Remu,Jonathan,Lassietec,Reimatec vai Lenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänestä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äänestä!

Vieras
Hei,

Äänestä toppapukusuosikkiasi!
Remu, Jonathan, Lassietec, Reimatec, Lenne vai joku muu, mikä?
Syy? Hinta?

...arvaattekin, että toppapukuostokset edessä ja kokemukset ovat tervetulleita... :)
Lapsemme on 2 vuotias, jos vaikuttaa mielipiteeseen.
Kiitos kaikille äänestäjille etukäteen!!

Täytyy ääni antaa varmaan Remulle, kun se tuli itse ostettua 1,5v lapselleni.
Syynä lähinnä hinta, mielestäni puku on Reimatecin kanssa lähes vastaava, hinta puolet halvempi. Reimatecissa taitaa olla kaikki saumat teipattuja kun Remussa on tärkeimmät eli alaosan saumat.
Jonathan oli myös vahvoilla, mutta remu meni viime hetkellä ohi nätimmällä puvullaan :)

Remussa vielä plussana "pyllyn lämmitin", mitä ei ollut esim. jonathanissa.

Reimatecin kanssa et tarvitse kurahousuja etkä takkia. On nimittäin testattu noissa viime päivien kaatosateessa ja kuralätäköissäkin on tyttö (vähän alle 2) istunut. Kertaakaan ei ole ollut märkä....

Niin ja kun lapsi on niin pieni niin haalari+kurikset on aika "topattu" yhdistelmä. Liikkuminen voi olla hankalaa. Ja veikkaan että kurikset on aika hiostavat siinä päällä. Eli jos lasket halvemman puvun hintaan vielä kurikset niin taitaa tulla ReimaTec halvemmaksi....

Remua ei siis vielä olla päästy kokeilemaan, mutta toivon ettei sen kanssa tarvitse kuriksia, sillä sen vesipilariarvo on yli 5000 mm ja 3000 mm pidetään jo vedenpitävänä.

Kallistun myös Jonathanin ja Lennen suuntaan =D Ovat kyllä vedenpitäviä, meilläkään ei lapsi ole niiden kanssa koskaan kastunut eikä kuriksia ole käytetty!!! Jonathan -haalarin ostin käytettynä, lähes täydellisessä kunnossa ja myin seuraavana vuonna ihan yhtä hyvänä ja samalla hinnalla! ReimaTec on meille liian kallis vaikka varmasti on hyvä haalari. Nämä vaan on lähes vastaavia mutta puolet halvempia!

Täytyypä antaa yksi ääni rasavil-puvulle vaikka sitä ei listassasi ollutkaan. Ostin juuri pojalleni syksyksi puvun ja olen ollut todella tyytyväinen juuri siihen että kurahousuja ei ole tarvittu. Vedenpitävyys on 10000ml ja kaikki saumat teipattu. Ainut miinus on kyllä hinta niinkuin aika monesti tuppaa olemaan. En varmasti olisi itsekään ostanut jos en olisi saanut puolella hinnalla.

Mä äänetän Remua. Meillä ollut neljävuotiaalla sekä remua, että reimateciä, mutta tykkäsin enemmän remusta. Remu tuntuu olevan pehmoisempi ja joustavampi kuin reimatec, minkä vuoksi meillä lapsi tuntui itse nauttivan enemmän remu-puvussa telmimisestä. Reimatec tuntuu myös näin äidin käteen jäykemmältä. Sitä yläosan saumojen teippausta ei ainakaan meillä ole koskaan suuremmin kaivattu. Kyllä se alaosan teippaus on riittänyt.

Jonathaniin olen myös minä tykästynyt. Hinnaltaan kuitenkin paljon edullisempia kuin esim. Reimatec ja on toiminut tosi hyvin. Kokemusta on nyt sekä vk-haalarista että toppahaalarista.

Meillä myös talvihaalarin osto edessä. Myyvätkö mitkään nettikaupat haalareita? Tyttö on 1v4kk ja oppi eilen kävelemään, eli ulkoilu on enimmäkseen maassa möyrimistä. Reimatecin välikausihaalariin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Olen valmis maksamaan laadusta ja haalari saa kiertää mahdollisilla pikkusisaruksilla ja serkuilla.

en suosittele reimatecia, jos tosiaan aiot kierrättää haalarin koko suvulla :). jo ensimmäinen tehokas möyrijä saa reimatecin tosi kuluneen näköiseksi muutamassa viikossa. ei hintansa väärti. remu on hyvä.

Lassie toimi loistavasti koko viime talven 1,5 vuotiaalla ja on vielä uuden veroinen toista lastamme vartenkin. Mitään kurahaalareita ei tarvinnut päälle laittaa. Hinta-laatu suhde on erinomainen.

