Remu,Jonathan,Lassietec,Reimatec vai Lenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänestä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa katsoa huuto.netistä. Itse tilasin Ticketin www.keltainenkettu.fi nettikaupasta ( huutonetissä ei ollut sopivaa väriä ) ja hinta uutena 105 eur. Saas nähdä onko hyvä:)

Alkuperäinen kirjoittaja taaperon&murkunäiti:
Kyllä reimatecistäkin menee vesi läpi teipatuista. Ei ole väliä millainen haalari kaikki toimivat samalla tavalla. Tietysti hinta on näissä tec haalareissa kalliippi muuta eroa ei ole.

Päiväkodissa työskentelevänä ihmisenä voin kertoa, että kun nämä nykyiset haalarit voi kuivata kuivauskaapeissa alhaisilla lämmöillä, ja niitä siis ahdetaan päiväkodin kuivurit pullolleen, niin meillä ainakin päiväkodissa joku näppärä tehotäti vääntää lämmöt täysille vain siitä syystä, että "eihän ne muuten siellä kuivu"! Siinä sitten menee vesisaumat sanonko miksikä.
Ja tästä syystä en itse edes viitsi ostaa kirpparihaalareita ellei ihan parilla egellä irtoo, kun ei tiedä missä lämpömyllytyksessä haalarit ovat olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta kertaa kuusi..:
Reimatec ihan paras.. kulutusta kestää monta käyttäjää ja vettä pitää..
kaikkia on tullut testattu, mutta ei löydy parempaa..

No, ei meidän neidin menossa kyllä kestä, vaikkei mikään erityinen riehuja olekaan. Aiemmin kyllä kestivät, mutta nykyään on niissäkin kai alettu säästää materiaaleissa. Vettä ovat kyllä pitäneet hyvin, mutta karheumaa ja kuluma-/viiltoreikiä tahtoo olla jokaisessa ainakin punteissa ja takkien hihoissa ja helmassa yhden tai kahden (välikausi) kauden jälkeen. Ja ihan sama juttu oli sitten Reimatec, Remu tai muu (itseasiassa Lenne Active kesti meillä parhaiten, mutta saattoi olla sattumaakin). Ei siis taida jäädä edes pikkusiskolle käyttöön kuin se kaikkein pienin noin 1-vuotiaana käytetty haalari ja sitä seuraava välikausipuku.

Siitä olen kyllä eri mieltä, että tavalliset haalarit pitäisivät vettä yhtä hyvin kuin tecit. Ainakin meidän tytöllä lahjaksi saatu tavallinen haalari vuosi ihan eri malliin kuin tecit. Jäi sitten "pyhäkäyttöön", kauppohin ja muihin se haalari. Minä ajattelen, että ulkoiluvaatteet ovat lasten työvaatteita ja siksi niiden mukavuuteen kannattaa panostaa, vaikka olisivatkin vain kausivaatteita. Useinhan ne ovat kuitenkin lähes päivittäisessä käytössä.

Meillä on nyt tämän syksyn välikaus haalarit lassietec ja lenne. Kumpikin pitää vettä hyvin sateella ja lassietecillä on poika käynyt istumassa lätäkössä. Molemmat on kestäneet hyvin 1,5 vuotiaan pojan vauhdissa. Lassietecin materiaali tuntuu vahvemmalta ja tämä takia meillä lassietec tarhassa ja lenne kotona. Nyt talvea varten ostin Minymon toppahaalarin kotikäyttöön ja olen miettinyt joko lassietec tai lassie Gtec toppahaalaria tarhaan.

Itse olen tykästynyt Reimatec-haalareihin. Kalliita ovat, mutta toisaalta ovat myöskin tosi käytännöllisiä. Kaikilla lapsilla on kahdet haalarit (tai toinen talvivaate saattaa olla kaksiosainen). Kierrätän haalarit kaikille kolmelle lapselleni, joten tietysti noita haalareita on eri kokoisia, kun lapset ovat eri vuodenaikaan syntyneitä, joten kakkoshaalari saattaa olla esim. vähän iso tai vähän turhan paksu jne.

Omilla lapsillani kaikkien talvipukujen polvet ovat kestäneet tosi hyvin, mitä nyt kolmannen lapsen kanssa polvet alkavat olla riekaleina. Polvipaikkoja olen siis ommellut... Toisaalta tämä on vähän lapsikohtainen juttu. Jos talvi on kovin vähäluminen ja konttailee hiekkaisessa jäisessä maassa, niin jokainen voi miettiä, missä kunnossa omat farkunpolvet tai toppisten polvet olisivat. Samoin se vaikuttaa paljon, että paljonko lapsi laskee liukumäkiä polvillaan, paljonko kaatuilee jne. Kummilapsella housunpolvet hajoavat jopa viikossa riippumatta siitä, minkä merkkiset housut on kyseessä.

Omilla lapsillani on siis ykköspukuna Reimatec, mutta varapukuna on usein edullisempi Lassie, joka ei ole Goretexiä tai vastaavaa. Ihan tavallinen Lassie on edullinen ja se on minusta myös tosi lämmin pakkassäällä.

Meillä kuravaatteita käytetään, jos on kovin märkä sää. Vaikkei esim. Reimatec päästä vettä läpi ihan kokonaan, niin märkä puku ei silti ole kovin mukava. Tietysti toppavaatteiden kanssa käytettäessä kuravaatteiden pitää olla kokoa isompaa, jotta ei tule makkarankuori-ilmiötä.

Uusimmat

Yhteistyössä