ristiriitaiset fiilikset imetyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on vauva joka tulee 2vkoa perjantaina.on vielä keskolassa painon takia.sain sairaalasta pumpun kotiin että voin maitoa pumppailla,no sitä ei kuitenkaan oo tullu ku sellaset 20ml aina yhellä pumppauksella.oon sairaalassa ehkä noin 4 kertaa yrittäny imetystä ja joka kerralla ei oo vauva saanu mitään irti,muutamana kertana vähän mutta ei mainittavasti.

no mä oon itkeskelly kotona tän asian takia että kun sitä maitoa ei tuu ja imetyskin takkuaa jne..sain eilen lääkettä joka nostattaa maitoa ja juu kyllähän sitä vähän enemmän tuli mutta siltikään vauva ei nyt saanu tissistä paljoa imettyä.
hoitaja vaan sanoi että ihan reilustiu kertoisin jos en halua imettää niin siirtyvät kokonaan korvikkeen antoon.oli oikeen ymmärtäväinen hoitaja ja sanoi että kaikilta se ei onnistu ja ei ole silti mikään huono ihminen eikä he siellä tuomitse jos ei imetä.
silti musta tuntuu että oon ihan huono ihminen jos en imetä,ja haluisin kyllä imettää ei oo siitä kiinni mutta kun ei se näytä vaan onnistuvan.ulkopuoliset paineet on aikamoiset kyllä.
ja fiiliksiä huonontaa yks hoitaja joka sanoi sellasella aika tiukalla äänensävyllä että nyt kyllä täytyy ryhdistäytyä ja olla ahkera ja pumpata vaan että muuten ei onnistu.
en tiiä oikeen mitä tässä nyt tekis..

Mitä useammin pumppaat edes niitä pieniä määriä niin sitä enemmän alkaa maitoa tulla, pikku hiljaa. Itsekkin pumppasin aluksi tunnin välein, ja pikku hiljaa maidn määrä kasvoi, ja parin viikon päästä sain kerralla pumpattua 200ml per tissi, ja lapsi sai vatsan täyteen+itse pakastin maitoa.

Mulla on kolme lasta ja tämä viimeinen on saanut äidinmaitoa, kaksi ensimmäistä on pulloruokittu. Ensimmäisestä koin hirveän syyllisyyden, kun en pystynyt imettämään. Toinen meni jo vähemmällä syyllisyydellä ja tämän kolmannen kanssa olin jo asennoitunut olemaan imettämättä, kunnes neuvolassa osui erittäin ymmärtäväinen terkkari, joka sanoi, että kokeile kuitenkin.

Alku oli vähän hankalaa ja tuntui, että maito ei riitä. Kaveri sitten suuttui sairaalasta saamiini ohjeisiin ja sanoi, että heitä ne pirun lisämaidot ja pullot hittoon ja imetä! Juo vettä lasi ennen imetystä ja lasi imetyksen jälkeen ja syö säännöllisesti! Yritin tehdä työtä käskettyä ja näin vaan se imetys lähti käyntiin. Se kyllä tarkoitti alkuun sitä, että imetin tosi tiheesti kuin myös juoksin vessassa, mutta se kyllä kannatti.

En sitten osaa sanoa, kuinka se onnistuu sinun kohdallasi, kun vauva on sairaalassa, mutta etkös sinä ole siellä kuitenkin päivät? Mutta päätös on SINUN! Jos se imetys stressaa liikaa, niin parempi sitten antaa olla.

Yhteistyössä