Relaatio 234

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan jälkijunassa, josko täällä vielä joku antais vinkkejä... en yhtään oo tykänny tästä ku välillä ei mitään logiikkaa... mut pakko tehdä valmiiks ku on alottanukin

suomalainen musiikki:
to..ki.. 6 (vihjesana), ei mee tonttu eikä tontut :O
Ei oo kumpikaan noista, ei mitenkään looginen, mutta se on se mikä Peter Panissa on Helinä...

A.G
pap.. 4 ja 8 Tuo 4 on se mikä pannaan päälle rippikoulun konfirmaatiossa, se valkoinen vaate ja 8 on miesten puuvillainen tai silkkinen,viittamainen edestä napitettu vaate
le..mi.. 4+6 (ei vastasanaa) Tätä itsekin haeskelen, eli ei oo vielä antaa vinkkiä tähän

suklaa:
tap.. 6 Ei oo tätä
bos... 11 eikä vielä tätäkään oo, näitä juuri itsekin haen
py..jo ja te... my.. yhdistyvä 9

EEEEEIIII se ookkaan se Helinä vaan semmonen "omistaja" eli voi olla hyvä XXXX. Anteeksi, muistelin väärää ruutua, enkä tarkastanut tietojani!
Tuo Helinä -juttu siis toisessa ruudussa. Pahoittelut!

ihan jälkijunassa, josko täällä vielä joku antais vinkkejä... en yhtään oo tykänny tästä ku välillä ei mitään logiikkaa... mut pakko tehdä valmiiks ku on alottanukin

suomalainen musiikki:
to..ki.. 6 (vihjesana), ei mee tonttu eikä tontut :O toinen satuolento

A.G
pap.. 4 ja 8 vaatteita
le..mi.. 4+6 (ei vastasanaa)

suklaa:
tap.. 6 käytetään tämmöisenä, esim. pullossa
bos... 11 yksi tuotteista
py..jo ja te... my.. yhdistyvä 9 maakunta

Toivottavasti auttaa:)

Ei etene, näitä olen hinkannut viikon tuloksetta, aiemmat vinkit eivät myöskään ole auttaneet.
KAUPUNKI
pop 4 (rajasana vas., ei vastasanaa)
NUMERO
Par 5+8
AGATHA
pan 5 (ei vastasanaa)
pok 13 -"-
SUKLAA
osl 5+4 (rajasana oik)
hal 4
Toivoisin vinkkejä!

Ei etene, näitä olen hinkannut viikon tuloksetta, aiemmat vinkit eivät myöskään ole auttaneet.
KAUPUNKI
pop 4 (rajasana vas., ei vastasanaa) entisestä suomalaisesta tyttöduosta toinen
NUMERO
Par 5+8 tähän on vinkki edellisellä sivulla
AGATHA
pan 5 (ei vastasanaa) wikisanakirja
pok 13 -"-
SUKLAA
osl 5+4 (rajasana oik) oslolainen rikostutkija, tästä saat vastasanan edelliseen
hal 4 vaikea vinkata, halu tehdä jotain
Toivoisin vinkkejä!

Tässä:)

Hei, voisiko joku vääntää rautalangasta Relaatio -ruudun Mys 12. Olen yrittänyt adjektiivimuotoa eri sanoista, mutta ei aukene ei. Se olisi viimeinen sana, kiitos etukäteen.

Joku valitteli, kun ei oikein aukea ja muutamia sanoja uupuu.. Minä en ole saanut edes auki suomalainen musiikki ja numerot ruutuja :D Itku meinaa välillä tulla, että olenko todella näin tyhmä.

Jos joku vielä sattuu noobseja täällä auttelemaan, niin tässä nyt muutama aukko, mitä en vielä tämän ketjun perusteella auki ole saanut.

Relaatio:
pääsanasta oikealle alas 15
my- 12 vinkattiin että adjektiivi ja löytyy ratkojista, no en minä kyllä tuolla my haulla sieltä mitään sopivaa 12 kirjaimista saanut.
my- 11
py- 7 6 11 tähänkin oli vinkki, joka ei auttanut minua
ylhäällä yl- 7 ja le 3 3 4 5

Klamydia on melkein valmis:
to mi - 5
oikealla alhaalla po-9

Suklaa:
pääsanasta "13"
os -8 2 6
keskellä alhaalla ka 6 3 8 ja 10
oikealla mainoslauseesta alas 4

Sanoja vasta kasassa 173, että jos joku innokas jaksaa minua vielä jatkossakin helpata tässä vain pieni osa tämän hetken lukoista.

Iso kiitos!

