Ruokamenot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppu

Vieras
Mua kiinnostais, minkä verran rahaa teillä menee ruokaan kuussa? Ensimmäisen kerran laskin meidän yhteistalouden menot ja viime kuussa sapuskoihin meni noin 300 euroa. Meitä on vain kaksi aikuista ja parin viikon päästä on esikoisen laskettu aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Pelkkään ruokaan menee noin 120e/kk jos syödään perusruokaa (meitä myös kaksi). Vähemmän menee jos on pakko ja enemmän kernaasti jos on rahaa mitä laittaa.

Vautsi, 120 euroa! Mulla on tiukkana tavoitteena 150 euroa ja se tuntuu niin mielettömän kaukaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä menee n. 800e, ostan paljon luomua ja kasviksia on hinta mikä tahansa. Syömme monipuolisesti, aina salaatteja, hedelmiä, montaa leipää jne.

Luomu kyllä nostaa hintaa reilusti. Tosin olen lukenut, että luomussa on lähes aina ravintosisältö parempi. Siinä mielessä saa vastinetta rahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kirppu:
Pelkkään ruokaan menee noin 120e/kk jos syödään perusruokaa (meitä myös kaksi). Vähemmän menee jos on pakko ja enemmän kernaasti jos on rahaa mitä laittaa.

Vautsi, 120 euroa! Mulla on tiukkana tavoitteena 150 euroa ja se tuntuu niin mielettömän kaukaiselta.

30e viikko ja kerran viikossa käydään kaupassa ja kerralla ostetaan kaikki, jos tiukkaa on. Oli sellanenkin aika kun ei niin tiukkaa ollut ja saatiin kevyesti 400e pelkkään ruokaan menemään kahdestaan. Mutta nyt taas on kitukuukausi. Vähimmillään on mennyt vain 80e kuussa ruokaan ja se oli jo tosi vähän ja jotkut ne vaan porskuttaa vähemmälläkin.

Jos ollaan rehellisiä, niin en uskalla laskea.
3 kasvuiässä olevaa teiniä, yksi taapero, minä ja mies.
Kesäaikana ruokaan menee rahaa ihan valtavasti, kannamme selkävääränä maitoajauhojasokeriamakkaraajauhelihaapaprikaaja ties mitä.

Mulla on ollut tavoitteena 400? / viikko, mutta kesällä helteistä huolimatta tuntuu että nuo lapset ovat järestään onttoja... Ruoka häviää hetkessä, eikä paljon toiveita, että päivällisen jämistä sais lounasta seuraavalle päivälle kuten talvella onnistuu isojen ollessa koulussa.

Niin, ja perheessä siis mie ja mies, sekä pojat 16v, kohta 12v, 11v täyttävä ja reilu 7-vuotias + tyttöset 15v, 9v, 6v, 4v, 2v ja kuopus 10kk.
Ja tuo summa pitää siis sisällään vaipat, pesuaineet ym. marketista saatavat perusjutut.

Kerro salaisuutesi! Mitä te syötte? Ette varmaan mitään leipää, makkaraa, juustoa...?

makkarat onkin turhia.juustoviipale ja kurkku ja tomaatti leivälle ok.meidän muksut ei tykkää makkarasta .leipää leipomosta ostetaan tuoreita mutta epämuodostuneita,1 e iso muovikassillinen .puuroa aamiaisella ,keittoja ,laatikoita .perusruokaa ,porkkanoita ,perunoita.kesällä kerätään marjoja ,sieniä ja meillä menee kaikkiaan 250 euroa ruokiin ja pesuaineisiin ja yms...joka ruualla salaattia.syödään monipuolisesti ja ostan tarjouksista.pärjätään hyvin ja meillä 5 + 2 .

Alkuperäinen kirjoittaja kirppu:

Toi 150? on kuukaudessa 5? päivä, ei mahdoton, kaipa sen sais pienellä totuttelulla toimimaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Kerro salaisuutesi! Mitä te syötte? Ette varmaan mitään leipää, makkaraa, juustoa...?

Tosi harvoin leipää ja vielä harvemmin päällisiä. Muuten ihan perusjuttuja, perunaa, makaroonia, jauhelihaa..

Meillä menee ruuat "köyhinä kuukausina" niin että kerta viikossa on ns. parempi liha (joka sekään ei kyllä ole mitään sisäfilettä) tarjouksesta, pari kertaa viikossa jauheliharuokaa (laatikkoja, keittoja jne.) kolme kertaa viikossa kasvisruoka (sosekeitto, laatikko, keitto, kiusaus, kasvispihvit, makaroonisoppa tms.) ja kerran viikkoon kalaa (tarjouksesta). Samaa syödään kaksi kertaa päivässä (toinen eväänä töissä tai jos ollaan kotona). Iltapalalat, aamupalat, välipalat muroja (isoja halpoja pakkauksia), myslejä (sama homma), puuroja, kiisseleitä, vihanneksia, hedelmiä tms. Mielikuvitusta se vähän vaatii, mutta vatsat tulee täyteen ja melko ravintoympyrän mukaan mennään.

Muutama kuukausi sitten pistin ylös ruokamenot. Summa oli 900-1000e/kk. Nyt varmaan jokusen satasen enemmän, kun koululaiset syö päivällä kotona. 2 aikuista ja 6 lasta.

Yhteistyössä