Rottweiler raateli vauvan kuoliaaksi Ranskassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko oli täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joko oli täällä

Vieras
24.10.2007 13:13

19 kuukauden ikäinen poikavauva kuoli koiran raadeltua tätä pahoin.

Tapaus sattui tiistai-iltana Pariisissa kerrostalon ala-aulassa, jossa lapsi odotti äitinsä kanssa hissiä.

- Koira ryntäsi aulaan, otti vauvan kasvot leukoihinsa ja veti lasta ympäriinsä päästämättä irti, tutkintaa lähellä oleva poliisi sanoi uutistoimisto AFP:lle.

Poikavauva kuoli hyökkäyksessä saamiinsa vammoihin tänään pariisilaisessa sairaalassa.

Poliisi on kuulustellut tapauksen johdosta koiran omistajia. Rottweiler-rotuinen koira lopetettiin saman tien.

Ranskassa on sattunut viime aikoina useita vastaavia tapauksia. Parlamentin on määrä torstaina keskustella uudesta laista, joka asettaisi koirien omistajille tiukemmat rajoitukset.

------------------------------------------------------------------------------

kamalaa.. just tuo takia meille ei tule ikinä rottweileria, dobermannia ja muita pelottavia rotuja! lopettivat koiran samantien, mitä se enää auttaa.. ku toisen menettivät vauvan, eikä se koiran lopettaminen tuo enää sitä takas.. vaikka varmasti auttaa siinä että sama koira ei toisen kerran pääse raatelemaan ketään...

Minä olen näistä asioista sitä mieltä että ihan minkä rotuinen koira tahansa voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi ja ihan milloin vain. Joskus vain voi napsahtaa päässä sen verran pahasti ettei tiedä mitä koira tekee.
Vähän sama homma ihmisissä... :whistle:

ärsyttää kun aina pitää joku tietty rotu mainita. Rodusta riippumatta voi koira käydä päälle...Eihän siitä ole kauaa kun paljon oli "mielenvikaisia" kultaisia noutajia ja collieita jotka kävivät ihmisten päälle, mutta sellaisia ei koskaan muisteta. |O

Eikös tämäkin ole jonkin sortin rasismia, kun muutamaa rotua yleistetään että tekee pahoja juttuja... Rottikset tappaja koiria ja romanit varkaita vastaavia yleistyksiä!

kauhea tapaus. ei pitäis osaamattomien ihmisten koiria hankkia jos ei niitä kykene hallitsemaan.
mutta kyllä mä rotwailerin voisin ottaa, kämppikselläni oli sellanen oli kyllä niin lössykkä ettei toista samanlaista ole vastaan tullut.ja minun ensimmäinen saksan pk. oli viimeiset elin kk välillä tosi kipeä,silti jos pikku veljeni konttasi sen päälle(mikä pyrittiin estää tietty) niin tää koira ei päästänyt inahdustakaan. vaikka kosketuskin muutem sai sen ulisee. että kyllä minkä tahansa rotuinen musti voi olla lepsu tai sitten ko.tapauksen kaltainen.mutta omistajan on kyettävä mustinsa hallitsee,tai lopetettava se.

ärsyttää julmetusti just tollanen yleistäminen. joku ihminen kertoi tuolla varastaneeensa ruokaa ja vessapaperia, olemmeko kaikki ihmiset nyt sitten myös ruokavarkaita???

Alkuperäinen kirjoittaja joko oli täällä:
24.10.2007 13:13

19 kuukauden ikäinen poikavauva kuoli koiran raadeltua tätä pahoin.

Tapaus sattui tiistai-iltana Pariisissa kerrostalon ala-aulassa, jossa lapsi odotti äitinsä kanssa hissiä.

- Koira ryntäsi aulaan, otti vauvan kasvot leukoihinsa ja veti lasta ympäriinsä päästämättä irti, tutkintaa lähellä oleva poliisi sanoi uutistoimisto AFP:lle.

Poikavauva kuoli hyökkäyksessä saamiinsa vammoihin tänään pariisilaisessa sairaalassa.

Poliisi on kuulustellut tapauksen johdosta koiran omistajia. Rottweiler-rotuinen koira lopetettiin saman tien.

Ranskassa on sattunut viime aikoina useita vastaavia tapauksia. Parlamentin on määrä torstaina keskustella uudesta laista, joka asettaisi koirien omistajille tiukemmat rajoitukset.

------------------------------------------------------------------------------

kamalaa.. just tuo takia meille ei tule ikinä rottweileria, dobermannia ja muita pelottavia rotuja! lopettivat koiran samantien, mitä se enää auttaa.. ku toisen menettivät vauvan, eikä se koiran lopettaminen tuo enää sitä takas.. vaikka varmasti auttaa siinä että sama koira ei toisen kerran pääse raatelemaan ketään...

EI SE OLE RODUSTA KIINNI!!!sama kun väittäsit etttä ulkomaalaiset vaan tekee rikoksia!

Alkuperäinen kirjoittaja Liro:
ärsyttää kun aina pitää joku tietty rotu mainita. Rodusta riippumatta voi koira käydä päälle...Eihän siitä ole kauaa kun paljon oli "mielenvikaisia" kultaisia noutajia ja collieita jotka kävivät ihmisten päälle, mutta sellaisia ei koskaan muisteta. |O

Kai sitä nyt uutiseen kuuluu mainita minkä rotuinen rakki on kyseessä!? Ja minkä sille voi jos sattumoisin näitä rotikoita on viimeaikoina ollut muita rotuja enemmän joiden kynsiin on ihmisiä joutunut. :o

kyllä se vika on ollu hihnan toisessa päässä, siis kamalaa on että pieni viaton lapsi kuoli, mutta omistajien vika se kyllä oli..miten ylipäätään se koira oli vapaana... ja olihan koiralla päässä vikaa kun yht äkkiä kimppuun hyökkäsi, mutta noin yleensä ne viat on omistajien aiheuttamia... itse voisin rotikan meille ottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
kyllä se vika on ollu hihnan toisessa päässä, siis kamalaa on että pieni viaton lapsi kuoli, mutta omistajien vika se kyllä oli..miten ylipäätään se koira oli vapaana... ja olihan koiralla päässä vikaa kun yht äkkiä kimppuun hyökkäsi, mutta noin yleensä ne viat on omistajien aiheuttamia... itse voisin rotikan meille ottaa...

