T
tietämätön
Vieras
Osaisiko kukaan neuvoa tällaisessa tilanteessa..? Ajateltiin mieheni kans, että ei haluttaisi kastaa tulevaa lastamme. Toisaalta molemmat kuulumme kirkkoon (mieheni on lapsena kastettu, minua ei). Teen sijaisuuksia seurakunnan lapsityön puolella aina silloin tällöin, joten periaatteessa minun täytyy kuulua kirkkoon voidakseni pitää työpaikkani. Eli voiko lapsen jättää kastamatta, vaikka vanhemmat kuuluvatkin kirkkoon?
Niin ja kysymys on niinpäin, että olemme molemmat uskossa, joten lapsikasteesta luopuminen ei liity siihen, että haluaisimme pitää lapsemme kristinuskon ulkopuolella. Ajatuksena olisi pitää lapselle nimenantojuhla sekä siunajaiset, jossa lapsi saisi myös siunauksen tulevaa elämäntaivaltansa varten.. Lapsi saisi itse sitten myöhemmin päättää haluaako kasteelle.
Niin ja kysymys on niinpäin, että olemme molemmat uskossa, joten lapsikasteesta luopuminen ei liity siihen, että haluaisimme pitää lapsemme kristinuskon ulkopuolella. Ajatuksena olisi pitää lapselle nimenantojuhla sekä siunajaiset, jossa lapsi saisi myös siunauksen tulevaa elämäntaivaltansa varten.. Lapsi saisi itse sitten myöhemmin päättää haluaako kasteelle.