Riittääkö pähkinät omega-3 raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En syö kalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En syö kalaa

Vieras
Riittääkö saksanpähkinät, ym. pähkinät siihen että saa riittävästi hyviä rasvoja ruuasta raskausaikana? Koko raskausaikana olen hylkinyt kalaa, ei vaan tee mieli, ja kalaöljynkin ottaminen purkista tökkii.

Niin siis sellaista omega 3 -valmistetta ei saa käyttää, missä on A-vitamiinia. Itse syön raskausomegaa, jota saa ihan normiapteekista. Pähkinät tökkii kala oksettaa. Tämä oli ihan neuvolan ohjeistus, että,vauva saa varmasti kaikki hyvät rasvat. Tosin mulla on ruokavalio monista syistä aika yksipuoleinen.

Sitä juurikin olen miettinyt että saako vauva riittävästi tuota EPA/DHA:ta. Ei siis ilmeisesti. Raskausviikot menossa jolloin vauvan aivot kasvavata eli loppua kohden, ja todella voimakas mielihalu syödä pähkinöitä, kalaa ei yhtään. Onneksi kaapista löytyy kalaöljyä jossa DHA/EPA, aloitin heti käytön.

Luin myös vitamiini A:sta että loppuraskaudessa sitä tarvitaan. Olen hulluna syönyt lehtikaalia, avocadoa ja pinaattia, joten luulisin että vauvakin tarvitsee nyt A:ta. Alkuraskaus lienee vähän eri juttu.

Yhteistyössä