Riittääkö "ihan nätti"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julia

Vieras
Hei! Olen tavallinen nainen, en mikään kaunotar enkä superhoikka, mutta yritän kuitenkin pitää huolta itsestäni ja on joku kauniiksikin joskus sanonut. Poikaystäväni on kuitenkin tottunut deittailemaan nuorempana mallityyppisiä tyttöjä ja koen alemmuuden tunnetta sen takia. Hänen mielestään olen "ihan nätti", mutta minua tuo loukkaa. Haluaisin olla omalle rakkaalle se maailman kaunein ja ihanin prinsessa! Taidan havitella kuuta taivaalta... Mutta olenko outo, jos loukkaannun siitä, että minua pidetään "ihan nättinä"?

Halu olla omalle rakkaalle se maailman kaunein ja ihanin prinsessa on nuoremmissa ikäluokissa suorastaan kansantauti. Sanoisin siis, että se on outoa, mutta valitettavan yleistä.

Hmm... tiedän suurinpiirtein, miltä sinusta tuntuu. Aviomieheni on kutsunut minua aina kauniiksi, mutta nyt olen jostain syystä vajonnut kategoriaan "nätti tyttö" (aika outo ilmaisu). Toivottavasti se ei johdu tunteiden viilenemisestä. Jos rakastaa toista täysillä, näkee toisen kauniina, vaikkei sitä välttämättä muiden silmissä olekaan.

No... jos itsetuntoni tarvitsee kohennusta tuolla saralla, riittää, että lähtee huoliteltuna kaupungille -ja saa huomiota.

Minusta tuo kertoo jotain hieman huolestuttavaa miehen sosiaalisista taidoista. Todellinen herrasmies ymmärtää, miten tärkeää on silloin tällöin kehua omaa kultaa :) "Ihan nätti" kuulostaa minun korviini jotenkin vähättelevältä. Rakastunut mies kyllä pystyy parempaankin!

Sitäpaitsi, jos miehellä on hyvät sosiaaliset taidot, hän ymmärtää kyllä, että naisen kehuminen ja ihaileminen hyödyttää pidemmällä tähtäimellä myös häntä itseään ja koko parisuhdetta! :) Tuskin kukaan järkevä mies tahtoo seurustella sellaisen naisen kanssa, joka joutuu olemaan epävarma omasta ulkonäöstään. Tietenkin sama pätee myös naisiin. Kyllä miehetkin pitävät ulkonäköönsä kohdistuvista kehuista.

Mitään sellaista, mitä ei 100 %:sesti tarkoiteta, en halua sanoa enkä kuulla.

Miksi pitäisi sanoa maailman kauneimmaksi prinsessaksi, jos et sitä ole? Mitä merkitystä sellaisella sanahelinällä on? Tietty kohteliaisuus kuuluu sosiaalisiin taitoihin, mutta naistennaurattamisasteella oleva ei.

Yritä oppia hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, ongelma on vain ja ainoastaan omassa päässäsi.
Kuten kaikki tietävät, se kauneus on katoavaista eikä tärkeintä, mutta vahva ja itsensätunteva ihminen seisoo aina omilla jaloillaan ja on rakastettu omana itsenään.

Mielestäni rakkaus tekee toisesta kauneimman/komeimman. Itse hieman epäilen, näkevätkö muut mieheni yhtä komeana kuin minä, mutta minun silmissäni hän on ihanin :) Ja samoin hän väittää minulle. Rakkaus sokaisee ja hyvä niin, muuten en olisi ikinä saanut ketään ;)

Vain pillupalkalla höpöttäjät valehtelevat naisen olevan maailman kaunein ja ihanin, koska tietävät, että niilä sanoilla pillu kostuu ja silloin pääsee höyläämään....

"Poikaystäväni on kuitenkin tottunut deittailemaan nuorempana mallityyppisiä tyttöjä..."

Uskotko myös joulupukkiin, Cosmopolitaniin, kansanedustajiin ja sisäiseen kauneuteen?

Ei munkaan mies sano mua koskaan kauniiksi eikä todellakaan maailman kauneimmaksi....hänen mielestään olen joko suloinen tai söpö...ei hän sano minua myöskään seksikkääksi tai upee kroppaiseksi, vaikka olen 165/48/75C pitkähiuksinen urheilullinen tyttönen, ja siis omasta mielestäni olen seksikäs hyvän näköinen ja kropalta tiukahko .... mutta mitäpä sitten jos mies sanoo suloiseksi ja on hellä ja rakastava, miksi tarvitsisinkaan mitään ylitsevuotavaa mielistelyä tms. sanoo mitä sanoo ja se riittäköön, varsinkin jos teoillaan osoittaa että olen hänelle rakas...

