Rikkaiden autot. Kaikki tänne! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse ajan vanhalla pösöllä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itse ajan vanhalla pösöllä

Vieras
Kauppalehti uutisoi tänään, että Suomessa kaikkein suurituloisimmat suosivat eniten Skoda Octaviaa. Rikkaiden suosikki automerkkejä olivat myös mm. Toyota Avensis ja VW Jetta.
En ole koskaan ajatellut edes asiaa. Mä olen ajatellut, että ylipäätään minkä merkkinen uusi auto tahansa on rikkaiden juttu. Äitini ostin tulitertän Toyota Yariksen (1.4 diesel) kesällä. Se maksoi muistaakseni reilut 22t euroa. Kallis peli, kun kyseessä silti pienehkö auto. Äiti ostin sen velattomana. Mulla ei olisi ollut rahaa laittaa 22 tuhatta euroa autoon tosta noin vaan. Olen kouluttautunut lääkäriksi, mutta valmistumisestani on vasta reilu vuosi ja meillä on kolme pientä lasta. Olemme ns. suurituloisia, mutta säästöjä ei ole vielä ehtinyt niin hirveästi kertyä, että voisin tosta noin vaan heittää esim. 30t uuteen auttomaattivaihteiseen Skoda Octaviaan. Asuntolainaa meillä ei kyllä ole juurikaan enään.

Sairaalan parkkipaikalla kiinnitin kyllä tänään huomiota. Lääkäreillä tosiaan oli paljon juurikin Skodia ja Toyotia ja Volkkareita.

Esim. tuota kauppalehden keskustelupalstaa seuraten. MIKSI IHMEESSÄ ihmisillä ottaa niin paljon itsetunnolle, että se oma auto ei olekkaan se rikkaiden kärry? SIIS MITÄ MERKITYSTÄ?! Mulla on pösö vuosimallia -99 ja ei kiinnosta oikeasti pätkääkään, mitä joku ajattelee autosta. Siis miksi jonkun pitäisi auton perusteella luulla susta jotakin tiettyä?!
Jokainen voi ajaa mun puolesta ihan millaisella autolla tahansa.
Skoda on todella hyvä auto ja se nyt on todettu monta kertaa. Silti keskustelupalstat täyttyvät tuon yhden ainoan uutisen takia "SKODA ON PASKA" keskusteluista? Onko nää kirjoittelijat niitä "voi vttu otin just hirveet autolaina audiin ja luulin että joku nyt pitää mua rikkaana".
Audia käytin vaan esimerkkinä, en laimatakseni nyt ko. merkkiä mitenkään.

SIis voi jessus missä itsetunnottomassa lätäkössä suomalaiset rypee!

Kertokaan nyt mulle ilmeisesti tyhmälle, mitä väliä sillä on, jos se auto jolla sinä ajat ei olekkaan se "rikkaiden peli" ?

Sama pätee monia muitakin asioita. Jossakin uutisoidaan esimerkiksi vaikkapa " Wien on rikkaiden suosima matkakohde" niin keskustelupalstat täyttyy Wienin ja Wienin matkaajien mollaajista. Ottaako vaan päähän, kun itse menikin Turkkiin ja nyt naapuri ei ehkä luulekkaan sua rikkaaksi?

Mulle on oikeasti niiin saman tekevää muiden tulotasot tai pelit ja vermeet.

Kiinnitin itsekin huomiota tuota uutista koskevien keskusteluiden tasoon. Todennäköisesti ne kommentoijat olivat keskenkasvuosia nuoria miehiä.
Varsinkin miehet ovat nykyään hirveitä kerskoja joka paikassa. Oltiin sitten baarissa, koulussa, töissä, iltaa istumassa tai kahvilassa niin nuoret miehet kerskailee kilpaa siitä, kellä on eniten kaikkea merkkikrääsää.

En tajua kanssa tuommoista. Meillä on kalliit autot (Audi Q7 ja Audi A8, molemmat vm. 2011), mutta minulle on aivan se ja sama millä autolla naapurit tai muut ihmiset ylipäänsä ajaa. Meillä sattuu olemaan vain Audit molemmilla, koska olemme huomanneet merkin olevan luotettava, turvallinen, kestävä ja ulkonäkökin on kohdillaan näillä malleilla.

