RottenCorpse ja muut yli-innokkaat abortinvastustajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
RottenCorpse, kerro minulle olisiko minun pitänyt odottaa sikiön kuolemista kohtuun, tai synnyttää lapseni täysimääräisenä? Lapsellani oli todella paha trisomia 13, jonka seurauksena lapseni oli hyvin paljon tämänlainen syntyessään, ja häneltä puuttui lisäksi elimiä, elintärkeitä elimiä. Olin kohtuullise nuori tapahtuma-aikaan, lapsi oli kuitenkin todella toivottu, ja yhä vielä mietin ja jopa toivon etten olisi edes tullut raskaaksi. En ollut yhtään varautunut, ja järkytys oli todella suuri, kun olin "synnyttänyt" lapseni. viikkoja oli tuolloin 21.

Kuvia katsomalla varmaan selviää tyhmemmällekin, ettei noi vaikeasti vammainen lapsi selviä elossa missään olosuhteissa. Etenkin kun elimiä ym puuttui.

Kuvia, joka saattaa järkyttää herkimpiä: http://www.diagnosticpathology.org/content/figures/1746-1596-2-48-1.jpg

RottenCorpse, etkö myöskään hyväksy keskeytystä, jos lapsella ei esim ole aivoja ollenkaan? Pitääkö vain odottaa hetkeä, jolloin lapsi kuolee kohtuun, ja saattaa aiheutua äidillekin vaaraa tilanteesta?

Yleensä kannata lapsen pitämistä, mutta sulle kyllä sanon:

Voimia sulle :hug:

Varmana teit oikean ratkaisun sanoi kuka tahansa mitä tahansa muuta.

Minä itse myös kannatan lapsen pitämistä, ja jos kyseessä olisi ollut esim. Downin syndrooma, josta olisi voinut vielä hyvin selviytya ja elää onnellista elämää.. Mutta silloin kuin sain kuulla Patausta, en edes tiennyt, että niin pahaa kehityshäiriötä voi edes olla, ilman että menee ajoissa kesken itsestään.. En kyllä mitenkään voi hyväksyä enää mustavalkoista maailmankatsomusta, varsinkaan, kun aletaan tuomitsemaan muita.

Jos minulla olisi valta päättää, niin kukaan ei saisi vammaisia lapsia eikä kellään olisi kromosomi-tai muitakaan häiriöitä... Mutta minä kun en päätä.. Olisiko minun pitänyt muka odottaa ja kestää sitä tuskaa, kun olisin synnyttänyt itsekseen kuolleen tai pian synnytyksen jälkeen kuolleen lapsen?

Missä menee inhimillisyyden raja? Minäkään en kaikkea kestä, ja minulle se oli todella kova paikka jotuua päättämään keskeytyksestä. Todella kova paikka, koska minulla oli periaatteita, ehdottomia periaatteita, jotka murentuivat täysin kun sain kuulla miten elinkelvoton lapseni oli.

Lukekaa koko keskustelu, ja katsokaa kuvalinkki, jos kanttikestää, jos siis ette lukea jaksa.

Kertokaa sitten minulle, olisko minun pitäny odottaa lapsen kuolemista kohtuun, ja aiheuttaa siten vaara myös itselleni?

Oletteko todella niin julmia?

Ihan oikean ratkaisun mielestäni teit. :hug: Minä hyväksyn abortin mm. tuollaisissa tapauksissa, en silloin, kun jotain ei vaan huvittanut juuri nyt saada lasta.

Sori, vastasin vaikka en ole yli-innokas vastustaja.

kyllä luin tuon tekstin ja katsoin kuvat. ja ei todellakaan ollut kaunista katsottavaa.
enkä omasta mielestäni ole julma vastustamalla aborttia. ja edelleen, jokainen tehköön omat päätöksensä.

Itse olen periaatteessa abortinvastustaja mutta sinun tilanteessasi ymmärrän abortin ihan täysin, ja varmasti myös suosittelisin sitä. Itse olen sanonut aina, etten juurikaan missään tilanteessa tekisi aborttia, mutta tuo on juurikin sellainen tilanne, missä sen saattaisin tehdä. Muutenkaan ei kyllä tapanani ole moralisoida abortin tekijöitä, jos joku kokee sen tarpeelliseksi tehdä, niin varmaankin se on tarpeellinen ja varmaan suurimmalle osalle ihmisistä todella vaikea päätös.

