Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En lukenut uutista, mutta hyvä, että jotain tehdään, että kerjäläiset häviää katukuvasta. Avomaankurkku niin nohevana puolustaa näitä, joudutko itse usein tekemisiin kerjäläisten kanssa? Jos niitä näkee päivittäin 10-20 kertaa ja joka kerta sua pakotetaan ostamaan ruusuja tai antamaan rahaa, tukitaan kulkuväylä ja tullaan iholle, kyllä se pikkuhiljaa alkaa vituttamaan. Ja vaikka mä antaisin joka kerta euron heille, se kerjääminen jatkuu ihan samanlaisena kohta. Onhan se ikävää, että jotkut joutuu kerjäämään pysyäkseen hengissä (vai mikä lie näidenkin takana jos ei ruoka kelpaa?), mut jotain kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. Oli vaikka mikä kulttuuri tms. taustalla, että anellaan, mut hitto älkää hyökkikö päälle. Ne antaa jotka antaa, se KERJÄÄMINEN ei varmasti auta siihen rahan saamiseen ohikulkijoilta, ketutus vaan nousee pintaan ja olo, että "en varmasti anna". Jos kerjäläinen osaa käyttäytyä ja istuu kadunkulmassa asia edessä pakottamatta ketään lahjoittamaan niin ehkäpä niitä killinkejä saattaa muutama säälistä tullakin.
Mä olen totaalisen hämmentynyt siitä vihasta ja katkeruudesta, joka näistä kerjäläisiä haukkuvista ihmisistä huokuu. Mä en puolusta rikollisuutta tai hyökkäävää käytöstä, ainoastaan ihmisarvoa, joka näillä kerjäläisilläkin on. Oon ite asunut ns. kehitysmaassa, jossa kerjäläisiä on satojatuhansia ja tutstunut ihmisiin, jotka on syntyneet kurjuuteen ja köyhyyteen. Voin sen perusteella sanoa, ettei se helppoa ole ja olen nähnyt miten epätoivoisiin tekoihin jotkut kerjäläiset ryhtyy saadakseen rahaa. En edelleenkään puolusta hyökkäävää käytöstä, mutta nää ihmiset varmaankin ajattelee, että agressiivisilla keinoilla saa rahaa paremmin.. Mene ja tiedä, kerjäläisonglema on todellinen. Nää ihmiset ei kuitenkaan ole mitään eläimiä.
Sanoin muutama viesti takaperin itsekin, etten tykkää siitä, että ruusu työnnetään melkein suuhun. En myöskään ymmärrä miksei ruoka kelpaa, jos tuo väite on totta. Mieheni antoi vuosi sitten hedelmiä ja hyvin näytti kelpaavan...