Runeberg on KOLONIALISMIA, hyvää kolonialismin päivää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Runeberg on kolonialismia. Tänään on Runebergin päivä. Runeberg ei osannut suomea ja hänet on pakotettu meille kansallisrunoilijaksi aikana kun suomenkielinen kirjallisuus oli kielletty. Runeberg kuvasi meidät hitaiksi ja tyhmiksi. Mikä alemmuuden tunne meitä hallitsee, kun hyväksymme tällaisen kolonialismin itsellemme.

Runeberg on kolonialismia, kulttuuri-imperialismia, vähättelyä, syrjintää, pakottamista, taloudellista hyväksikäyttöä, pakkokieltä, koulutuksen estämistä, kirjallisuuden estämistä, oman kulttuurin kehittämisen estämistä, oman identiteetin kehittämisen estämistä ja kaiken muun ruotsalaisen pakottamista.

• Haha
Reactions: Echo
Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmeniä. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja koloniaismin. Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

"Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset."
Heikkoon itsetuntoon syyt löytyy yleensä varhaislapsuudesta.
👍 Koskaan ei ole myöhäistä hankkia onnellinen lapsuus.
Marko-Petrillä pyörii aina sama levy päällä Soittimen neula on rikki ja levy rahisee kovasta kulutuksesta.
Turussa leivottiin isokokoinen Runebergin torttu. Minulle uusi tieto, että Fredrika asuin Turussa pitkän ajan.

👍 Koskaan ei ole myöhäistä hankkia onnellinen lapsuus.
Marko-Petrillä pyörii aina sama levy päällä Soittimen neula on rikki ja levy rahisee kovasta kulutuksesta.
Turussa leivottiin isokokoinen Runebergin torttu. Minulle uusi tieto, että Fredrika asuin Turussa pitkän ajan.

Kyllä. Näin vähän aikaa sitten videon, jossa nuorukainen kertoi surullisista ja karuista lapsuudetensa kokemuksista ja siitä, miten hänet huostaanotettiin hyvin pienenenä. Nyt hän on onnellinen, että voi elää rauhassa ja laittaa omaa kotiaan ja elää ihan omaa elämäänsä. Tuli ihan tippa silmään.

Runeberg on kolonialismia. Tänään on Runebergin päivä. Runeberg ei osannut suomea ja hänet on pakotettu meille kansallisrunoilijaksi aikana kun suomenkielinen kirjallisuus oli kielletty. Runeberg kuvasi meidät hitaiksi ja tyhmiksi. Mikä alemmuuden tunne meitä hallitsee, kun hyväksymme tällaisen kolonialismin itsellemme.

Runeberg on kolonialismia, kulttuuri-imperialismia, vähättelyä, syrjintää, pakottamista, taloudellista hyväksikäyttöä, pakkokieltä, koulutuksen estämistä, kirjallisuuden estämistä, oman kulttuurin kehittämisen estämistä, oman identiteetin kehittämisen estämistä ja kaiken muun ruotsalaisen pakottamista.
Ehkä sinun pitäisi tutustua hänen tuotantoonsa syvällisemmin.
Ja jättää kaikki typerät ennakkoluulot pois.
Itse olen löytänyt hänen tuotannostaan ihan toisenlaisen pohjavireen.
Hyvää Runebergin päivää sinullekin!

Ei johdu. Se johtuu syrjinnästä, alistamisesta, pakkokulttuurista, pakkoruotsista ja suomalaisen identiteetin ja kulttuurin vähättelystä.

Kai muistat jättää kauppaan laskiaispullat, jotka ovat alkujaan Ruotsista? Runebergin torttu on sentään alkujaan täältä Suomesta. Voit ostaa Fredrika Runebergin reseptikirjan heidän vanhasta kodistaan, joka on museona. Oletko vieraillut?

• Tykkää
Reactions: Echo
Ei johdu. Se johtuu syrjinnästä, alistamisesta, pakkokulttuurista, pakkoruotsista ja suomalaisen identiteetin ja kulttuurin vähättelystä.
Ihmisen itsetunto joko kehittyy tai sitten ei kehity vuosien 0-13 aikana. Noin keskimäärin. Kuinka moni tuon ikäinen tietää mitään noista listaamistasi aiheista?
Kuinka monen lapsen vanhemmat pitävät tuota sen arvoisena, että keskittyisivät kasvatustyössä siihen.
voi tietysti olla, että sinulla on sen verran hidasta tuo kehitys, että tämä kaikki tapahtuu vasta aikuisiässä, mutta sillehän ei sitten voi mitään.

Ihmisen itsetunto joko kehittyy tai sitten ei kehity vuosien 0-13 aikana. Noin keskimäärin. Kuinka moni tuon ikäinen tietää mitään noista listaamistasi aiheista?
Kuinka monen lapsen vanhemmat pitävät tuota sen arvoisena, että keskittyisivät kasvatustyössä siihen.
voi tietysti olla, että sinulla on sen verran hidasta tuo kehitys, että tämä kaikki tapahtuu vasta aikuisiässä, mutta sillehän ei sitten voi mitään.

👍

Jospa me savutuvan asukit ja metsämajalaiset olimme hitaita ja tyhmiä? Ruotsalaisten avulla pääsimme sivistyksestä jyvälle ja nykyisin pärjäämme heille hyvin.

Mä viihdyn aina itseäni fiksummassa seurassa ja toivon että fiksut valtaavat maan. Mun itsetunto kestää sen tiedon, että on mua fiksumpia ihmisiä olemassa.

Hommatkaa itsetunto, lakatkaa nillittämästä ja syökää runebergin torttuja :thumbsup:

Jospa me savutuvan asukit ja metsämajalaiset olimme hitaita ja tyhmiä? Ruotsalaisten avulla pääsimme sivistyksestä jyvälle ja nykyisin pärjäämme heille hyvin.

Mä viihdyn aina itseäni fiksummassa seurassa ja toivon että fiksut valtaavat maan. Mun itsetunto kestää sen tiedon, että on mua fiksumpia ihmisiä olemassa.

Hommatkaa itsetunto, lakatkaa nillittämästä ja syökää runebergin torttuja :thumbsup:

👍

Yhteistyössä