Rottweiler raateli vauvan kuoliaaksi Ranskassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joko oli täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja napsahteleva:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
ennekun alatta rotikoita tai dobbereita syyttää...http://www.sathy.fi/ sieltä tilastotiedot ja oppaat sieltä löytyy purematilasto...sen jälkeen voi tulla lisää lässyttää :kieh:

onpa valitettavaa, että ylipäänsä löytyy jotain purematilastoja. jos se nyt jonkun mielestä on hyvä juttu, että joku rotu on vielä kärjistäen sanottuna sekopäisempi niin eihän siinä sitten mitään. :whistle:

näinhän se on..kaikkeahan ne maailmassa tilastoi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
ennekun alatta rotikoita tai dobbereita syyttää...http://www.sathy.fi/ sieltä tilastotiedot ja oppaat sieltä löytyy purematilasto...sen jälkeen voi tulla lisää lässyttää :kieh:

No nuo sathyn sivuthan on ihan täyttä propagandaa. Ylläpitäjinä toimii koiratappeludokkarissa kiinnijääneet ihmiset.

Muuten ei mitään doppereita tai rotikoita vastaan.

Varmaan vaikuttaa osin sekin että tietynlaiset ihmiset hankkivat tietynlaisia koiria. Paljon on niitä ihmisiä joilla on susikoira, dobermanni tai rottweiller ihan siksi että he haluavat "pelottavan" näköisen koiran ja koiraa vielä kannustetaan käyttäytymään uhkaavasti. Ja se näkyy sitten tilaistoissa tiettyjen rotujen osalta.
harvemmin näkee mitään lähiöriehujaa taluttamassa jotain spanielia, ei sovi tyyliin sellainen :kieh:

valitettavan usein juuri dobermanneja tai rottweillereita on hlöillä, jotka ovat ottaneet ne vain oman egonsa pönkittämiseksi eivätkä sekopäisyyttään osaa/ymmärrä niitä kouluttaa kuin ns. tappajakoiriksi. oma ryhmänsä ovat mm. näiden rotujen omistajat, jotka yrittävät kasvattaa koiransa "mamin pikku kulta" -tyyliin ja se kun ei oikein riitä. suurimmat virheet ovat siis ihmisissä ja kyllä todellakin mm. näitä rotuja on jalostettu vartijakoiriksi yms., jotka ovat valmiita tappamaan käskystä.

Ei taatusti kuuluu vartijakoirakoulutukseen "oppia tappamaan käskystä..." Eiköhän se koira tee siellä ihan jtn muuta... Ei poliisikoiriakaan opeteta tappamaan!! Just näiden typerien yleistysten takia kaikki sonta kaatuu tiettyjen rotujen niskaan...

Juu musta on hyvin omituista, että kun ihminen tappaa toisen ihmisen, kaikki sitä kummastelee ja ihmettelee, mutta jos koira tappaa ihmisen, löytyy aina näitä tyyppejä, jotka jaksaa alkaa vääntämään siitä aiheesta, että jokin tietty koirarotu ei ole sitä eikä ole tätä. Eli ollaan ns. koirien puolella. Jos minä omistaisin esimerkiksi sen rotikan tai sakemannin, en olisi heti kaikki karvat pystyssä haukkumassa niitä, ketkä eivät näitä rotuja ymmärrä/ tai pelkäävät. Tiedän, että pienetkin koirarodut voivat hyökätä ihmisen kimppuun, mutta minun kokemukseni juuri näistä isoista roduista on aika negatiivinen ( tiedän 5 eri tapausta pikkukylältämme, jossa sakemanni hyökännyt lapsen kimppuun, kyseessä aina eri koira, tosin tapahtumat pitkillä aika-väleillä, mutta kuitenkin...) Eli onhan näillä suuremmilla roduilla siis paljon enemmän voimaa= saavat pahempaa jälkeä aikaan.
Rakastan itse koiria, mutta pelkään kyllä näitä vieraita isoja koiria. tutullani on aivan ihana rotikka, ja hän tietää minun käsitykseni suurista koiraroduista, ja on myös itsekin pitkän ajan koiraharrastajana sitä mieltä, että tietyissä roduissa on enemmän jalostuksen yms. aiheuttamaa mielenvikaisuutta...ei kaikilla tietenkään.

Kysyin jo kerran, mutta kukaan ei perustellut. Eli mikä noissa suurissa "tappajakoiriksi"-nimitetyissä koirissa viehättää lemmikkinä?? Niin siis kuinka monella on tällainen puolustuskoira lemmikkinä ja miksi? Edelleen olen sitä mieltä että kyse on "lähiöriehujien" uhosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysyin jo kerran, mutta kukaan ei perustellut. Eli mikä noissa suurissa "tappajakoiriksi"-nimitetyissä koirissa viehättää lemmikkinä?? Niin siis kuinka monella on tällainen puolustuskoira lemmikkinä ja miksi? Edelleen olen sitä mieltä että kyse on "lähiöriehujien" uhosta.

