.. välistä 3?
Tuossa jotain.

[QUOTE="lamppu";29619243]Nor.. ja met.. välistä 3? >Mitä Suomi, Norja, Ruotsikin ovat?[/QUOTE]

Niinpä tietenkin... :) Kiitos myös noista muista vinkeistä. Yritän taas tahkota tätäkin vähän eteenpäin.

[QUOTE="lamppu";29621858]Eikun heti se löytyikin, nyt vielä sitä jatkoa lainausmerkeissä mietiskelen.[/QUOTE]Ja löytyihän sekin ihan helposti, nyt on tämäkin rellu täysi :)

Yhteistyössä