rintarepuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja say
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

say

Vieras
Kertokaa hyvät ihmiset rintarepuista kokemuksianne. Vauva ei suostu kantoliinaan, siksi rintareppu. Niitä on sataa eri mallia: Emma, Theodore, Pikku Piia, Brevi, Tomy, Cam, Baby Björn, Maxi-Gogo, Chicco... Mikä näistä hyvä 64cm 3kk vauvalle??

Meilläkin kokemusta Baby Björnistä kolmen lapsen kohdalla, muttei heistä yksikään siinä pitemmän päälle kulkenut... ei oma selkä kestänyt enää yli puolivuotiaan kanniskelua. Ovat muksut viihtyneet onneksi rattaissakin.

Kannattaa varmaan ostaa käytettynä tollanen BB niin ei harmita, jos ei vauva siinä viihdykään.

Theodore on meillä ollut tosi kova juttu!
Vaikka meidän poju oli aikas painava tapaus jo pikkuisena vaavina niin ei kyllä ollu mitään vaikeusia kannella eikä paikat rasittuneet itsellä olenkaan. Ja parasta tässä repussa on se että tämä on todella helppokäyttöinen :wave: meillä ei ole nahkainen versio vaan se sporttiversio ja tosi helppo pitää puhtaana vaikka puklu pääsisikin kesken matkan :D

Samaa aihetta minäkin olen miettinyt.
Mitä eroja rintarepuissa on, onko eroa minkäpainosta lasta saa kantaa, ja sitten miten helppo on laittaa päälle ja lapsi reppuun?
Lähinnä toi, onko joku malli helpompi käytössä kuin muu kiinnostais muakin.

Theodoressa saa ainakin kantaa max 20kg lasta eli reppua voi käyttää niin kauan kun vain jaksaa lasta siinä kantaa ;) Reppuun kuuluu erikseen irroitettava "supistaja" ihan pikkuisille vaaveille.
Itse olen tykännyt kyseisestä rintarepusta.

Itse ostin vauset:istä eli ilmeisesti kaikki lastentarvikeliikkeet ja heidän jälleenmyyjänsä myyvät tuota merkkiä.
Käy katsomassa tuolta lähin jälleenmyyjäsi jos paikkakunnallasi ei ole lastentarvikkeen omaa myymälää www.lastentarvike.fi sieltä löydät myös rintareppujen kohdalta tuon kyseisen repun :D

Hei

Meillä on lainassa ystävättäreltä Emma-merkkinen rintareppu - emme oikein ole tyytyväisiä siihen. Vauva on vähän yli 3 kk (n. 6 kg ja n. 60 cm) ja reppu valuu liian alas vatsani kohdalle, eikä oikein säätöjä ole.

Mielestäni sellainen rintapeppu olisi hyvä, jossa on lantio- tai vyötärövyö. Näin paino tasaantuu hartiahihnoilta myös lantiolle/vyötärölle. Siis sama pätee kuin hyvää retkireppuunkin. Muistaakseni on olemassa ainakin yksi rintareppu, jossa ko. vyötärövyö on olemassa, mutta merkkiä en muista.

Me olemme ajatelleet hankkia tässä kevään korville kantorinkan. Ne ovat aika arvokkaita, mutta uskoisin sellaisen olevan hintansa väärti tulevia retkiä ajatellen. Käytettyjä rinkkoja on aika harvoin myynnissä näillä vauvatavaroiden kirppissivuilla.

Onko muilla kokemusta käytännössä kantorinkoista?