Riita exän kanssa lapsen lomasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihme vastauksia! Kyllähän se on isän ongelma mistä saa lapsenhoitajan jos tarvitsee. En todellakaan alkaisi ulkomaanmatkaa perumaan, varsinkin, kun ei siitä saisi edes rahoja takaisin.

Mitäs tosiaan jos lapsi asuisi isällään? Olisihan sen isän sittenkin hommattava jostain hoitaja, tai jätettävä synnytys väliin.

Mutta onneksi asia ratkesi näppärästi, hyvää lomaa ap:lle!

Aika kummallisia vastauksia tosiaan. Kuka olisi valmis heittämään matkaan laitetut rahat menemään tuosta vain. Ja jos kerran lapsen olisi tarkoitus olla isällä niin eikö isän ole sitten se hoitaja hommattava?
Noh, hyvinhän tuossa kävi mutta tosiaan ihmettelen näitä "peruuta matkasi" vastuksia.

Selvähän se on että eroperheissä lastenhoidot menee kuten on sovittu. Ydinperheissäkin lapset hoidetaan, vaikka olisi millainen tilanne päällä, joten tottakai lapsen hoito järjestetään sitten eroperheissäkoin samoin. Ei ydinperheissäkään voi jättää edellisiä lapsia hoitamatta vain koska äiti sattuu oleen synnärillä. Haloo isäpapalle vain. Miksi tehdä lapsia lisää, jos edellisiäkään ei omalla vuorolla hoida!

mä oon kyllä sun eks miehes puolella. tuo on sellainen tilanne, että kyllä se pitäs ymmärtää. se tuleva äiti tarvii sairaalassa tukea ja jos vauvat syntyy, voi olla tarve enempikin siihen tukeen. joten sun pitää nyt vaan niellä kiukkusi ja lähtee lapsen kans sinne lomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30062685:
mä oon kyllä sun eks miehes puolella. tuo on sellainen tilanne, että kyllä se pitäs ymmärtää. se tuleva äiti tarvii sairaalassa tukea ja jos vauvat syntyy, voi olla tarve enempikin siihen tukeen. joten sun pitää nyt vaan niellä kiukkusi ja lähtee lapsen kans sinne lomalle.

Mutta mitäs jos exällä ja tällä nyksällä olis omia, vanhempia lapsia? Mihinkäs ne laitettais? Kun eihän ne nyt millään vois olla sitten kotona...

Ja voi ap.n olla ehkä jopa mahdotonta saada lapselle lippua ulkomaanmatkalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyrkätkääsinnejatänne;30062620:
Ihmettelen vielä sitä että pystytkö todella hyvällä omallatunnolla lomailemaan jos sun lapsi joutuu sillä välin olemaan heittopussina siellä sun täällä?

Täh? Ootko ihan tosissasi? Lapsi on toisessa kodissaan isänsä kanssa kuten joka kesälomallaan. Jos isää tarvitaan sairaalassa niin hänen anoppinsa tulee hoitamaan. Tämä eksäni anoppi on lapselleni tuttu jo kuuden vuoden takaa ja on vasta 50-vuotias. Ovat joka kesä yhtäaikaa mökilläkin. Miksi minulla pitäisi olla huono omatunto.

Itse asiassa juttelinkin jo hänenkin kanssa ja toivotti minulle oikein hyvää lomaa.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Alkuperäinen kirjoittaja tyrkätkääsinnejatänne;30062573:
Ja kukaan ei ole missään vaiheessa ollut kiinnostunut siitä mitä se lapsi ajattelee...

Voi pyhä sylvi! Lapsi on ajattelee että menee isänsä luo kuten joka vuosi kesälomalla.
Se nyt vielä puuttuisi että hänelle puhuttaisi että siinä on joku ongelma.

Voi kiesus!? Ihmeen nössöä porukkaa taas liikkeellä. Tottakai lähdet itse matkalle ja mies järjestäköön lapsenhoidon. Vaikka vauvat syntyisivät vkolla 32 niillä ei tod.näk.olisi mitään sen suurempaa hätää. Hurskastelijoita ja "kylläsunnyttäytyyajatellamiehestulevienlastenkenguruhoitoajasilleen" taas palsta täynnä.

Palstalla vakiona että mies on paska ja etävanhempi on paska. Jos etä ois lähössä reissuun ja ap oiskin se ennenaikaisesti sairaalassa kaksosten takia niin mies ois ihan kakka, jos ei peruis reissuaan. No mut tää on yks niitä kuvioita, joilla naiset ei oo koskaan tasa-arvoisia. Ei miehet tee tällasta vastaavaa ku naiset toisiaan vastaan ja muita vastaan.

