Remppa ja vuokranhyvitys?

Raidallinen tiikeri

Aktiivinen jäsen
06.03.2006
5 266
1
36
Meillä on kylppäriremppa huomenna valmis mikä on kestänyt tasan kuukauden. Huoltomies vaan sano,et kannattaa soittaa isännöitsijälle,et saa vuokraan hyvitystä (en ois ite kyllä tajunnu :ashamed: )

Eli kysymys kuuluukin,te vuokra-asunnossa asujat.Ootteko saanut rempan aikaan jotain hyvitystä?

Oon täs tunnin ajan yrittäny soittaa isännöitsijälle,mut ei se vastaa taas vaihteeks |O

Ihanaa huomenna saa sit tehä kunnon suursiivouksen ja kaikki remppa pölyt helvettiin täältä :kieh: :D

Eikös kaikenlainen remontointi kuulu vuokranantajan maksettavaksi? Näin mä oon ymmärtäny, mutta niistä pitää vaan sopia etukäteen vuokranantajan kans.

*muoks. tajusin väärin :headwall:

Meillä kun tehtiin vanhaan asuntoon (tai siis koko taloyhtiöön) kylpyhuone- ja keittiöremontti, saatiin 620 euron vuokraan 150 euroa hyvitystä sille kuukaudelle. Mutta nyt nykyiseen asuntoon kun tehdään kylpyhuoneremppa (kosteusvaurio, joka tullut ennenkun ite tähän edes muutettiin) ei hyvitystä saada. sama vuokranantaja kyseessä.

me saatiin parvekelasien asennuksesta hyvitystä :D mutta taas kaveri ei saanut kylppärirempasta mitään, koska asunto oli kuitenkin asumiskelpoinen sen ajan :o riippuu paljon vuokranantajasta vissiin

Meillä kesti 3kk, jolloin maksoimme 100e / kuussa (normaalivuokra miltei 600e). Kohtuullista, koska asunto oli käytännössä asumiskelvoton: Valtavasti pölyä, keittiötä ei voinut käyttää, kylpyhuonetta ja vessaa ei voinut käyttää. Meteli aivan karsea. Muutimmekin osaksi aikaa pois.

Meidän huoneiston osalta remppa oli valmis, mutta valitimme vuokranantajalle vielä rapusta kuuluvasta metelistä (jonka lisäksi oli vesi-ja sähkökatkoja), jolloin hän alensi vielä kuukaudeksi vuokraa pikkusummalla.

Hyvä menettely. Vuokralaisella on toki oikeus hyvitykseen ja sitä kannattaa vaatia!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä kun tehtiin vanhaan asuntoon (tai siis koko taloyhtiöön) kylpyhuone- ja keittiöremontti, saatiin 620 euron vuokraan 150 euroa hyvitystä sille kuukaudelle. Mutta nyt nykyiseen asuntoon kun tehdään kylpyhuoneremppa (kosteusvaurio, joka tullut ennenkun ite tähän edes muutettiin) ei hyvitystä saada. sama vuokranantaja kyseessä.

Joo meilläkin on kosteusvaurio,joka ollu jo tässä ennen kun muutettiin. Mutta se ukko käski soittaa isännöitsijälle ja sano ite vielä puhuvansa sen kanssa tosta hyvityksestä.

Taitaa kyllä jäädä hyvitykset aika hiljaseks.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Jos ette pysty käyttämään kylppäriä tuona aikana ja se kestää enemmän kuin muutaman päivän, yrittäisin neuvotella.

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Eikös kaikenlainen remontointi kuulu vuokranantajan maksettavaksi? Näin mä oon ymmärtäny, mutta niistä pitää vaan sopia etukäteen vuokranantajan kans.

niin sen kuuluiskin,mä en ainakaan meijän vuokra asuntoon remppais mitään omilla rahoilla

me saimme 700? vuokrasta 100?/kk hyvitystä putkirempasta 3kk ajalta. meillä yksityinen vuokranantaja. putkiremppa ei häirinnyt juuri meidän huoneistossa, oiskohan ollu iha muutamana päivänä ku remppamiehet kävi täällä säätämässä venttiileitä ja varsinainen putkien laitto kesti muutaman tunnin. mutta saimme neuvoteltua vuokranalennuksen siksi että vetosimme siiihen että meteli oli melkoinen ja häiritsi meidän perhettä, koska olemme paljon kotona. töissä käyvät eivät juurikaan siitä häiriintyneet, koska olivat töissä niihin kellonaikoihin.

Yhteistyössä