Ristiäiset kirkossa vai kotona? Hyödyt ja haitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me pidettiin kotona. Kiva kun saa olla kotona rauhassa vauvan kanssa, eikä esim. tarvii herätellä unilta kauan ennen itse seremoniaa.

Mutta kotona sitten joutuu siivoamaan ja järkkäämään itse tarjoilut ja hoitamaan tiskit yms....

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä hieman epäsosiaalinen:
Meillä kastetaan kirkossa ja kahvitilaisuus toisaalla. Mun on helpompi karata kotiin vauvan kanssa kun en enää jaksa vieraita.

Meillä kaste oli kirkossa ja kahvit kotona. Meillä ei ollut mitään omaa kastemaljaksi sopivaa astiaa, joten valitsimme kirkon.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä hieman epäsosiaalinen:
Meillä kastetaan kirkossa ja kahvitilaisuus toisaalla. Mun on helpompi karata kotiin vauvan kanssa kun en enää jaksa vieraita.

Meillä oli vähän sama juttu. Kirkossa kaste ja kahvit anoppilassa. Sieltä oli sitten kätevää lähteä kotiin rauhottumaan kun alkoi ahdistaa tarpeeksi :D

Meillä oli esikoisella molemmat kotona. Pienemmälle saatiin kaste kirkkoon, kun en ole niin "uskovainen", että minusta tuntui hieman kiusalliselta pitää kaste kotona. Pienemmän kahvit sitten kotona. Tämä oli meille oikein sopiva järjestely.

Kotona rennompaa ja helpompi mennä vauvan kanssa vaikka toiseen huoneeseen imettämään siitä hälystä. Kirkossa jotenkin liian jäykkää ja virallista, mun mielestä.

Meillä on aina ollut kotona. Tykkään et ristiäiset on pienet ja kotoisat juhlat. Muutaman kerran oon ollu kirkossa ristiäisissä. Hienothan ne on ollu mutta mun makuun liian "virallista" ja hienoa.
Ja se että esim siskon vauva kastettiin kirkossa ja sit mentiin kuitenkin heille kotiin kahville. Olen myös ollu seurakuntakodilla kahveilla ja tuntu ettei yhtään niin rentoa mitä kotona olevissa ristiäisissä.
Mutta kannattaa miettiä mikä on se oma tapa ja tyyli ja sen mukaan sit.

Aiotteko järjestää varsinaisen nimenantotilaisuuden lisäksi kahvittelut? Nehän pitää kuitenkin olla jossain muualla kuin kirkossa. Itse halusin paikan, jossa voi pitää molemmat, eli siis ristiäiset + kahvitilaisuuden. Meillä koti kuitenkin niin pieni, että päädyimme järjestämään ristiäiset seurakuntatalossa. Muita vaihtoehtoja voisi olla srk-keskus tai jokin muu seurakunnan omistama tila? Niistä yleensä saa 1 tunnin vuokran ilmaiseksi, tavallaan sen ajan kun kestää kaste. :) Eikä ne hinnat muutenkaan ole päätä huimaavia. Eikä tartte kotia puunata ja miettiä, mihin kaikki mahtuvat istumaan. Ja kuten joku sanoikin, pääsee sitten lähtemään poiskin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahvittelut?:
Aiotteko järjestää varsinaisen nimenantotilaisuuden lisäksi kahvittelut? Nehän pitää kuitenkin olla jossain muualla kuin kirkossa. Itse halusin paikan, jossa voi pitää molemmat, eli siis ristiäiset + kahvitilaisuuden. Meillä koti kuitenkin niin pieni, että päädyimme järjestämään ristiäiset seurakuntatalossa. Muita vaihtoehtoja voisi olla srk-keskus tai jokin muu seurakunnan omistama tila? Niistä yleensä saa 1 tunnin vuokran ilmaiseksi, tavallaan sen ajan kun kestää kaste. :) Eikä ne hinnat muutenkaan ole päätä huimaavia. Eikä tartte kotia puunata ja miettiä, mihin kaikki mahtuvat istumaan. Ja kuten joku sanoikin, pääsee sitten lähtemään poiskin. :)

Voihan ne kahvitkin kirkossa olla, ainakin meillä päin.

Yhteistyössä