Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Kuinka usein te oikein niissä mummoloissa käytte, jos siellä tarjoiltu ruoka pilaa lapsen terveyden ja syömiset kokonaan? Vaikka kerran viikossa kävisitte, niin lapsen terveyden kannalta ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä sillä, jos puuron päälle saa desin mehukeittoa. Tai jos siellä saa palasen pullaa. Meillä lapset tietävät kyllä, että kotona ei todellakaan saa sellaisia määriä herkkuja kuin mummolassa, eivätkä sitten kärtäkään niitä (joskus tietysti pitää yrittää...). Eikä meillä ole mitään ongelmia palata ruokarytmiinkään kotona, vaikka joskus oleilemme mummolassa pitkään.
Jos ap on niin huolissaan lapsen terveydestä, niin miksi et anna "kahvihetkillä" jotain oikeasti terveellistä? Kuten tuoreita hedelmiä, vihanneksia tms? Tai jos säilyvyys on ongelma, niin vaikka niitä tässäkin ketjussa mainittuja kuivattuja ruisleipäsiivuja? Karkeissa on lisäaineita, kyllä (tosin siinäkin asiassa voi tehdä valintoja), mutta rusinat ovat hampaille vähintään yhtä huonoja ja niissä on sitten niitä torjunta-ainejäämiä.
Ja edelleen olen sitä mieltä, että satunnaisesti syötynä on ihan yhdentekevää, antaako lapselle karkin/suklaapalan/jäätelöä/rusinaa.
Kuka on sanonut, että mummolan ruoat pilaavat lapsen terveyden? Juurihan kirjoitin ylempänä, että lapsi EI vaadi samanlaisia ruokajuttuja kotona, totesimme tässä ap:n kanssa vain, että on melko yleistä, että mummolassa herkkuja annetaan oli vanhempien kanta mikä hyvänsä, ja se on huono juttu.
Myös kerroin, että meidän poika syö nimenomaan vihanneksia ja hedelmiä, pienen määrän rusinoita ei ole meillä todettu hampaille pahaa tekevän, koska hampaat huolletaan asianmukaisesti aamu- ja iltapuuron jälkeen. Ap:n alkuperäinen kysymys kuuluikin, onko rusinat muka yhtä haitallisia pienelle lapselle kuin karkit, ja jokaisella toki on oikeus mielipiteeseen, myös minä olen sitä mieltä, että mieluummin rusinoita pieni määrä kuin karkkia se pienikään määrä.
Jep, alkuperäinen pointti oli, että olettaen, että lapselle annetaan karkkia tai rusinoita, kumpi on parempi, vai onko yhtä huonot vaihtoehdot?