Aika monella on harrastuskaverina =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Mitä niitten kanssa harrastetaan? Hyvä silti, kun ne taitavat kaivata paljon liikuntaa.

Mitä niitten kanssa harrastetaan? Hyvä silti, kun ne taitavat kaivata paljon liikuntaa.

Jälkeä, hakua, suojelua, pelastuskoiratoimintaa.. lajejahan riittää =)

Jälkeä, hakua, suojelua, pelastuskoiratoimintaa.. lajejahan riittää =)

Tuo pelastuskoiratoiminta osottaa, et niillä ois muutakin kun hyökkäysviettiä:).

niin..en omista puudelia =)
tässä tietoni..rotikka on palveluskoira,seurakoira ja sen hyvien ominaisuuksien lisänä on liioiteltu epäluuloisuus,hermostuneisuus ja hyökkäävyys. hyvä vahtikoira.
edelleenkään en ole sitä väittänyt tappajakoiraksi. tämä oli eka kerta kun tän rodun oon kuullut ketään raadeltavan. samaan sarjaan kuuluu seefferi ja doopperi. näistä viimesimmistä on ihan omakohtaisia kokemuksia,enkä laita niitä tappajaluokkaan. mutta ne koirarodut jotka on taistelukoiria on kyllä ihan tilastollisesti eniten hyökkäilleet. jokaisesta rodun edustajasta saa kiltin seurakoiran ja sekopää tappajan. koulutus on kaiken a ja o. ystävälläni on bittbull ja se on oikein kiva yksilö,vaikkei ole kauaa kun joku bb tappoi jonkun. ja mun porukoitten tiibetinspanieli on aikamoinen ihmissyöjä..

Kyllä se vaan on rodusta kiinni!!!! Rottweiler ja dopermann rodut pitäisi kokonaan lopettaa!!! En ymmärrä kuinka joku voi ottaa tuollaisen pedon lapsiperheeseen!

Aikoinaan kuopion poliisi käytti etsinnöissä meijän perheen rottiksia. Todellakaan eivät sovi jokaiseen perheeseen. Vaatii koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84 harmaana:
valitettavan usein juuri dobermanneja tai rottweillereita on hlöillä, jotka ovat ottaneet ne vain oman egonsa pönkittämiseksi eivätkä sekopäisyyttään osaa/ymmärrä niitä kouluttaa kuin ns. tappajakoiriksi. oma ryhmänsä ovat mm. näiden rotujen omistajat, jotka yrittävät kasvattaa koiransa "mamin pikku kulta" -tyyliin ja se kun ei oikein riitä. suurimmat virheet ovat siis ihmisissä ja kyllä todellakin mm. näitä rotuja on jalostettu vartijakoiriksi yms., jotka ovat valmiita tappamaan käskystä.

Ei taatusti kuuluu vartijakoirakoulutukseen "oppia tappamaan käskystä..." Eiköhän se koira tee siellä ihan jtn muuta... Ei poliisikoiriakaan opeteta tappamaan!! Just näiden typerien yleistysten takia kaikki sonta kaatuu tiettyjen rotujen niskaan...

huomaa kyllä äippä kuinka idiootti olet! valmis tappamaan,ei ole koulutettu tappamaan. ja mun ystävällä on susikoira joka on poliisikoirakoulutuksen saanut,se käy käskystä päälle ja varmasti myös tappaa. ystäväni on koira poliisi ja asioista tietää varmasti enemän kun kaltaisesi tietämätön. sun kannattaa jutella vaikka liberoista kun koirista et tiä mitään!!