Meillä taas ovat audit hajonneet käsiin. Tosin Q7 ja a8 ovat ihan erilaisia pelejä, kuin a4:set. Audi a3 tai a4 en suosittelis kelleekkään.
En muuten edes tiedä millainen auto mun työkavereilla on, koska parkkipaikalla on öpaut 200 autoa ja sieltä on reilut 200m meidän toimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Itse ajan vanhalla pösöllä;25424063:
Kauppalehti uutisoi tänään, että Suomessa kaikkein suurituloisimmat suosivat eniten Skoda Octaviaa. Rikkaiden suosikki automerkkejä olivat myös mm. Toyota Avensis ja VW Jetta.
En ole koskaan ajatellut edes asiaa. Mä olen ajatellut, että ylipäätään minkä merkkinen uusi auto tahansa on rikkaiden juttu. Äitini ostin tulitertän Toyota Yariksen (1.4 diesel) kesällä. Se maksoi muistaakseni reilut 22t euroa. Kallis peli, kun kyseessä silti pienehkö auto. Äiti ostin sen velattomana. Mulla ei olisi ollut rahaa laittaa 22 tuhatta euroa autoon tosta noin vaan. Olen kouluttautunut lääkäriksi, mutta valmistumisestani on vasta reilu vuosi ja meillä on kolme pientä lasta. Olemme ns. suurituloisia, mutta säästöjä ei ole vielä ehtinyt niin hirveästi kertyä, että voisin tosta noin vaan heittää esim. 30t uuteen auttomaattivaihteiseen Skoda Octaviaan. Asuntolainaa meillä ei kyllä ole juurikaan enään.

Sairaalan parkkipaikalla kiinnitin kyllä tänään huomiota. Lääkäreillä tosiaan oli paljon juurikin Skodia ja Toyotia ja Volkkareita.

Esim. tuota kauppalehden keskustelupalstaa seuraten. MIKSI IHMEESSÄ ihmisillä ottaa niin paljon itsetunnolle, että se oma auto ei olekkaan se rikkaiden kärry? SIIS MITÄ MERKITYSTÄ?! Mulla on pösö vuosimallia -99 ja ei kiinnosta oikeasti pätkääkään, mitä joku ajattelee autosta. Siis miksi jonkun pitäisi auton perusteella luulla susta jotakin tiettyä?!
Jokainen voi ajaa mun puolesta ihan millaisella autolla tahansa.
Skoda on todella hyvä auto ja se nyt on todettu monta kertaa. Silti keskustelupalstat täyttyvät tuon yhden ainoan uutisen takia "SKODA ON PASKA" keskusteluista? Onko nää kirjoittelijat niitä "voi vttu otin just hirveet autolaina audiin ja luulin että joku nyt pitää mua rikkaana".
Audia käytin vaan esimerkkinä, en laimatakseni nyt ko. merkkiä mitenkään.

SIis voi jessus missä itsetunnottomassa lätäkössä suomalaiset rypee!

Kertokaan nyt mulle ilmeisesti tyhmälle, mitä väliä sillä on, jos se auto jolla sinä ajat ei olekkaan se "rikkaiden peli" ?

Sama pätee monia muitakin asioita. Jossakin uutisoidaan esimerkiksi vaikkapa " Wien on rikkaiden suosima matkakohde" niin keskustelupalstat täyttyy Wienin ja Wienin matkaajien mollaajista. Ottaako vaan päähän, kun itse menikin Turkkiin ja nyt naapuri ei ehkä luulekkaan sua rikkaaksi?

Mulle on oikeasti niiin saman tekevää muiden tulotasot tai pelit ja vermeet.

No hei! Sää oot lääkäri, sun ei tarvi päteä autolla, ko kaikki tietää, että sulla on rahaa tai sitä tulee olemaan :). Jos ajat vanhalla pösöllä, sun ajatellaan olevan vain pihi :).

Skodahan on todella hyvä ja luotettava auto. Ihan varmasti on moni muukin merkki kyllä.
Miehelläni on BMW ja mulla on Jetta. Uusia kumpikin. En muuten tiedä mitään nolompaa, kuin aikuiset miehet, jotka liikkennevaloissa kiihdyttelee "hienoilla" autoillaan tai sitten jos motarilla ohitat jonkun mersuherran, niin ihan varmasti sen on pakko päästä sun ohi.

Mun miehen vuositulot ovat yli 400t euroa (yritysjohtaja ja yksin perustajista)ja mulla vajaa 40t vuodessa. Olemme saaneet myös perintöjä. Sijoituksia on. Meillä on omakotitalo yms, eikä lainaa yhtään.
Me käymme pyörällä töissä! Mulla on työmatkaa reilut 1km ja miehellä vajaa 4km. Tarvitsemme autoa isompien kauppaostosten kuljettamiseen ja joihin reissuihin. Joskus auto saattaa olla parikin viikkoa käyttämättä. Meidän automme Volvo s40 vuosimallia 00.

Nuohan eivät ole mitään kalleimmasta päästä olevia autoja. Joku skoda on hinta-laatusuhteeltaan varmaan parhaita. Suurituloisten ei tarvitse päteä autollaan. Kalliit audit ja mersut ovat useimmilla työsuhdeautoja.