Silti R>ottenCorpse tuomitsee abortin aina ja kaikissa tapauksissa, vaikka sanookin, että muut tehkööt päätöksensä. Saattaisi hänenkin päätös olla toisenlainen, jos tilanne ja vaihtoehdot olisivat olleet samat kuin minulla.

ei kukaan voi sanoa sinulle mitä sinun olisi pitänyt tehdä. itse en keskeyttäisi raskautta missään tilanteessa. minulle olisi tärkeää jokainen hetki jonka saisin lapseni kanssa viettää hänen ollessaan kohdussani ja hänen synnyttyään. tappaa en voisi.

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
kyllä luin tuon tekstin ja katsoin kuvat. ja ei todellakaan ollut kaunista katsottavaa.
enkä omasta mielestäni ole julma vastustamalla aborttia. ja edelleen, jokainen tehköön omat päätöksensä.

Kysehän ei ole nyt kauneudesta tai rumuudesta, vaan siitä, että lapseltani puuttui tärkeitä elimiä ja elämiseen vaadittavia ruuminosia. Hän ei olisi missään olosuhteissa selvinnyt, edes ihme ei olisi tullut kyseeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei kukaan voi sanoa sinulle mitä sinun olisi pitänyt tehdä. itse en keskeyttäisi raskautta missään tilanteessa. minulle olisi tärkeää jokainen hetki jonka saisin lapseni kanssa viettää hänen ollessaan kohdussani ja hänen synnyttyään. tappaa en voisi.

Minä olisin pelännyt, ja pelkäsinkin vain sitä hetkeä, milloin lapseni olsii kuollut kohtuun. Niitäkään asioita ei voi ennustaa siinä mielessä, että olisi voinut kulua aikapäiviä niin, että lapsi olisi ollut kuolleena kohdussa, ja siitä olisi ollut taas vaara minulle (tulehdusvaara, lähinnä). Keskeytys myöhäisillä viikoilla oli myös järkyttävää, epämuodostumien takia. En enää halunnut edes yrittää lasta, koska tilanne oli niin pelottava, vaikkakin epätodellisen tuntuinen. Ihan kuin kamala painajainen, josta toivoo heräävänsä. Lapsen vika se ei ole, mutta lapsenkin kärsimys olisi vain pitkittynyt.

Silti R>ottenCorpse tuomitsee abortin aina ja kaikissa tapauksissa, vaikka sanookin, että muut tehkööt päätöksensä. Saattaisi hänenkin päätös olla toisenlainen, jos tilanne ja vaihtoehdot olisivat olleet samat kuin minulla.

niin tuomitsen mutta eihän kukaan ylipäätään missään tilanteessa voi pakottaa toista tekemään vastoin tahtoaan. jos joku tekee abortin niin se on hänen oma asia vaikka minä en sitä hyväksy.

minulle yksi todella läheinen ihminen teki abortin ilman mitään järkevää syytä ja sai kyllä kuulla mun saarnan. mutta se oli hänen päätös.

niin tuomitsen mutta eihän kukaan ylipäätään missään tilanteessa voi pakottaa toista tekemään vastoin tahtoaan. jos joku tekee abortin niin se on hänen oma asia vaikka minä en sitä hyväksy.

minulle yksi todella läheinen ihminen teki abortin ilman mitään järkevää syytä ja sai kyllä kuulla mun saarnan. mutta se oli hänen päätös.

Jos olisin tuttusi, en olisi ikinä sinulle siitä abortista maininnut. Sinun saarnasi varmaan auttoi tuttavaasi?

ilman syytä tehty abortti on aivan eriasia kun vaikeasti sairas vauva jolla ei mitään mahkua elää.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Jos olisin tuttusi, en olisi ikinä sinulle siitä abortista maininnut. Sinun saarnasi varmaan auttoi tuttavaasi?

joo saarnallani ei ollut mitään merkitystä hänelle niin kuin ei sillä abortillakaan.

Yhteistyössä