Relaatio 239

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vattula_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
melko kankeasti näköjään lähti, kun heti joutuu apuja kyseleen. Mukava rellu silti, kun ei ihan joka sanaa joudu kaivamaan wikistä tai Googlesta. Lisää tällaisia;)

Menninkäinen
Pä... 12 - työjakso
Pi... 6 ja 8 - katso pi wiki
Es... 11 ja 11 - vanha kantoväline ja juhlimista, aukeavat vastasanoilla
Lä... 5 - väärinkäytetty
Pä. 9 - aukeaa vastasanalla
T.R 7 - genre

Sanottiin: Es... 11 ja 11 - vanha kantoväline ja juhlimista, aukeavat vastasanoilla

Vaan ei aukea vaikka on vastasanakin, eli es - 11 - voi???
Ei aukea minullekaan, ja lampun relluille tyypillisesti on muitakin yksittäisiä sanoja jotka eivät aukea vaikka molemmat vihjeet onkin.

Menninkäinen
Las 10 - Rah

Kääpiö
Tit - 5 - 11 - Koi
Tal - 6+7 -Maa

Tonttu
Kiv - 9 - Lin
Pok - 5 - Aur
Puut - 11 - Kut
Rajasana Ruu - 5 - Une

Keiju
Dis - 5 - 7 - Hei

Ei aukea minullekaan, ja lampun relluille tyypillisesti on muitakin yksittäisiä sanoja jotka eivät aukea vaikka molemmat vihjeet onkin.

Menninkäinen
Las 10 - Rah - mihin se las laitetaan

Kääpiö
Tit - 5 - esiintyy wikissä useamman kerran yhdyssanan alkuna 11 - Koi -epämieluisa tehtävä
Tal - 6+7 -Maa - joululaulu

Tonttu
Kiv - 9 - Lin - laji
Pok - 5 - Aur - muusikko
Puut - 11 - Kut - puut koriste
Rajasana Ruu - 5 - Une - yleissana

Keiju
Dis - 5 -elokuva 7 - Hei - lajike

Kiitos, se yleissana Ruu - 5 - Une ei löydy, en keksi mikä voisi olla.

Nyt ei paljon puuttuisi.
Kääpiö
Täh 9
Gang 9+10
Puup 4+6+7

Menninkäinen
Puh 9
Sokr 16
Voit - 11 - Es puuttuu edelleen, en keksi

Minä olen vissiin sieltä marssista, kun kyllä melko monta tuntia on pitänyt googletella ja wikittää, että olen loppusuoralle päässyt... Tästäkin ketjusta tietysti apuja hyvästi saanut, mutta vielä vähän tarvitsisi :)

Jättiläinen:
vasen yläkylma rajasana lu - 5 toisessa ruudussa vastasanakin hukassa, joten siitä ei apua

Kääpiö:
ka - 6 - 11 - ta keskeltä ylhäätä

Menninkäinen:
va - 9 - 8 - pu sijainti pääsanasta vähän ylävasemmalle
ta - 12 - 5(se rajasana) yläoikealla

Keiju:
he - 9 12 6 5 - 5 7 - pi (tähän olen pi- eisttäjää yrittänyt sovittaa, mutta se diplomaattien laulaja ei sovi?, enkä ole löytänyt, että kukaan muu olisi kappaletta esittänyt, vai olenko ihan hakoteillä?)

Peikko:
le - 3 8 vasen yläosa
pääsanasta - hu - 6 8 - 10 9 7 - kr
la - 10 10 - 6 7 - oh oikea yläkulma

Minä olen vissiin sieltä marssista, kun kyllä melko monta tuntia on pitänyt googletella ja wikittää, että olen loppusuoralle päässyt... Tästäkin ketjusta tietysti apuja hyvästi saanut, mutta vielä vähän tarvitsisi :)

Jättiläinen:
vasen yläkylma rajasana lu - 5 toisessa ruudussa vastasanakin hukassa, joten siitä ei apua - häviää äkkiä pihalta, jos lu ei ole käytössä

Kääpiö:
ka - 6 - paikka, missä on maksullinen ka 11 - ta keskeltä ylhäätä - saat yhdistämällä sanat

Menninkäinen:
va - 9 - 8 - pu sijainti pääsanasta vähän ylävasemmalle 8: luottamustoimi ): edellisen työpaikka
ta - 12 - joulutorttujen teossa käytetään 5(se rajasana) yläoikealla - saat tuosta edellisestä

Keiju:
he - 9 12 6 5 - 5 7 - pi (tähän olen pi- eisttäjää yrittänyt sovittaa, mutta se diplomaattien laulaja ei sovi?, enkä ole löytänyt, että kukaan muu olisi kappaletta esittänyt, vai olenko ihan hakoteillä?) ei kai diplomaatti, vaan poliitikko ;) kannattaa hakea muualta kuin googlesta, toinen selviää tuolla esittäjällä

Peikko:
le - 3 8 vasen yläosa - näyttelijä
pääsanasta - hu - 6 8 -ohjaaja 10 9 7 - kr - elokuva
la - 10 10 -elokuva 6 7 - oh oikea yläkulma - alhaalta tulevan vastasanan oh

Muuten valmis, mutta tuo keiju-ruudun näytelmästä lähtevä 9 ja sitä seuraava 6, jonka vastasana on ras... puuttuu. Ei nyt vaan leikkaa. Luultavasti joku ihan typerän yksinkertainen

Kolme sanaa puuttuu, vieläkö joku seuraa tätä?

Kääpiö
Vir-Koi 11

Menninkäinen
Pid - SokPu 8

Keiju
Un -5 Ru (rajasana Tonttu ruutuun) Ei löydy sopivaa yleissanaa

Kiitos etukäteen avusta

Kolme sanaa puuttuu, vieläkö joku seuraa tätä?

Kääpiö
Vir-Koi 11 laita nämä peräkkäin ja sitten n-kirjain väliin

Menninkäinen
Pid - SokPu 8 yksi sok:een seuraajista/oppilaista

Keiju
Un -5 Ru (rajasana Tonttu ruutuun) Ei löydy sopivaa yleissanaa

ru ei ole eläin vaan...

M2

ps. Oli taas hieno relaatio lampulta, on jäänyt kehumatta kun tein tämän vähän jälkikäteen :-)

Kolme sanaa jäi uupumaan Kääpiö-ruudusta.

Vasen yläkulma VuTi-Kyl 9-4

Oikea yläkulma Maa 11 --- 9 Au-Loh

Kiitos, jos joku auttaa. Vastineeksi voin auttaa tässä tai jossain muussa rellussa, jos kerrot, mihin kaipaat apua.