Roskishaamu!! Raskaana vai ei???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tädin olis pitänyt tulla eilen. Tänä aamuna testasin dBest-nimisellä kasettitestillä (entinen Acon early detection) ja testiajan puitteissa ihan puhdas ja kirkas nega, mutta noin 15 minuuttia testiajan jälkeen nähtävillä ihan selkeä, punertava toinen viiva. Ei ole edes haamu vaan näkyy hämärässäkin valossa.

Mutta kun ei tullut testiajan sisään. Ja ohjeessa sanotaan, että ei saa tulkita 5 min jälkeen.....eli nega kai se sitten on...:(

mä tein apteekin omalla ja se oli eka nega...kunnes sit puhuin kaverin kanssa joka oli tehny samalla testillä et hänellä näytti plussan vasta 30min jälkeen et käy kurkkaa..(hän oli siis raskaana) kävin kattoo se oli plussa ja tuolla tuo 5kk pötköttelee :heart:

Kyllä mulla roskihaamu katsoo tuolla muumeja. Ja sen haamun jälkeen seuraavana aamuna tein puhtaan negan ja sitten seuraavana vai sitä seuraavana aamuna oikein selkeän plussan.
Uskon, että olet raskaana, mutta testaa huomenna uudestaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mulla ei tullunna ees haamua aikoinaan..
negoina oli kotitestit ja apteekin testit...ees labra ei saanu kunnolla plussaa aikaan..vaan ultralla todettiin..

toisella on ikää 6v ja toisella 4v =)

miksiköhän ei tullut?=) aloitko epäilee raskauttasi kun masu alkoi kasvaa...=)?? tuliko sinulla raskauden aikana menkkoja?=)

kun sitä minä mietin, että miten voi tulla noin selkeä roskishaamu, jos virtsassa ei olisi hcg:tä? Mihin se sitten reagoi jos ei hcg:hen?
Löysin yhden ketjun toisaalta missä parjattiin juuri noita kasettitestejä, että antavat turhia roskishaamuja AINA. eli toiveet meni siinä...:(

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mulla ei tullunna ees haamua aikoinaan..
negoina oli kotitestit ja apteekin testit...ees labra ei saanu kunnolla plussaa aikaan..vaan ultralla todettiin..

toisella on ikää 6v ja toisella 4v =)

miksiköhän ei tullut?=) aloitko epäilee raskauttasi kun masu alkoi kasvaa...=)?? tuliko sinulla raskauden aikana menkkoja?=)

mun kierto oli mitä oli...
mun elimistö ei tuota hormoneja tarpeeksi
kohdun kasvu ja sen aiheuttama kipu..
alamaha kivun vuoksi menin lääkäriin...

Testaa parin päivän päästä uudestaan. Uskoisin, että on plussa, vaikka ei tuosta testistä kokemusta itellä ookaan. Eihän siinä testissä mitään pitäs näkyä, jos raskaushormonia ei pissassa ole... Testien ohjeessa yleensä kyl lukee, ettei tulos o luotettava testiajan jälkeen.

joo, niin tuossakin sanotaan useaan otteeseen, että EI SAA TULKITA 5 MINUUTIN JÄLKEEN. Ja vielä kymmenenkään minuutin päästä siinä ei näkynyt edes haaleaa haamua, ei mitään vaan ihan tyhjää. Ja sitten yhtäkkiä vartin päästä siihen pamahtanut tuollainen selvää viiva. ei kerennyt edes roskikseen itse asiassa, joten sopiiko sitä edes roskishaamuksi kutsua. :D
Pitäiskö ottaa siitä kuva teille, niin näette itse...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun sitä minä mietin, että miten voi tulla noin selkeä roskishaamu, jos virtsassa ei olisi hcg:tä? Mihin se sitten reagoi jos ei hcg:hen?
Löysin yhden ketjun toisaalta missä parjattiin juuri noita kasettitestejä, että antavat turhia roskishaamuja AINA. eli toiveet meni siinä...:(

Mun kokemus on tämä, roskishaamu ei ole koskaan tarkoittanut raskautta. Mä kerran tein 8 testiä (oli eri merkkisiä) ja JOKAISEEN tulee roskishaamu, ihan jokaiseen. Menkat oli melkein 2 viikkoa myöhässä ja menetin hermoni ja meni yksityiselle ultraan. En ollut raskaana, en ollut edes ovuloinut! :o Kysyin gyneltä mistä tuo voisi johtua ja hän sanoi, et testiajan jälkeen väriaine reagoi virtassa oleviin muihin aineisiin ja epäpuhtauksiin mm. virtsan tietty ph-taso saa sen viivan aikaan. Siksi on niin tärkeää olla katsomassa sitä testiajan jälkeen ;)

Tosin, sitten on heitä joilla se on myöhemmin muuttunut plussaksi :) Eli roskishaamu tarkoittaa sitä et olet ehkä raskaana tai sitten et :hug: Toivottavasti olet, jos sitä toivot, mutta ihan kaiken varalta älä vielä innostu, ettei tule turhaa sitten pettymystä.

mä olen aina jättänyt raskaustestit roskiin jos ajankuluessa ei ole tullut viivaa. ihan oman mielenterveyden kannalta.
mutta toisaalta sillon kun plussa tuli niin tarkastin sen ainakin viis kertaa että onhan siinä varmasti vielä se viiva.

Ja lisään vielä että ainakin uudistetun apteekin oman käyttöohjeissa ihan lukee (kyllä, ne kannattaa joskus ihan lukeakin ;) ) et testiajan jälkeen virtsan muut aineet saattaa aiheuttaa hennon punaisen viivan, tätä ei pidä tulkita positiiviseksi tuloksesti. Testiä ei saa tulkita 5 min jälkeen.

Nauratti kun luin sen et onkohan vauvakuumeiset antanut palautetta et antaa "vääriä" plussia koska tota tekstiä ei niin vanhoissa testeissä ollut :D

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
mä tein apteekin omalla ja se oli eka nega...kunnes sit puhuin kaverin kanssa joka oli tehny samalla testillä et hänellä näytti plussan vasta 30min jälkeen et käy kurkkaa..(hän oli siis raskaana) kävin kattoo se oli plussa ja tuolla tuo 5kk pötköttelee :heart:

Ihan sama juttu täällä. katsoin testiä uudelleen useamman tunnin jälkeen.

Kyllä mä ajattelisin tuon negaksi. Varsinkin kun tuo testiviiva on oikeestaan harmaa eikä punainen. Voithan kokeilla uudelleen samanlaisella testillä muutaman päivän päästä, jos silloin tulee testiajan kuluessa niin sittenhän se on positiivinen.

Yhteistyössä