Roikkuva vatsa lörpäke :( ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhamainenvaiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhamainenvaiei

Vieras
Minulla tuli rutkasti raskausarpia odottaessani esikoistani ja raskauden jälkeen vatsa jäi roikkumaan isolle makkaralle tuohon eteen.. Ennen raskauttakin olin normaalipainoa hieman tuhdimpi, mutta ei tuo maha tollain roikkunu kuitenkaan. Esikoisen ollessa n. vuoden laihdutin jonkinverran ja sain painon 60 kiloon ( pituus 163). Mielestäni tuo roikkuva makkara kyllä pieneni sillon, olisi vaan tarvinnut saada luultavasti enempi painoa veke että olis nähny lähteekö se vai ei. Mutta kesällä sitten alko taas paino vähän nousta kun lipsuin ruokavaliossa. Esikoinen on siis nyt jo 3 vuotta ja paino on nyt seilannut pidempään 66-70 kilon paikkeilla. Tuo makkara tuossa mahalla on häirinnyt kun roikkuu housujen ulkopuolella jne..

Sitten tulin raskaaksi ja nyt mennään rv 31. Nyt tietty vatsa alkaa olee aika kiinteä jokapuolelta, että ihan vauvamaha on kyllä, mutta tuo alamaha vähän lörpöttää nytkin vaikka raskaana olen. Ei tietenkää mitenkää pahalta näytä ja mieheni on sitä mieltä että olen ihan tyhmä kun mietin tällästä ja kattelen peilistä. Mutta se ei siis oo kiinteytynyt kovaksi niinku muu vatsa, vaan tuosta alamahasta saa edelleen kiinni käsillä kunnolla ja kuitenkin vähän roikkuu silleen.

Mietinkin sitä että mahtaako tuo koskaan lähteä ilman leikkauksia vai saako sen treenillä? (En oo koskaa ollu treenaja tai yleensäkää harrastanu kauheesti liikuntaa, joten olis mielenkiintost tietää tapahtuuko sille mitää?). Se tuntuu ainaki siltä et siel on jtn rasvaa (?) tms, että ei oo pelkkää nahkaa se lörppö.

JA pystyykö sitä kiinteyttää raskausaikana, kun on perjaatteessa kuitenkin "irrallinen" tuosta raskaus mahasta?...

HUOH.. ymmärsiköhän kukaan...

Niin ja tässä raskaudessa ei oo viellä noita arpia tullut ainakaan. Miltähän näyttää tuo lörpäke tämän raskauden jälkeen, suurentuuko vai onko samanlainen kun ennenkin raskautta...

159/70 olin sen jälkeen kun kolmas syntyi. Ja se makkara oli ihan hirveä. Mutta niin vain laihdutin 15kiloa ja makkara on nyt 6vuotta kuopuksen syntymän jälkeen (laihdutukseen meni reilu puolivuotta) kadonnut kokonaan. :)

Ja ihan tein jumppapallon päällä vatsaliikkeitä, hypin hyppynarulla ja rullaluistelin kesät, jenkkaliikkeet (kyljelleen lattialle, kroppa alemman jalan ja käsivarren varaan ja lantiota liikutellaan ylös ja alas) ja punnerruksilla, käsipainoilla sain itseni kuntoon. RUokavalio piti tarkistaa kyllä myös.

Voi kiitos viestistä, ihanaa kuulla että joku on saanyt kropan kuntoon ja että peli ei ole viellä täysin menetetty ! Oon vaa lukenut kauheesti näitä "ei se röllö lähde miksikään ilman veistä" juttuja, joten vähän säikähdytti ajatus. Ei sillä, kyllä mulla jopa olisi rahaa tuohon korjaus leikkaukseen, mut kammotuttaa koko ajatus siitä leikkauksesta joten kaikkeni teen ettei sinne tarvis mennä :D

Toivon vaa ettei tää nyt tän toisen raskauden jälkee muutu pahemmaksi, esikoisesta kun vatsa venyi ja paukkui ja oli aivan punanen arvista ja sitten viellä tuo roikkomaha jäi, joten tietty hirvittää mitäs tästä, mut toisaalta nyt oon rasvannut mahaa kun hullu eikä arpia oo tullut ( vanhat on jo ihan haaleita), ja koitan vältellä liikaa herkuttelua, nii josko sit huoli oliski aiheeton.. Toivon et palautuisin ennalleni ( eli siihen mitä olin nyt ennenku aloin odottaa) nii siitä on sit helppo alkaa tekee työtä vartalon eteen ...

En halua pelotella kun kaikki ovat erilaisia, mutta mulla tuo asia paheni toisen lapsen myötä. Vieläkin on vähän ylipainoa, mutta näyttää siltä että sellainen iholärpäke siihen jää, vaikka se on pienentynyt kun läskiä on lähtenyt. Mut sehän riippuu myös ihotyypistä.

Joo no eikai se auta kun katsoa tilanne sitten synnytyksen jälkeen ja toivoa parasta. Toivottavasti kuitenkin saisin sen oikeella ruokavaliolla ja liikunnalla jotenki kuriin. En mä mallin vartaloa hae, mut olis se kiva pystyy pitää farkkuja jne ilman et vatsa roikkuu..

Niin ainoo vaa et en oikee tiiä onko läskiä vai venynuttä ihoa? Ainaki siit saa reippaasti kiinni ja sisällä tuntuu olevan jotain,rasvaakohan (?) .. Mut ei se ryppynen ole, roikkuu silti aina hiusuista ulkona tosi rumasti jos ei vedä housuja sen päälle :D hih kauheen kuulosta..

Onko venynyt nahka aina sellasta ryppystä? Vai mistä ne nyt erottaa??? Ainaki se roikkuu selkeest alaspäin eikä niinku semmonen pullero lihavuus jolla se maha on semmonen kiinteä pallo, vähän vaa tuhti..

Vähän pahaa pelkää, ettei se välttämättä pelkällä jumpalla ja ruokavaliolla lähde. Mulla tuli repeämä siihen vatsalinjaan (linea alba) ja sain julkisella puolella abdominoplastian noin 1,5v synnytyksen jälkeen. Jos jumppa ym ei auta niin rohkeasti vaan lääkäriin, niin ne voi ultralla tarkistaa tilanteen!

Aah, no nähtäväksi jää. Unohtui viellä mainita että esikoinen syntyi sektiolla, en sit tiiä miten olis käyny jos olis syntyny alakautta, tai lieko asia vaikuttanu siihen..

no sitkeästi yritän laihtua... mitat nyt 170/60, mutta silti vatsanlörpäke on ja pysyy näemmä... tosin mulla 4 sektiota takan, eli johtunee näistä tämä mut ei mun mahan katoaminen kauniisti.

Yhteistyössä