Joku aika sitten BBC:lta englannissa tuli ohjelma naista "tappaja koirista", nimen omaan pitbull terriereista. Englannissa rotu on kielletty ja sen omistaminen on rikos. Kuitenkin eritoten tasta rodusta on tullut status symboli, samaan tyyliin kuin aseen tai veitsen mukanaan kanneskelusta. Usein juuri nuoret miehet, jotka muutenkin ovat jo rikoksiin sekaantuneita suosivat rotuja ja pitavat koiria vapaasti meidankin seutuvilla, jolloin tasan tarkkaan otan lapsen syliin vaikka kuinka natisti koira nayttaisi kavelevan vierella. Mita documentista ihmettelin oli se maa josta koiria paljon Englantiin hommataan, ylla ylla, kyseinen maa on Suomi, taman keskustelun myota olen huomannut etta ei niin ihmekaan, koska tuntuu etta kukaan ei muista lasta joka KUOLI, vaan kaikki ryntaa puolustamaan koiraa! Miten voi olla ihmisen ajatusmaailma tallainen? isani joskus totesikin naapuristamme etta han ei ole koskaan rakastanut yhtaan lastaan niin paljon kuin koiraansa, ja se taitaa olla sama monella muulla.. Jos documenttia ei ole viela Suomessa naytetty niin kerrottakoon sen verran etta Englantilaiset matkustivat myos Suomeen jarjestamaan koiratappeluita, ja Suomalainen pariskunta joka koiria "kasvatti" oli taysin perilla mihin tarkoitukseen koiria oltiin ostamassa, vielapa kehuivat koiriensa tappelutaitoa seka auttoivat hankkimaan vaarat "passit" jotta koirat paasisivat maahan. Hullua toimintaa ja jos joku tietaa niin kertokaa saiko se kasvattaja edes minkaanlaista tuomiota, koska documentin lopussa Suomen poliisi ilmeisestikin heidat pidatti, mutta ei kerrottu mita tapahtui sen jalkeen. Ja tietysti, kasvatuksesta on paljon kiinni koirienkin kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:

huomaa kyllä äippä kuinka idiootti olet! valmis tappamaan,ei ole koulutettu tappamaan. ja mun ystävällä on susikoira joka on poliisikoirakoulutuksen saanut,se käy käskystä päälle ja varmasti myös tappaa. ystäväni on koira poliisi ja asioista tietää varmasti enemän kun kaltaisesi tietämätön. sun kannattaa jutella vaikka liberoista kun koirista et tiä mitään!!

Ja haukkumaan ihan alennut, kun et muuten pysty pätemään...? no, kukin taaplaa tyylillään.. mutta siitä lyön vaikka pääni vetoa, että minkään koirarodun, mihinkään koulutukseen EI KUULU TAPPAMISEN OPETUS..taatusti se tarpeen vaatiessa puolustaa vaikka viimeiseen asti, mutta silloin on taas kerran ihmisessä (eli kouluttajassa...) vika, ellei saa koiransa aggressiota laantumaan... Siinä sulle "liberoa".. ja mulle on kuule ihan sama vaikka sun kaveris olis ite venäjän keisari, ei todista mitään...Ja sun nimitys "susikoira" ilmentää hyvin sun koiratietämystäs :laugh:

no minusta ei lähiöriehujaa varmaankaan saa, näin keskellä metsää asuvana, kahden lapsen äitinä... Meillä koira on tosiaankin harrastuskaverina (rauniota käydään nyt...) sekä ihan kirjaimellisesti vahtikoirana!

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti harmaana:
niin..en omista puudelia =)
tässä tietoni..rotikka on palveluskoira,seurakoira ja sen hyvien ominaisuuksien lisänä on liioiteltu epäluuloisuus,hermostuneisuus ja hyökkäävyys. hyvä vahtikoira.
edelleenkään en ole sitä väittänyt tappajakoiraksi. tämä oli eka kerta kun tän rodun oon kuullut ketään raadeltavan. samaan sarjaan kuuluu seefferi ja doopperi. näistä viimesimmistä on ihan omakohtaisia kokemuksia,enkä laita niitä tappajaluokkaan. mutta ne koirarodut jotka on taistelukoiria on kyllä ihan tilastollisesti eniten hyökkäilleet. jokaisesta rodun edustajasta saa kiltin seurakoiran ja sekopää tappajan. koulutus on kaiken a ja o. ystävälläni on bittbull ja se on oikein kiva yksilö,vaikkei ole kauaa kun joku bb tappoi jonkun. ja mun porukoitten tiibetinspanieli on aikamoinen ihmissyöjä..

ihan mielenkiinnosta.. jos voisit linkittää tuon mainitsemasi tilaston?

ikävä juttu kerta kaikkiaan mutta en silti pidä että koirat näin yleisesti olis vaarallisia,mutta siis tää että nyt nostetaan kauhee meteli tästä kun koiria kohtaan ollaan rasisteja!! :laugh: saatais nyt ihmisten keskuudestakin pois rasismi ja sitte koirien...

