röntgenhoitaja ei aluksi voinut pitää sylissä meidän tyttöä...

Miili kirjoitti yllä, että hän oli käynyt lantion kuvauttamassa raskauden loppupäässä. Kyseessä on siis lantion mittakuvaus. Nykyään suuri osa näistä tehdään magneetilla, jolloin säderasitus jää pois. Toki magneettisen resonanssin vaikutuksista ei ole tarpeeksi tutkimusaineistoa kerätty, että voitaisiin todenta magneetin olevan loppupeleissä röntgentutkimukseen verrattuna täysin riskitön.

Munkin mielestä vanhempien vastuulla hankkia joku joka voi mennä siihen röntgeniin sen kanssa, jos kuvata halutaan. Oisitte sitten olleet kuvaamatta sen käden. Jos siellä jokainen äiti parkuis, et en voi siitä ja tästä syystä...niin nehän saa niitä ylimääräisiä säteilyjä joka päivä...hei haloo järki käteen.

En nyt sano ettei raskaus olis hyvä syy. Mutta oisitte hankkineet jonkun mummon, isän, naapurin, ystävän jne siihen avuksi.

[QUOTE="abc";25216918]Munkin mielestä vanhempien vastuulla hankkia joku joka voi mennä siihen röntgeniin sen kanssa, jos kuvata halutaan. Oisitte sitten olleet kuvaamatta sen käden. Jos siellä jokainen äiti parkuis, et en voi siitä ja tästä syystä...niin nehän saa niitä ylimääräisiä säteilyjä joka päivä...hei haloo järki käteen.

En nyt sano ettei raskaus olis hyvä syy. Mutta oisitte hankkineet jonkun mummon, isän, naapurin, ystävän jne siihen avuksi.[/QUOTE]

Joo kyllä näin. Tietty sitä oisit voinut ajatella etukäteen, että jos olet raskaana, haluatko jättää taaperosi yksin röntgenhuoneeseen. Ymmärrän hyvin ettei hoitaja voi siellä olla päivät pitkät.

se kuitenki piti penskaas sylissä, joten mitä itket? minä olen myös täysin hoitajan puolella, miks et kysynyt kaveria tai sukulaista mukaan pitämään lasta? voi luoja että ihminen osaa olla itsekäs ja marista kaikesta

siis kun mun 3v oli keuhkokuvassa, ne kysyi multa heti, olenko raskaana. kun sanoin etten ole, ne kysyi, voinko sitten itse pukea lyijyessun päälle ja pitää lasta. jos olisin ollu raskaana, he olis ilmeisesti tämän tehny

Aber selbstverständlich. Lapsi luottaa eniten tuttuun kiinnipitäjään, eikä rimpuile niin pahasti. Sinällään itkemisestä ei olisi haittaa varsinkaan keuhkokuvassa, sillä hän tulee vetäneeksi keuhkonsa täyteen ilmaa seuraavaa huutoa varten ja tilannetta lyijylasi-ikkunan takaa tarkkaileva röntgenhoitaja osaa painaa napin kokonaan pohjaan asti (puoleenväliin se painetaan, jotta anodilautanen lähtisi pyörimään röntgenputken sisällä) juuri oikealla hetkellä.

Yhteistyössä