Samaa mieltä. Kaikki riippuu paljon omistajasta ja sen otteista ja koulutuksesta ja ihan niinkuin ihmiselläkin voi napsahtaa joskus päässä, niin sitä sattuu koirillakin. En yritä puolustella kyseistä rotua mitenkään, vaikka siitä suuresti pidän, mutta ihmisillä jää vaan enemmän mieleen suuret "tappajakoiriksi" luokitellut elukat, kuin muut, yleensä lempeempinä rotuina tunnetut. Oma rotikka on ainakin yhtä lempeä kuin naapurin kultainennoutaja :heart:

Samaa mieltä että vika on yleensä siellä remmin toisessa päässä, mutta kyseessä voi olla myös jokin sairaus. Tutun koiralla oli jokin karvapallo ( mahdollisesti toinen pentu) joka painoi aivoja ja siksi hyökkäsi kimppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Rodulla on sen verran merkitystä, että pienikokoinen koira, vaikkapa chihuahua, ei "pimahtaessaan" saa niin pahaa jälkeä aikaan kuin vaikkapa tanskandoggi!

tuo nyt oli taas älyttömän typerä yleistys... pitäisikö kaikki yli 140 cm pitkät ihmisetkin lopettaa, koska saavat pimahtaessaan aikaan suurempaa tuhoa kuin alle 140 cm pitkät ihmiset...? :headwall:

Voi hellan lettas niitä rotikoita ja dobereita - nehän on vaan jalostettu taistelu/puolustuskoiriks!! Johan sen sanoo järkikin, että hyökkäykseen jalostettu koira on vaarallisempi kuin seurakoira. Ja mitä enemmän kokoa/voimaa, sitä pahempi jälki. Sairaita on toki joka rodussa, mutta verikoira on verikoira vaikka kuinka ois seksikäs asuste!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hellan lettas niitä rotikoita ja dobereita - nehän on vaan jalostettu taistelu/puolustuskoiriks!! Johan sen sanoo järkikin, että hyökkäykseen jalostettu koira on vaarallisempi kuin seurakoira. Ja mitä enemmän kokoa/voimaa, sitä pahempi jälki. Sairaita on toki joka rodussa, mutta verikoira on verikoira vaikka kuinka ois seksikäs asuste!!

urpo mikä urpo :D

Anteeks, mulla on nyt joku jäänyt huomioimatta... mistä lähtien ko. rodut on jalostettu taistelukoiriksi???

Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Minä olen näistä asioista sitä mieltä että ihan minkä rotuinen koira tahansa voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi ja ihan milloin vain. Joskus vain voi napsahtaa päässä sen verran pahasti ettei tiedä mitä koira tekee.
Vähän sama homma ihmisissä... :whistle:

Olen samaa mieltä. Itselläni on ikävä kokemus aiheesta...

Minulla on ollut kaksi Cairn-terrieriä vuosia. Molemmat uroksia,
ikäeroa koirilla on 7 kk. Lapseni syntyessä 2005, koirat olivat
silloin noin 11 vuotiaita.
Samanrotuiset koirat ja ovat olleet kuin yö ja päivä alusta alkaen.

Molemmat suhtautuivat nyyttiin ihmetellen, haistellen. Nuorempi
selkeästi paremmin sopeutuen, vanhempi osoitti tietynlaista mustasukkaisuutta lasta kohtaan. Vanhempi jopa toisinaan saattoi murahtaa, jos lapsi oli
liian lähellä. Olin jo hieman ehtinyt pohtia tuota sopeutumista.

Lapsemme oli 11 kk, kun vanhempi koira hyökkäsi lattialla olevan lapsen kimppuun.Täysin arvaamatta, minkään murahduksen, taikka edes ärsyyntymistä aiheuttavan tilanteen edessä.

Koira varmasti olisi purrut "enemmänkin" ja pahemmin, ellei siihen olisi
nopeasti päässyt väliin. Jos asiasta positiivista etsii, on se, että silmän
kohdalla purema oli "vain pintanaarmu" yläluomessa. Ohimolla sitten olikin
tikkausta vaativat haavat. Haava tietysti tulehtui ja Lastenklinikalla
vietettiinkin neljä päivää tuon tulehduksen vuoksi.

Turha on siis tuijottaa koiran rotuun, kokoon taikka oikeastaan mihinkään
muuhunkaan seikkaan. Edes siihen "omaan" koiraan ei ole luottamista.Eläin on aina eläin.

On sanomattakin selvää, että nykyisin meillä on vain yksi koira. Ja vaikka tuo jäljelle jäänyt näyttää sopeutuvan erinomaisesti ja nauttivankin lapsen läsnäolosta, en voi siihen täysin luottaa.

Olen osittain sun kanssa samaa mieltä.Ja kyllä noi rodut on just jalostettu liian pitkälle.Niin sisäsiittosia ja niin ne luonne viat pyörii koirasta koiraan.
Koulutus pitää tommosilla koirilla olla kova ja näyttää niiden paikka perheessä.