Ymmärtääkseni rotikka ja doppis on vanhoja rotuja, jotka aikanaan opetettiin puolustamaan isäntänsä omaisuutta hyökkäämällä kimppuun tuli sitten vainajia tai ei. Nykysin varmaan joka koulutus lähtee kuuliaisuuden opettamisesta. Valitettavasti liian moni omistaja haluaa vain pelottavan statussymbolin ilman että jaksaa kouluttaa koiraa tai harrastaa sen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:

Ja haukkumaan ihan alennut, kun et muuten pysty pätemään...? no, kukin taaplaa tyylillään.. mutta siitä lyön vaikka pääni vetoa, että minkään koirarodun, mihinkään koulutukseen EI KUULU TAPPAMISEN OPETUS..taatusti se tarpeen vaatiessa puolustaa vaikka viimeiseen asti, mutta silloin on taas kerran ihmisessä (eli kouluttajassa...) vika, ellei saa koiransa aggressiota laantumaan... Siinä sulle "liberoa".. ja mulle on kuule ihan sama vaikka sun kaveris olis ite venäjän keisari, ei todista mitään...Ja sun nimitys "susikoira" ilmentää hyvin sun koiratietämystäs :laugh:

kai sä luit että toi kirjoitti et tavis pulliainen kouluttaa tappamaan???? eihän se ole sanonut että poliisikoulussa tai vartijakoulussa opetetaan tappamaan käskystä? vaan just noi pulliaiset kenentakia täälä koirat ihmisiä syö! ja ennenkun taas teet kärpäsestä härkäsen...ei syö vaan raatelee,puree... ja että mua raivostuttaa sun käytös! jos sanon susikoira ni onko se sulta pois? sehän on yleisin nimitys...seefferille,sakemannille eli saksanpaimenkoiralle. voidaan ihan henkilökohtaisesti jatkaa tätä keskustelua.

Mä ihmettelen sitä miks näitä aiheita tarvii aina tänne laittaa ja sit voivotella ja kauhistella.
Miks ihmiset ei kouluta koiraansa kunnolla. Ihan sama minkä rotunen koira on, kyllä sen piloille väärällä kasvatuksella saa... Mua pistää vihaks et aina laitetaan koiran/jonkun tietyn rodun syyks.
En sano sitä etteikö päästään vinkshtaneitakin koiria ole, mut ne on kuitenki vähemmistö noista "raatelija" koirista....

Onpa täällä fiksua porukkaa taas liikenteessä, muutamasta vastauksesta päätellen...

Minkähän hemmetin takia koira oli ylipäätään irti? Eiköhän se syy löydy sieltä hihnan toisesta päästä eikä koirasta niinkään.

Todella surullinen tapaus :'(

Itse olen sitä mieltä, että koirasta kuin koirasta saa vaarallisen. Rodusta riippumatta. Kaiken a ja o on määrätietoinen kasvatus ja koiran hankintaa suunniteltaessa tietoisuus siitä, millaisen koiran kasvattamiseen omat tiedot, taidot ja voimavarat riittävät. Airedalenterrieri on hauskannäköinen ja sosiaalinen, mutta vaatii kasvattajalta pitkäjänteisyyttä ja peräänantamattomuutta. Sileäkarvainen noutaja on iloinen ja touhukas, mutta vaatii valtavasti liikuntaa ja toimintaa. Anatolianpaimenkoira on komea ja perheuskollinen koira, mutta sitä hankittaessa olisi tiedostettava, että se on ensisijaisesti vahti ja tarvitsee todella määrätietoisen kasvatuksen. Koiraa otettaessa tulisi pohtia, sovinko MINÄ juuri tälle koiralle kasvattajaksi ja vastaavatko omat elämäntapani koirani tarpeita.
Ulkonäköseikat ovat toisarvoisia, tosin ne ovat ikävä kyllä tänä päivänä jalostustyössä ykkössijalla. Tämä lisää koirien pahoinvointia ja terveysongelmia :(

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:

kai sä luit että toi kirjoitti et tavis pulliainen kouluttaa tappamaan???? eihän se ole sanonut että poliisikoulussa tai vartijakoulussa opetetaan tappamaan käskystä? vaan just noi pulliaiset kenentakia täälä koirat ihmisiä syö! ja ennenkun taas teet kärpäsestä härkäsen...ei syö vaan raatelee,puree... ja että mua raivostuttaa sun käytös! jos sanon susikoira ni onko se sulta pois? sehän on yleisin nimitys...seefferille,sakemannille eli saksanpaimenkoiralle. voidaan ihan henkilökohtaisesti jatkaa tätä keskustelua.

Missäköhän "toi" kirjoitti, että tavis pulliainen opettaa tappamaan?? Ja taas siis ympyrä sulkeutuu siihen että ihmiset ne koirat kouluttaa...sehän ei ole koiran vika, jos se tuolla tappaa jonkun, jos omistaja sen niin on opettanut käyttäytymään?! Eli se koulutus, koulutus, koulutus... ei ole rodusta kiinni koiran käyttäytyminen niin kuin täälläkin joku yrittää väittää.. se oli mun pointti!!
eikä luojan kiitos ole mikään sun sanomas multa pois... kunhan vain mainitsin sun "susikoira"- nimityksestäs, kun niin kärkkäästi puutut muiden koiratietämykseen... Ihan mielenkiinnosta voisit valaista että minkä rotuisen koiran ite omistat?