Eikä vissiin niitä aikaisempia lapsia..
Onneksi tällä parilla ei ole ennestään lapsia, mihis heidät lykättäis

Turha yrittää vittuilla.

Vanhemmat ovat ensisijaisesti vastuussa lapsistaan, vastuu ei kuulu puolison uudelle kumppanille, ei etenkään tällaisessa tilanteessa jossa saattaa tulla kaksin kappalein keskosia.

Osaatko lainkaan kuvitella sitä jos yhtään normaalia empatiaa kykenet tuntemaan?

Pisteet kotiin ap! :)
Osoitit todella aikuismaista käytöstä ja ilmeisesti ex-miehesi uusi puoliso on myös fiksu ihminen, saitte asiallisesti homman hoidettua. Ihana kuulla että järkeviä ihmisiä löytyy ja uusperheiden yhteiselo voi toimia. Mukavaa lomaa sinulle ja pidän peukkuja että kaksoset vielä pysyisivät masussa lähemmäs laskettua aikaa!

Palstalla vakiona että mies on paska ja etävanhempi on paska. Jos etä ois lähössä reissuun ja ap oiskin se ennenaikaisesti sairaalassa kaksosten takia niin mies ois ihan kakka, jos ei peruis reissuaan. No mut tää on yks niitä kuvioita, joilla naiset ei oo koskaan tasa-arvoisia. Ei miehet tee tällasta vastaavaa ku naiset toisiaan vastaan ja muita vastaan.

Ehkä nyt katselet vähä omien silmälasiesi läpi taas kerran tätäkin asiaa.

Hyvinhän tuo asia tuntui järjestyvän, ja kaikella ymmärryksellä. Niin että mikäs sinua mättää?

Trollipeikko taitaa olla tämä aloitus jos kaksosten äiti on joutunut sairaalaan ennenaikasisen synnytyksen uhan takia tossa vaiheessa. Syystä että mä pääsin samoilla viikoilla POIS sairaalasta ja olisivat saaneet syntyä kos uhkaa syntyä.

z[QUOTE="keskosen äiti";30062980]Turha yrittää vittuilla.

Vanhemmat ovat ensisijaisesti vastuussa lapsistaan, vastuu ei kuulu puolison uudelle kumppanille, ei etenkään tällaisessa tilanteessa jossa saattaa tulla kaksin kappalein keskosia.

Osaatko lainkaan kuvitella sitä jos yhtään normaalia empatiaa kykenet tuntemaan?[/QUOTE]

Huvittaa tuo "jos tarvitaan sairaalassa". Oikeastiko ei muka miehet vieta aikaa siella muutamaa tuntia paivassa vahintaan joka toinen paiva, jos puoliso siella on. Vai ajattelitko, etta se on heippa, nahdaan synnytyksessa, toivottavasti saat aikasi kulumaan. No hyva jos mummon saa usein hoitamaan tai lapsi voi menna mukaan. Muuten tulee surkeaa.

No eihän siellä sairaalassa vierailla tunti tolkulla, siellä huoneessa on muitakin potilaita ja ei ole mukavaa jos kaikkien ukot istuvat siellä koko päivän. Mitä se mies siellä edes tekee?

Huvittaa tuo "jos tarvitaan sairaalassa". Oikeastiko ei muka miehet vieta aikaa siella muutamaa tuntia paivassa vahintaan joka toinen paiva, jos puoliso siella on. Vai ajattelitko, etta se on heippa, nahdaan synnytyksessa, toivottavasti saat aikasi kulumaan. No hyva jos mummon saa usein hoitamaan tai lapsi voi menna mukaan. Muuten tulee surkeaa.

No en minä ainakaan olisi tarvinnut. Kyllä minusta huolehti sairaalan henkilökunta. Neljä kertaa olen synnyttänyt ja ensimmäisellä kerralla mies vietti eniten aikaa sairaalassa ja oli sopivasti lomalla. Muuten hän on ollut kotona hoitamassa muita lapsia paitsi synnytyksen ajan.
Mutta ei hänen läsnäolonsa ollut mitenkään välttämätöntä, sain nukkua rauhassa ja katselin ajankulukseni telkkaria tai luin.

[QUOTE="keskosen äiti";30062980]Turha yrittää vittuilla.

Osaatko lainkaan kuvitella sitä jos yhtään normaalia empatiaa kykenet tuntemaan?[/QUOTE]

Eikös se isä ole myös siitä tokaluokkalaisestaan vastuussa vai onko tää tätä uuspeheen ideologiaa, että vanhan perheen muksuilla saa heittää vesilintua...?

Yhteistyössä