[QUOTE="vieras";24125086]Mä olen itse se "aikuinen lapsi" joka käy vanhempiensa kotona..millon syömässä,millon kahvilla.. Mulla on aina ollu todella läheiset välit vanhempiini,ja muutin pois kotoa reilu 9v sitten kun menin naimisiin. Siitä asti ollaan mieheni kanssa käyty mun vanhemmilla n kerran viikossa,nykyään kun vanhemmat eläkkeellä ja minä hoitovapaalla,käydään lapsen kanssa siellä välillä lähes päivittäin. Ikinä ei olla tehty rahasta mitään numeroa,mutta usein sovitaan etukäteen äidin kanssa että tuodaan jotain.. Tyyliin jos ollaan menossa koko perheen voimin sinne grillaamaan,niin usein me viedään "lihat" (vaihtelevasti erilaisia pihvejä,broileria,makkaroita jne) ja jos menen lapsen kanssa kahville,äiti saattaa laittaa viestin tyyliin "eiks jätski olis kiva" jne. Jouluna ja muina juhlapyhinä ostetaan osa ruoista ja mä autan niiden valmistuksessa,mies taas auttaa isääni kuusen koristelussa ym. Jos haluamme juhlia esim synttäreitä vanhempieni kotona,hoidamme kulut (ja valmistelut) tietysti itse,mutta jos taas vanhempani haluavat järjestää juhlat,he maksavat ruoat ja me autamme valmisteluissa..
Toisin on mieheni kotona. Sielläkään ei mistään ruokarahoista ole ollut ikinä puhetta,mutta sinne ei myöskään ole soveliasta viedä mitään tarjottavaa ellei asiasta sovita viikkoa aiemmin. Mitenkään ei myöskään saa auttaa missään,just just saa viedä omat astiansa tiskipöydälle. Ainoat poikkeukset tästä ovat joulu ja äitienpäivä,jolloin perheen pojat (mieheni ja hänen veljensä) saavat hoitaa tiskit..[/QUOTE]
Tuo on ihan normaalia ja hyvä. Meilläkin kaikkien kans läheiset välit,mutta en tykkää siitä,että ei sit vois mitään auttaa,kun ei asu kotona,mut syyä vois..