Rokotusten vastustajat täällä ovat niitä taudin levittäjiä kuitenkin pääasiallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mun muru

Aktiivinen jäsen
05.05.2008
10 344
2
36
Kyse lähes mistä taudista tahansa johon on rokote suomessa olemassa. Oletteko ajatelleet?

Ne jotka ovat saaneet rokotteen ovat yleensä muutenkin varovaisempia ja eivät levitä niin paljoa. Kun rokote alkaa vaikuttamaan he eivät levitä tautia enää yhtään koska eivät saa sitä ( yleensä ) .

Pääasiallisesti siis kaikki ne tuhannet sairaalapotilaat joita nyttenkin tulee h1n1:n takia ja se 2 vuotias kuollut lapsi ovat sen takia kärsineet kun niin moni ei vain välitä. *Näin karkeasti sanottuna.. ainakin osittain näin on

Välinpitämättömyys osassa ihmisiä on suurin levittäjä.

varmaan osittain totta, hirveän paljon kuulee sitä että käydään asioilla kipeänä tai kipeiden lasten kanssa vaikka ei olisi pakko.

Mua ei kauheasti huvita viedä herkkää 1veetä ihmisten ilmoille kun rokotettakaan ei voida ottaa.

Onhan tieteellisesti todistettu jo että välittävät & valveutuneet ihmiset eivät levitä tauteja niin paljon :)

Hyvä esimerkki on vaikkapa joku keski-afrikan maa jossa ei hygienista pidetä huolta kun ei tajuta tai pystytä ja rokotuksia ei juuri ole. Keskimääräinen elinikä vielä vuonna 2009 on 34 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan tieteellisesti todistettu jo että välittävät & valveutuneet ihmiset eivät levitä tauteja niin paljon :)

Hyvä esimerkki on vaikkapa joku keski-afrikan maa jossa ei hygienista pidetä huolta kun ei tajuta tai pystytä ja rokotuksia ei juuri ole. Keskimääräinen elinikä vielä vuonna 2009 on 34 vuotta.

Heh.. mistä tulikin mieleeni että esimerkiksi Australiassa suurin osa rokotteista kieltäytyjistä on korkeakoulutettuja :) Ja että Britannian perhelääkäreistä noin puolet jättää rokotteen ottamatta.

Ja sitten laitathan ensin linkit noihin sinun tietoihisi "tieteellisesti todistetusta", laitan sen jälkeen omani :)

Tottahan se on joo, meidänkin poika sai vihurirokon ennen kuin ehti saada rokotusta vain siksi, että siskoni oli pakko päästä Turkkiin oman muksunsa kanssa ennen kuin tämä ehti saada rokotusta ja tietty sai tartunnan ja tartutti meidän pojan. Ja sitten olikin kiva selvittäminen mun raskaana olevien ystävättäreni kanssa, että oliko sillä rokotukset kunnossa vai ei tai oliko sairastanut sen. Kyllä siinä aika monta kyyneltä vieri ennen kuin varmuus vasta-aineista saatiin.

Ja on todettu myös että ennen vanhaan ihmiset oli paljon terveempiä kun tänä päivänä, kaikki ei ollut niin hygieenistä ja itestään kehittyi vastustuskyky..

Kyse lähes mistä taudista tahansa johon on rokote suomessa olemassa. Oletteko ajatelleet?

Ne jotka ovat saaneet rokotteen ovat yleensä muutenkin varovaisempia ja eivät levitä niin paljoa. Kun rokote alkaa vaikuttamaan he eivät levitä tautia enää yhtään koska eivät saa sitä ( yleensä ) .

