Ristiäiset sunnuntaina, mikä nimi paras?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
oon sitä mieltä että noista kolmesta Taika on paras nimi, toisena tulee Tinja. Tinka on mielestäni hankala sanoa... Ennemmin vaikka Timka :D

Must toi sun ehdotus on hankala.Oon niin tottunut kuulemaan tinka nimeä

Alkuperäinen kirjoittaja aha:
oon sitä mieltä että noista kolmesta Taika on paras nimi, toisena tulee Tinja. Tinka on mielestäni hankala sanoa... Ennemmin vaikka Timka :D

No sehän on ihan mihin tottuu ja mistä tykkää :)
Jos tykkäät eniten Tinkasta, niin laitat sen. Mitä väliä sillä on vaikka se olisi toisen mielestä koiran nimi...
Ja on se minunkin mielestä ihan kiva, muttei niin kiva kuin Taika :D
Varmaan sekin, mikä on "hankala" nimi sanoa tms. riippuu osin siitäkin missä päin Suomenmaata asuu ja mitä murretta puheleepi ;)

Tinja kuulostaa kivalta eikä sitten ärsytä lasta jos hän ei aikuisena halua että nimi on Taika, sillä kun nyt on kuitenkin niin selkeä merkitys. Tinja on ehdottomasti noista kolmesta paras, Tinka tulee hyvänä kakkosena eikä kumpikaan ole vaikea vaikka en olekaan ikinä ennen kuullut.

Taika, Tinja ja tinka, tuossa järjestyksessä.
Pelkästä Tinka nimestä en tykkää mutta jos se ois katinka ja lempparinimi ois tinka niin sitten tykkäisin.
niin kun näet täällä on monta erilaista mielipidettä, itse suosittelisin katsomaan vauvan kasvoja, samalla maistelemalla minkänimiseltä tyttö näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja aha:

No sehän on ihan mihin tottuu ja mistä tykkää :)
Jos tykkäät eniten Tinkasta, niin laitat sen. Mitä väliä sillä on vaikka se olisi toisen mielestä koiran nimi...
Ja on se minunkin mielestä ihan kiva, muttei niin kiva kuin Taika :D
Varmaan sekin, mikä on "hankala" nimi sanoa tms. riippuu osin siitäkin missä päin Suomenmaata asuu ja mitä murretta puheleepi ;)

Tinka vääntyy väkisin suomalaisen suussa muotoon Tingka, harva puhuu niin kirjakieltä et Tinka olis.

Mutta mä tykkään noista kaikista nimistä,ehkä tosin Tinjasta vois muuntua aina Pinja

Alkuperäinen kirjoittaja manna-:
Tinja kuulostaa kivalta eikä sitten ärsytä lasta jos hän ei aikuisena halua että nimi on Taika, sillä kun nyt on kuitenkin niin selkeä merkitys. Tinja on ehdottomasti noista kolmesta paras, Tinka tulee hyvänä kakkosena eikä kumpikaan ole vaikea vaikka en olekaan ikinä ennen kuullut.

peesaan!

En käsitä näitä viime hetken pohtijoita. Täällä ainakin pitää palauttaa hyvissä ajoin ennen ristiäisiä (ainakin viikko) kirkkoherranvirastoon (tms.) täytettynä lappu, johon on merkattu lapsen nimi. Eikö kaikkialla ole näin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käsitä näitä viime hetken pohtijoita. Täällä ainakin pitää palauttaa hyvissä ajoin ennen ristiäisiä (ainakin viikko) kirkkoherranvirastoon (tms.) täytettynä lappu, johon on merkattu lapsen nimi. Eikö kaikkialla ole näin?

Itse olen kotona papille antanut lapun jossa nimi.Olen toka lapselle vaihtanut nimen tunti ennen ristiäistä

Yhteistyössä