Joku valitteli, kun ei oikein aukea

Relaatio:
pääsanasta oikealle alas 15 wiki, relaatio, 1. rivi
my- 12 vinkattiin että adjektiivi ja löytyy ratkojista, no en minä kyllä tuolla my haulla sieltä mitään sopivaa 12 kirjaimista saanut. sieltä löytyy, alkaa s
my- 11 vastasanalla ymmärrettävä, my assosiaatio mulle epäselvä
py- 7 6 11 tähänkin oli vinkki, joka ei auttanut minua py-sarjan romaani
ylhäällä yl- 7 yl pyytäjä ja le 3 3 4 5 tunnettu le usasta

Klamydia on melkein valmis:
to mi - 5 onko to mi kirjakieltä vai...
oikealla alhaalla po-9 tehdään po voimanlähteenä

Suklaa:
pääsanasta "13" vastasanan esittämä iskelmä
os -8 2 6 vastasana maassa, jossa os
keskellä alhaalla ka 6 3 8 liittyy kurpitsajuhlaan ja 10 oululainen ka
oikealla mainoslauseesta alas 4 mainoslauseen toisesta verbistä substabtiivi

Iso kiitos!
toivottavasti auttoi

Kiitos missemisse avuista, jonkinverran nytkähti eteenpäin noiden avulla, ja osaan auttoi asioiden hautuminen.

Vielä puuttuu satakunta sanaa ja numero -ruutuun en ole vieläkään päässyt.

Outlander -ruutu
Vasen yläreuna MJS - 9
pääsanasta alas ir- 6 - 10

Klamydia -ruutu
po - 9 missemissen vinkki taisi olla siihen alaspäin suuntautuvaan sanaan puuttuva on tuosta po oikealle

suklaa -ruutu
py - 7 5 - po (tähän on kysytty tuota jälkimmäistä osaa ja tiedän että sanojen alut on te my mutten keksi loppuja)
vasen alareuna rajasana 5 tässä ruudussa ei vastasanoja joten vastasana vinkki jäljenmänä ei hyödytä

Agatha Christie -ruutu
ma - 5 - pö

Relaatio -ruutu
vasen yläkulma rajasana 4 9 - do olen käynyt läpi kaikki do tuomitut wikistä, enkä löydä tai sitten en osaa laskea kirjaimia...
my - 11 tähän sain aiemmin vastasana vinkin, mutta sitä ei ole...
pi - 6 - 9 - ju - ju - 8 8
ke - 8 5 oikea alareuna

koti -ruutu
an - 5 - kä, j k k

Suomalainen musiikki - ruutu
oikealla Gi - 6 - A S-m
pääsanasta vasemmalle 14 en keksi
vasemmalla rajasana 11 - su...ro

ja kaikkein vaikeimmalta tuntuva ruutu
Kaupunki
pääsanasta oikealle 5 8 - 5 8 - ou tähän on vinkattu tekstiä tunnetussa rakennuksessa, mutta tarvitsisi vielä lisävinkkiä
he- 14 (rajasana)
ylhäällä le - 5 (rajasana) olen tähän kaikki le yritykset ja tuotteet kokeillut mihin mielikuvitus riittää..
vasen yläkulma neljäs laskeva sana ly - 8
ju -19
su - 6 9 4 12
vasemmalta alhaalta rajasanasat jo- 13

Aikaa ja harmaita hiuksia tähän relluun on kulunut enemmän kuin olisi ollut varaa.. mutta kun on aloittanut niin eihän siiitä osaa irti päästää :)

Kiitos taas paljon avuista.

Hetihän niitä sanoja alkoi tippua, kun kyselyä laittoi ja numerotkin aukesi vihdoin ja viimein :) joten päivitys kyselyihin

Outlander -ruutu
Vasen yläreuna MJS - 9
pääsanasta alas ir- 6 - 10

Klamydia -ruutu
po - 9 missemissen vinkki taisi olla siihen alaspäin suuntautuvaan sanaan puuttuva on tuosta po oikealle

suklaa -ruutu
py - 7 5 - po (tähän on kysytty tuota jälkimmäistä osaa ja tiedän että sanojen alut on te my mutten keksi loppuja)
vasen alareuna rajasana 5 tässä ruudussa ei vastasanoja joten vastasana vinkki jäljenpänä ei hyödytä

Agatha Christie -ruutu
ma - 5 - pö

Relaatio -ruutu
pi - 6 - 9 - ju - ju - 8 8
ke - 8 5 oikea alareuna

koti -ruutu
an - 5 - kä, j k k

oikealla Gi - 6 - A S-m
vasemmalla rajasana 12 - su...ro

Kaupunki
pääsanasta oikealle 5 8 - 5 8 - ou tähän on vinkattu tekstiä tunnetussa rakennuksessa, mutta tarvitsisi vielä lisävinkkiä
ylhäällä le - 5 (rajasana) olen tähän kaikki le yritykset ja tuotteet kokeillut mihin mielikuvitus riittää..
alhaalla ru - 7
ka - 6 6 - 4 14 (rajasana johon on vinkattu "paholainen siellä" mutta vastasanankaan kautta en keksinyt)

numerot -ruutu
lu - 5
vi - 12 -12
pu - 4

Kiitos taas paljon avuista.[/QUOTE]
Ja näistäkin taas kiitos.