Jonathanille ja Lennelle annan ääneni. Viime talvena oli tytöllä Jonathanin toppapuku, ostin käytettynä halvalla ja oli todella kuin uusi! Nyt ollut käytössä Lennen välikausihaalari ja hyvänä on myös pysynyt. Kummatkin siis on vedenpitäviä. Nyt pähkäilen kumman ottaisin täksi talveksi toppahaalarina.

Rasavilin haalari on hyvä pitkäselkäiselle eli usein suomalaiselle vartalotyypille. Esim. pojallamme on aina jäänyt Reimatecin puku jo haara-hartiamitaltaan pieneksi, kun hihat ja lahkeet ovat edelleen hurjan pitkät.

Meillä oli viime talvena ruotsalainen P.O.P:n haalari. Täysin vedenpitävä, kaikki saumat teipattu ja mielestäni lämpimäpi kuin esim. Reimatec, haalarissa pehmeä fleece-vuori ja Thinsulate välikerros. Värit olivat ainakin viime talvena kivoja perusvärejä.

Ap kysyi haalarisuosituksia, mutta annan tässä yhden negatiivisen lausunnon : Rukka on huono ! Meillä on ollut käytössä kolme Rukan haalaria, yksi vk-haalari ja kaksi toppahaalaria. Toppahaalareissa oli polven kohdalla vaakasauma, ja rikkihän ne ompeleet sitten menivät. Ja polvet märkänä... Vk-haalarin kangas osoittauti todella huonoksi: polvien kohdalta kangas kului rei'ille ja sisäsaumat pettivät heti ensimmäisenä kautena. Lahkeissa olevat kenkälenksut menivät nopeasti rikki. Rukan huolto kyllä auliisti lähetti lisää kenkälenksuja, mutta harmittaa vietävästi, että en heti lähettänyt toppahaalareita Rukalle takaisin kun niiden polvisaumat rikkoontuivat.

Kiitos taaperon äidille neuvosta sillä meillä juuri tuo ongelma lapsilla että selkä on tosi pitkä ja kädet ja jalat taas eivät. Täytyykin harkita rasavilliä, tosin hinta aika hurja.

Täksi talveksi ostin jonathanin oli niin ihanat värit. Täytynee alkaa harkita joskos ostaisi sellaisia joita voisi sitten kierrättää isolta siskolta pikkuveljelle vaan vielä ei ole viitsinyt...

Meillä oli vk pukuna Remu ja anteeksi vaan mutta vedenpitävyys ainakin meillä oli täyttä puppua... Juuri loppuviikosta oli puku päällä ja niin oli kastunut kaikki sisävaatteet kun ei ollut kuriksia. Eikä edes ollut mitään kaatosadetta tai älytöntä lotrausta... vähän aikaa läträsi kuralammikon vieressä jolloin on varmaan roiskunut vettä päälle ja mennyt puolikas ämpäri haaroille...

Mä oon taas aivan rakastunut Lassien suprafilliin. Koville pakkasille sit kelpaa joku käytettynä ostettu puku (tai meidän pikkuiselle 1,5 v:lle äippapakkauksen puku), koska silloin suprafill jäykistyy mutta maassa möyriväkään lapsi ei saa pukua kastumaan.

Meillä on ne suprafillit käytössä jo nyt, käytettyinä ostettuja aivan huippukuntoisia pukuja. Saa läiskiä lätäkössä ja pyöriä kurahommissa - ei haittaa!

Meillä kaikilla kolmella on ollut Reimatecin ja Lassien talvihaalarit. Esikoinen on jo 12-vuotias, joten hänelle taisin joskus parivuotiaana ostaa ekan Reimatecin ja ihastuin siihen. Vaikka haalari naarmuuntuu, niin meillä haalari kesti kahden lapsen käytön ja sain vielä kivasti rahaa sen jälkeenkin, kun myin käytettynä. Tämä kolmas lapsi on niin pieni, että kahden ekan pieneksi käyneet vaatteet olen laittanut myyntiin enkä säästänyt niitä kuopukselle. Reiman puvuissa on se hyvä puoli, että ne voi pyyhkiä kostealla, eikä tarvitse olla aina pesemässä. Päiväkodissakin puku ehtii kuivumaan aamu- ja iltapäiväulkoilun välillä.

Lassiessa on etuna halpa hinta. Se on meillä ollut kakkospukuna ja toiminut loistavasti.

Reimatecin huono puoli on kova hinta, mutta olen ostanut niitä usein alennusmyynneistä joulun jälkeen. Meillä isovanhemmat sponsoroivat talvipuku- ja talvikenkähankintoja, eivätkä sitten osta juurikaan joululahjaksi leluja tms. Meillä sadesäille on kuravaatteet ja kumikengät erikseen, mutta täällä Etelä-Suomessa talvi on pitkä ja sateinen, joten Reimatec tms sekä GoreTex-kengät on käytännössä usein se paras ratkaisu.

Uusimmat

Yhteistyössä