rusehtava vuoto 3vkoa/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, nyt on sitten käyty polilla lääkärissä ja tämä lääkäri sitten päätti, että mitään vikaa ei ole, limakalvoja ei kannata polttaa, munasarjat ovat kunnossa, samoin kohtu eikä mikään viittaa endometrioosiin. Ei siinä mitään, mutta kun se vuoto! Haluan ihan oikeasti eroon siitä vuodosta! Tämä lääkäri käski sitten pitää kirjaa muutaman kuukauden ajan kaikista vuotopäivistä (niin kuin en muka olisi pitänyt tähän asti!!) ja sitten katsotaan uudelleen. Hormonilääkitystä se vaan yritti tarjota, mutta kun SEKÄÄN ei ole tähän vaivaan auttanut. Ei pillerit eikä keltarauhashormonit. Miksi toinen gyne oli sitä mieltä, että kannattaa polttaa nuo limakalvot ja miksi tämä toinen niin jyrkästi on sitä vastaan???

Katriina: huhhuh...olen kokenut saman..turhauttava tunne..ei auta vaikka sanoo et eiköhän tässä nyt aika hyvin ole jo vuosia seurattu vuotopäiviä kun ne ovat mulla ainakin joka kk samat(eli hela tiden..) ja taas odotamme..nyt jännittää saanko TAAS mäkin saman vastauksen. No,mäkin ilmottelen täällä sit-----

Gyne siis sanoi että limakalvot on herkät. Se näytti mulle sen kuvan siitä ultrasta, eli näin oman kohtuni ja munasarjat. Mulla limakalvo on viivanohut kun yleensä naisilla jotka ei käytä pillereitä saattaa se limakalvo olla tosi leveä.

Sit se näytti kirjasta kuvan sellaisesta kohdunkaulan limakalvosta mikä mulla on. Se on sellainen punainen alue joka on levinnyt kohdunsuulle ja se tihuuttaa yhdynnässä verta.

Multa otettiin myös ulkoinen ultra. Eli vatsan päältä. Kaikki sisäelimet kunnossa.

Nyt kun mulla vaihdettiin pillerit niin vuotoa ei ole yhdynnässä tullut... tiedä sitten vaikka nämä pillerit ei heikentäisi mun limakalvoja.

Papasta odotan tuloksia. Itse asiassa pitäisi saada ne tänään. Ihan pikkuisen jännittää...

Tämä menee nyt vähän aiheen vierestä, mutta olisiko tämän ketjun lukijoissa muita minun ongelmalstani kärsiviä...

Eli kuukautisten jälkeen (ainakin yli puolen vuoden ajan) alkaa joku toinen vuoto, punertava, tuoksahtaa melko voimakkaastikin vähän kuin raudalle, mutta mielestäni erilaiselle kuin kuukautisveri. Vuoto on kylläkin hyvin niukkaa, vähän pöperömäistä ja tähän mennessä loppunut viimeistään noin viikossa. Kävin vaivan takia syksyllä lääkärissä, mutta vuoto oli siihen mennessä jo ehtinyt loppua ja lääkäri sanoi, ettei ole mitään tulehdusta. Sp-taudit on testattu ja testit negatiivisia. En syö pillereitä. Olen epäillyt kaikkea, kuukautiskupin ""raapimaa"" limakalvoa, hiivaa yms., mutta en ole keksinyt syytä. Eihän tämä hirveästi elämää haittaa, mutta olisi kiva tietää, mistä moinen, kun ennen ei tällaista vaivaa ollut.

Ongelmani oli aikanaan hieman samanlainen kuin emmulla. Noin viikko kuukautisten päättymisen jälkeen eli kierron 12-15 päivänä alkoi aina vuoto, mikä oli hieman punertavaa, enimmäkseen ruskeaa. Vuotoa kesti n. neljä päivää. Sp-testit negatiivisia ja papa ok. Sama toistui parin vuoden ajan joka kuukausi, kunnes aloitin e-pillereiden käytön. Pillerit siis auttoivat minun vaivaani. Yksikään lääkäri ei epäillyt endoa...ilmeisesti jotain hormoniperäistä...en tiedä. Joka tapauksessa, nyt kun lapsen hankkiminen alkaa olla ajankohtaista parin vuoden sisällä, niin hieman pelottaa, mitä tapahtuu pillereiden lopettamisen jälkeen. Olen ajatellut käydä ultrassa. Ihan vain tarkistuttamassa, että kaikki on ok. Osaisitteko kertoa, mitä ultrassa käyminen suurinpiirtein maksaa yksityisellä?

Hei, minä olen käyttänyt kuukauden yasminnelle pillereitä ja heti kun kuukautiseni olivat loppuneet niin siitä eteenpäin minulla tulee kokoajan rusehtavaa vuotoa ja alavatsaan sattuu.en tiedä mistä se johtuu toivottavasti niistä pillereistä...

Yhteistyössä