Hetihän niitä sanoja alkoi tippua, kun kyselyä laittoi ja numerotkin aukesi vihdoin ja viimein :) joten päivitys kyselyihin

suklaa -ruutu
py - 7 5 - po (tähän on kysytty tuota jälkimmäistä osaa ja tiedän että sanojen alut on te my mutten keksi loppuja) siellä se on py -wikissä kohdassa nähtävyydet
vasen alareuna rajasana 5 tässä ruudussa ei vastasanoja joten vastasana vinkki jäljenpänä ei hyödytä

oikealla Gi - 6 - A S-m
vasemmalla rajasana 12 - su...ro eräs yhtye

Kaupunki
ylhäällä le - 5 (rajasana) olen tähän kaikki le yritykset ja tuotteet kokeillut mihin mielikuvitus riittää.. le raaka-aine
alhaalla ru - 7
ka - 6 6 - 4 14 (rajasana johon on vinkattu "paholainen siellä" mutta vastasanankaan kautta en keksinyt)

numerot -ruutu
lu - 5 yksi lu:sta
vi - 12 -12 löytyy tuolta suo mu vinkin kautta varmasti
pu - 4 mikä se pu on...

Kiitos taas paljon avuista.
Ja näistäkin taas kiitos.[/QUOTE]

Kerro jos keksit mikä tulee Numerot ruutuun tuosta lu- 5 seuraavaksi...

Onpa vaikea relaatio. Kolme sanaa uupuu. Ruudusta Realaatio. Ylvi (ylhäällä keskellä) 7 ja ju 8 8. Siitä varmaan tulee sitten vielä yksi sana. Nyt sijalla 21.

Tuo ylvi on se kuka sitä yleensä pyytää, enne tuli yleltä -tv ohjelma jossa niitä kyseltiinkin...
Viitsitkö katsoa tuota viestiä nro194, josko minäkin saisin tämän loppusuoralle. 44 sanaa uupuu ja olen silti 27.

Outlander -ruutu
Vasen yläreuna MJS - 9 mitä ihossa oli
pääsanasta alas ir- 6 - 10 en löydä, mitä tarkoitat, tarkoitatko sk 6 ja 10? Miesten vaate siellä ja lansallissoitin

Klamydia -ruutu
po - 9 missemissen vinkki taisi olla siihen alaspäin suuntautuvaan sanaan puuttuva on tuosta po oikealle Poron nimitys eri ikäkausina, vanha poro

suklaa -ruutu
py - 7 5 - po (tähän on kysytty tuota jälkimmäistä osaa ja tiedän että sanojen alut on te my mutten keksi loppuja) Nähtävyys Py:lla
vasen alareuna rajasana 5 tässä ruudussa ei vastasanoja joten vastasana vinkki jäljenpänä ei hyödytä Mitä my:ssä ennen tehtiin, tarvitaan leivonnassa

Agatha Christie -ruutu
ma - 5 - pö Ostetaan yleensä pö:n kanssa

Relaatio -ruutu
pi - 6 - 9 - ju - ju - 8 8 Laulaja, jolla on Pi biisi ja seuraava muita hänen biisejään
ke - 8 5 oikea alareuna Yhtye, joka esittää ko biisin

koti -ruutu
an - 5 - kä, j k k Tyylisuunta, joka kä edustaa

oikealla Gi - 6 - A S-m teos, joka on myös saanut ASm:n
pääsanasta vasemmalle 14 en keksi Nukkumahuoneen mu, perähuoneen mu
vasemmalla rajasana 12 - su...ro Su ro edstaja, alkaa st

Kaupunki
pääsanasta oikealle 5 8 - 5 8 - ou tähän on vinkattu tekstiä tunnetussa rakennuksessa, mutta tarvitsisi vielä lisävinkkiä Tämä on varmasti vaikea ei-oululaiselle. Se mitä tulee alapäästä (ruma sana) ja se mikä Ou (tai vaikkapa Helsinki) on, vaihda viimeinen k n:ksi
ylhäällä le - 5 (rajasana) olen tähän kaikki le yritykset ja tuotteet kokeillut mihin mielikuvitus riittää.. Tämä aukeaa tuon suklaa ruudun kautta
alhaalla ru - 7 Suomen kansallislintu
ka - 6 6 - 4 14 (rajasana johon on vinkattu "paholainen siellä" mutta vastasanankaan kautta en keksinyt) paholainen on pi.. siellä, sitä kautta aukeaa teoksen tekijä

numerot -ruutu
lu - 5 ylös vai alas? Ylös lu alas monella kädessä
vi - 12 -12 Aukeaa Su ro:n edustajan kautta, soitin ja bändi
pu - 4 Mikä pu on?

Ja en vieläkään keksi sitä relaatio-ruudun yl vi 7, saiskos edes alkukirjaimen?