Kyllä auto kertoo ihmisarvosta ja etiikasta kaiken. Jos joku ajaa jollain uudella romuautolla kuten skoodalla tms kialla ei kyllä voi kaikki arvot olla kohillaan elämässä. Pahimmat häviäjät ajavat mielestäni priuksella, rellulla, sitikalla tai suparulla. Tämän elämän voittajat ja ihmiset jotka tuntevat oman arvonsa ja heidän tunne elämänsä on kunnossa ajavat ainoilla oikeilla automerkeillä joita ovat mersu, bmw,audi. Tosissaan itseään ja elämäänsä arvostavat pitävät mahdollisimman montaa suuripäästöistä autoa talleissaan..esim kesäautona porsse tai ferrari näiden lisäksi on hyvä tapa näyttää että on arvot kunnossa. Mahdollisimman paljon päästöjä ja kalliita autoja se on todellista elämää ilman vihreetä haaveilua. Pitää tuntee omat arvonsa ja olla kukkulan kuningas tienpäällä...isolla mersulla kun ajelee niin olis vaa parempi olla tyhjä tie että köyhät ei tule rellunromuillaan eteen kun mestari saapuu.

Autotalo Laakkosen veljeksistä edesmennyt Reino ajoi Volkswagen Ventolla 90-luvulla, asuin tuolloin Kontilahden Lehmossa käytettiin samaa K-kauppaa. Yrjön kulkupelinä on ollut isomman pään Audeja.

Moni varakas tai jopa rikas ajaa suhteellisen tavallisella autolla. Johtunee siitä, ettei tarvi autoilla(kaan) elvistellä. Eräs tuntemani pariskunta on ainakin Suomen mittakaavassa hyvinkin äveriäs. Molemmilla vanhemmilla on varakas suku ja sen lisäksi pariskunnalla on akateemiset koulutukset ja sitä kautta ovat olleet erittäin hyvissä töissä. Ovat kyllä lasten tulon myötä hieman downshiftanneet, mutta kun omaisuus on jotain 10 miljoonaa euroa (vähintään), niin varaa olisi ostaa millainen auto tahansa. Uudet ja hienot autot heillä aina on, mutta ei mitään ökyjä. Hondan maasturi ja sitten Toytotan perheauto, lisäksi kolmantena autona Toytota Prius, jota käyttävätkin paljon. Heillä on Helsingissa omistuskämppä ja pyörivät siellä aina tuolla Priuksellaan. Asuvat toki maalla, hehtaarien merenranta tontilla. Talo on vanha ja tyylikäs, mut ei öky.

Eniten autoja kuolaavat ovat aika usein suhteellisen alhaisen koulutuksen omaavia ja aika pienipalkkaisissa töissä olevia. Toki varsinkin uusrikkaat pistävät haisemaan.

En tiedä mutta itse en huolis ikinä Skodaa tai Toyotaa, niin tylsiä ja rumia autoja. Toyota Priusta tai Aurista voisin edes harkita mutta jotkut Octaviat ja Corollat, hyi saa...
Enpä kyllä ostais mitään "miljoonan" Audia tai Bemariakaan vaikka olisin kuinka rikas.

Jestamandeera! Milloin Skodasta on tullut laatumerkki? Totta tosiaan, meidänkin tuttavapiirissä parillakin on Skoda Octavia. Lapsuudesta muistan, miten Skoda kuului samaan kastiin Ladan kanssa. Yhdellä sukulaisella oli pieni lada, usein oli jotain vikaa ja se oli niin hassu, kun moottorikin oli "väärässä" paikassa.

[QUOTE="vieras";27244819]Jestamandeera! Milloin Skodasta on tullut laatumerkki? Totta tosiaan, meidänkin tuttavapiirissä parillakin on Skoda Octavia. Lapsuudesta muistan, miten Skoda kuului samaan kastiin Ladan kanssa. Yhdellä sukulaisella oli pieni lada, usein oli jotain vikaa ja se oli niin hassu, kun moottorikin oli "väärässä" paikassa.[/QUOTE]

Mikä pieni Lada? Eikä niiden moottori missään hassussa paikassa ollut/ole.

[QUOTE="vieras";27244819]Jestamandeera! Milloin Skodasta on tullut laatumerkki? Totta tosiaan, meidänkin tuttavapiirissä parillakin on Skoda Octavia. Lapsuudesta muistan, miten Skoda kuului samaan kastiin Ladan kanssa. Yhdellä sukulaisella oli pieni lada, usein oli jotain vikaa ja se oli niin hassu, kun moottorikin oli "väärässä" paikassa.[/QUOTE]

samaa ihmettelen audista.

Yhteistyössä