ristiäis tarjottava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tarjolle tulis.

karjalanpiirakat
voileipäkakku
voileipiä
suolainenpiiras
lihapullatikut

kermakakku
tiramisukakku
prinsessakakku

pullaa
keksejä

mitä mieltä mitä pois mitä lisää?

Minusta lihapullatikut on vähän lastenjuhlien evästä. vaikka toisaalta: lastahan siellä juhlitaan.

Ja joo leivät on turhoia kun on voileipäkakku ja karjalanpiirakat. Myös kolme makeaa kakkua tuntuu paljolta, mutta sehän riippuu juhlijoiden määrästä ja kakkujen koosta. :)

Mä oon taas sitä mietlä, että anna leipien olla. Kaikki esim lapset eivät välitä voileipäkakusta, mutta leipa uppoaa. =)
Hyvältä kuulostaa kaikin puolin.

Lihapullatikut tosiaan tuntuvat vähän "lastenjuhla" tarjottavalta, mistä syystä minä niistä tuossa listassa kovasti ilahduinkin.

Meillä ainakin ristiäisissä on aina ollut tosi paljon lapsivieraita (kummeilla on ollut omia lapsia ja meidän lapsilla on paljon serkkuja). Näin ollen olin ilahtunut siitä, että lapsetkin saavat mahansa täyteen (se voileipäkakku kun ei heille välttämättä maistu)

meilläkin tulee ristiäisiin sekä voileipiä että voileipäkakkua; toinen on kala ja toinen lihavaihtoehto.
kakkuja on joo aika runsaasti.. tai makeaa yleensäki. meillä ainaki juhlissa suolasta menee paljo enemmän.

miten ois tuore salaatti vielä kaveriksi?

juu on paljon makeaa mutta meinasin tehdä pienijä kakkuja ja tosiaan tulee lapsia joilla on matkaa niin siks voi leivät ja lihapullat. ja tulee kommentteja et kyllä lasten pitää oppia syömään juhlissa. mut ajattelen vanhempia jolla eiole kotiin mentäessä huutuvia lapsia takapenkki täynnä.

mitä itse olette tarjonneet?

Kyllä meillä ristiäisissä tarjottiin ihan ruoka juurikin sen vuoksi, että osa tuli pitkästä matkasta. Mutta suurin osa ihmisistä tuntuu vetävän kaikki mahdolliset juhlat pelkillä kahvipöytätarjottavilla. Välillä se ärsyttää, kun itse tarvii aina laittaa myös ruoka vieraille. Kyllä mua vähän varmasti katsottaisi kieroon, jos yli kahden tunninkin matkan päästä tuleville vieraille tarjoaisin vain kahvipöytäjuttuja, ei ainakaan meidän suvussa onnistuisi.

Yhteistyössä