Kyllä mielestäni tuo 'ihan nätit' riittää.... suhteen alussa kaipaa kauniita sanoja, kehuskelua jne. mutta vakisuhteessa vähempi riittää ja teot ratkaisee:)

Eksäni sanoi minua suloiseksi ja söpöksi, se raivostutti. Joku kissanpentu voi olla söpö ja suloinen, minä olisin mielummin seksikäs... tai siis TIEDÄN olevani sellainen ;)

Ymmärrän alkuperäistä. Mutta vastaan silti, että riittää. Tiedän, että en ole maailman kaunein ja poikaystäväni exät ovat varmaankin "kauniimpia", no, laihempia ainakin. Toivon vain, että se riittää myös miehelleni. Tiedän että itsetuntoni on huono, monesta syystä mm. erään sairauden takia joka vaikuttaa ulkonäköön. Mutta ymmärrän myös sen, että aina on niitä ns. paremman näköisiä. Ei miehenikään ole maailman parhaimman näköinen - mutta minulle tietenkin se "paras" koska häntä rakastan. Mieheni sanoo kyllä aina välillä että "Sinä olet maailman kaunein/seksikkäin", koska tietää että se saa minut hyvälle tuulelle - vaikka se nyt onkin tavallaan pieni valkoinen valhe. Hyvältä se tuntuu silti. Mutta hyvältä tuntuisi jos hän kutsuisi nätiksikin, silloin se varmaan olisi rehellisempää kuin sellainen "pelkkä kehuminen hyvän vuoksi".

Mulle mies sanoo joka päivä monta kertaa kuinka olen kaunis, ihana, maailman paras. Sekin on sitten jo siinä ja siinä, uskoako vai ei. Liika kehu kääntyy itseään vastaan.
Tiedän, että kaikki hänen entisensä ovat olleet minua nuorempia, kauneus on taas katsojan silmässä, siihen en voi ottaa kantaa.

Se oma ihminen löytyy kyllä muilla kriteereillä, kuin mallimitoilla. Toki mallimittaisillekin kumppani löytyy, mutta ei ne ääriviivat silloinkaan ole olleet määräävänä, vaan ihan muut seikat.

Kuka meille on oikea? Ihminen on rakennettu siten, että oman kumppanin löytämiseen aistimme voimakkaimmin hajuaistilla. Sen ihmisen ominaistuoksu miellyttää eniten, joka on meille biologisesti jälkeläisiä ajatellen sopivin, geenit käyvät yksiin ja vahvistavat toisiaan. Oma kumppani valikoituu kaikkien aistien yhteistyönä, mutta nenä lopulta ratkaisee.

Ihan nätti on oikein hyvä määritelmä omalle kullalle. Kyllä se riittää. Kumppani tahtoo sanoa, että älä vähättele itseäsi, olet juuri sopiva minulle ja itsenäsi paras.

Olen samaa mieltä sen kanssa, joka kertoi, että miehet imartelevat, kun tahtovat pöksyihin ja että se on tyhjänpäiväistä pölyä, jota ei pidä ottaa tosissaan.

Ymmärrän täysin ap:tä. mun mies ei oo ikinä sanonu mua kauniiks eikä miksikään muuksikaan. itellä on huono itsetunto ja tietysti satuttaa kun mies ei ikinä kehu, sen sijaan saattaa huomauttaa että tissisi ovat pienentyneet tai ostitko varmasti oikeankokoisen vaatteen? mä en ymmärrä miks se haluaa alistaa mua noin. ite kehun sitä parhaani mukaan.
ja laihdutin seurustelumme alkuvaiheessa yli 20kiloa, jotta mieheni pitäisi minusta enemmän.
muut miehet kyllä kehuu mua ja tiedän itekin että olen kaunis. ehkä mieheni sitten vaan ei pidä minun näköisistäni tytöistä.
tosiaan, kuten jo yksi aiemmin kirjoitti, se auttaa jaksamaan kun lähtee ulos ja saa muilta ne kaipaamansa kehut. ikävää vain että joskus se kehujen saaminen tuntuu joskus paremmalle kuin oman kullan seura. :(

noh. Sä oot varmaan ihan nätti. Miks pitäis valehdella muuta? Voithan mennä niiden missien vierelle ja katsoa itsekin oletko samaa sarjaa, jos kerran haluat itseäsi kutusuttavan samoilla nimityksillä.