Ruokavinkkejä, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
ruskistan lihat jos jaksan, keittelen parituntia, mausteena lihalientä, pippuria, yrttejä, sipuleita porkkanaa, mitä millonki..

Mistä te ihmiset revitte aikaa tuollaisiin parin tunnin keittelemisiin? Meillä ruoan pitää valmistua nopeasti.

Keitetään n. 2,5dl pastaa, vähän suolaa sekaan. Ruskistetaan broiskut (itse käytän hunajamarinoituja) sekä sipuli. Sitten pasta ja broiskut uunivuokan, sekaan vielä paprikaa, päälle 6dl ruokakermaa ja juutoraastetta. 200 astetta ja n. 25min.

...varsinkin jos käyttä pikamakaronia. Keitä makaronia ja kastikkeeksi 3 juustonkermaa -> kuumenna ja lisää kinkkukuutioita ja vähän juustoraastetta, kiehauta niin et juusto sulaa. Mausteeksi ei tarvi kuin vähän pippurisekoitusta

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
ruskistan lihat jos jaksan, keittelen parituntia, mausteena lihalientä, pippuria, yrttejä, sipuleita porkkanaa, mitä millonki..

Mistä te ihmiset revitte aikaa tuollaisiin parin tunnin keittelemisiin? Meillä ruoan pitää valmistua nopeasti.

Ruskistan lihan, keittelen padassa vähintään pari tuntia, sekaan heitän lihaliemikuution ja porkkanaa.

Valmistan tän aina edellis iltana valmiiksi ettei tarvi seuraavanapäivänä kun perunat keittää.

Mä teen tuon lihan aina niin, että ostan vaik 2 kg naudan keittolihaa tms. ja lauantaisin panen jo aamulla valurautapataan kypsymään joku 4 h. Sehän kypsyy ihan itsekseen.Sit siitä tulee hyvä sen päivän ruoka ja loput pakastan rasioihin ja ompas tosi kiva ottaa valmis kastike pakkasesta ja keittää vain potut. :p

Mä pistän ruoan aina aamulla ensimmäisenä uuniin jos tiedän että siinä menee pari tuntia. Samalla sit voi syödä aamupalan ja tehdä aamupesut ja ruoka valmistuu rauhassa. Eikä tarvitse sitten kun lämmittää kun on ruoka-aika.

Alkuperäinen kirjoittaja fffrt:

Mä pistän ruoan aina aamulla ensimmäisenä uuniin jos tiedän että siinä menee pari tuntia. Samalla sit voi syödä aamupalan ja tehdä aamupesut ja ruoka valmistuu rauhassa. Eikä tarvitse sitten kun lämmittää kun on ruoka-aika.

Nin, noinhan sen vois tehdä jos olis kotona päivät. Toki mäkin jotakin ruokia teen iltaisin valmiiks seuraavalle päivälle.

Mä kippaan suikalelihat tai vastaavat sellaisinaan kylmään vesitilkkaan, kattilassa siis, sitten levy neloselle ja kun kiehuu, kakkoselle.

Siinä se saa kiehua hissukseen koko illan tai aamupäivän, myöhemmin mausteet ja muut sekaan ja hyvä on, käristämättä.

Juuh toki kun on päivän kotona niin ruuan laitto on iisimpää. Yks takuu helppo ja hyvä on karjalanpaisti, illalla uuniin aamulla uuni sammuksiin ja jätät päiväks snne iltapäivällä kun tulee kotio ei oo ku potut keittää ja lämmittää soosi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keitetään n. 2,5dl pastaa, vähän suolaa sekaan. Ruskistetaan broiskut (itse käytän hunajamarinoituja) sekä sipuli. Sitten pasta ja broiskut uunivuokan, sekaan vielä paprikaa, päälle 6dl ruokakermaa ja juutoraastetta. 200 astetta ja n. 25min.

Onko tossa ohjeessa mennyt pastan ja ruokakerman määrät sekaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja fffrt:

Nin, noinhan sen vois tehdä jos olis kotona päivät. Toki mäkin jotakin ruokia teen iltaisin valmiiks seuraavalle päivälle.
Mä olen kotona päivät enkä tosiaan tee ruokia edellisenä päivänä valmiiksi, enkä tosiaan keittele mitään enempää kuin maks tunnin... :ashamed:

Ehkä sitten kun lapset on isoja. :D

Yhteistyössä