Pääasiallisesti siis kaikki ne tuhannet sairaalapotilaat joita nyttenkin tulee h1n1:n takia ja se 2 vuotias kuollut lapsi ovat sen takia kärsineet kun niin moni ei vain välitä. *Näin karkeasti sanottuna.. ainakin osittain näin on

Välinpitämättömyys osassa ihmisiä on suurin levittäjä.
Minä en ole rokotteiden vastustaja, mutta tuosta olen eri mieltä. Se 2 v lapsi ei takuulla kuollut näiden rokotteita vastustavien takia eikä HUSin tehohoitopaikatkaan ole loppumassa heidän vuokseen. Eiköhän syy ole se, että sitä ROKOTETTA EI SAA. Sen vuoksi tauti tällä hetkellä leviää, että puolet väestöstä joutuu odottamaan rokotetta ainakin tammikuuhun. Mikäli tulevat ikinä edes saamaan koko rokotetta. "Syytellään" rokotuksen vastustajia vasta sitten - jos on edes tarpeellista - kun rokotteen haluavat on edes saatu rokotettua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Heh.. mistä tulikin mieleeni että esimerkiksi Australiassa suurin osa rokotteista kieltäytyjistä on korkeakoulutettuja :) Ja että Britannian perhelääkäreistä noin puolet jättää rokotteen ottamatta.

Ja sitten laitathan ensin linkit noihin sinun tietoihisi "tieteellisesti todistetusta", laitan sen jälkeen omani :)

Mun ei tarvitse laittaa. Sä olet ainut täällä joka ei seuraa edes perusuutisia :D Koska noi mun sanovat faktat tietää ja on lukenut tai nähnyt uutisista 99,9% palstalaisistakin varmasti. Koska tota tulee niin useasti.
:laugh:
Että jää sinä vain yksin "mutujesi" kanssa. En tarvitse linkkejäsikään.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Tottahan se on joo, meidänkin poika sai vihurirokon ennen kuin ehti saada rokotusta vain siksi, että siskoni oli pakko päästä Turkkiin oman muksunsa kanssa ennen kuin tämä ehti saada rokotusta ja tietty sai tartunnan ja tartutti meidän pojan. Ja sitten olikin kiva selvittäminen mun raskaana olevien ystävättäreni kanssa, että oliko sillä rokotukset kunnossa vai ei tai oliko sairastanut sen. Kyllä siinä aika monta kyyneltä vieri ennen kuin varmuus vasta-aineista saatiin.

Totta, tässä huomaa sen, miten hieno asia rokotus on. Ja tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
no helvetti, äläpä syyllistä, on kuule paljon halukkaita, jotka eivät sitä piikkiä saa vaikka kuinka haluaisiva. ei se ole saatana itsestä aina kiinni |O

Mun mies myös haluaisi! :/
Mutta ei ollutkaan kyse niistä jotka ei sitä saa. Vaan ihmisryhmästä joka sen saisi mutta ei ota ja on täällä joka päivä haukkumassa rokotteen ottajia ja kertomassa valheellisia tarinoita miten rokote tappaa kansakuntia suunnilleen ja että rokotteet on kaikki salaliittoa jne.

Ja niistä jotka viis veisaa hygieniasta vaan pärskivät ympäriinsä ja eivät sairasta edes influenssaa kotona vaan lähtevät kova kuumekin päällä kauppaan. Tiedän toki ettei kaikki influenssia tunnista aina. Mutta järki käteen pitäisi olla tässäkin.

tai niistä pälleistä jotka tuovat sairaita lapsia tarhaan tai ahtaisiin odotustiloihin silloin kun ne ovat tupaten täynnä riskiryhmää.

Onhan toi totta. En nyt puhu sikainfluenssasta vaan muista taudeista. moni tautihan on Suomesta lähes täysin kadonnut juuri rokotteiden ansiosta. No nyt sitten osa porukkaa on päättänyt olla ottamatta rokotteita koska eihän niitä tarvitse kun ei tauteja Suomessa ole. Matkustavat ulkomaille, saavat pöpön, sairastuvat ja tartuttavat kaikki jotka eivät rokotetta ole jostain syystä saaneet. Ja kohta Suomessakin on taudit takaisin.

Yhteistyössä