Ruskeaa vuotoa ja vatsakipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilja

Vieras
Mikähän mulla on vikana?

Kuukautiset on aina ollut säännölliset. Nyt on viikko menkkojen loppumisesta ja vatsaa alkoi koskea ihan kuin menkat alkaisi. Eilen illalla tuli vähän ruskeaa verensekaista vuotoa. Yön aikana oli tullut vähän lisää mutta sitten loppui. Tämän päivän aikana ei ole tullut mitään mutta alavatsaan koskee vielä.

Osaako joku auttaa?

Raskautta ollaan toivottu ja yritetty muutaman kuukauden. Voiko se silti näin pian menkkojen jälkeen napata? Seksiä oli miehen kanssa viimeksi toissapäivänä, eli päivää ennenkuin kivut alkoivat. Canesten-kuurilla hoidin n. 3 viikkoa sitten hiivatulehduksen.

osaisiko joku tänään auttaa? Illalla tuli vielä verensekaista limaa. Vähän kuin vaaleanpunaista valkovuotoa. Illalla oli alavatsassa kipuja jotka jatkuvat vielä tänään.

vuodot on ollut erittäin pieniä määrältään. pikkuhousunsuojilla on pärjännyt. rusehtavaa + punaista verta tullut ehkä t-lusikan verran ja samoin tuota valkovuodon tapaista vuotoa. Vain tämä 3 päivän sisällä mutta kivut jatkuvat.

ovulaatio se vaan on. Mulla ainakin kahden raskauden ja iän myötä ovulaatio-oireet pahentunu. Tuntuu juuri tuollaiselta ja on ruskehtavaa vuotoa muutaman päivän. Ihan on lääkärit tutkineet ja todenneet. Mutta jos kestää kauan niin sitten voi olla tulehdus.

tuohan on kyllä mahdollista. Itse olen 24v ja lapsia on 2. Tuli mieleen tulehduksista että onko kellään täällä kokemusta tulehduksista sisäsynnyttimissä. Esim. kohtutulehdus? voiko se alkaa näin?

Kohtutulehduksessa erite taitaa haista aika pahalle. Jos siinä vuodossa ei ole eriskummallisia tuoksahduksia, voi olla pelkkää ovulaation aiheuttamaa häkräämiä kierrossa.

sulla voi olla tuuba raskaus.
mulla on ollut niitä kolme ja oireet oli juuri tuollaiset.
oli siis alkio kiinnittynyt munajohtimeen ja siksi kipu toispuoleinen.
kuukautiset tuli suht normisti ja sit alkoi juuri tuoollainen vuoto ja kipuilu vaan yltyi, lopulta en päässyt kulkemaan.
luulivat ensin että olisi umpisuoli.
siinä tulee kuitenkin kiire hoitoon, on vaarallista jos munajohdin repeää.
mees tekee raskaustesti.
mulla ei silloin kaupan testi näyttänyt plussaa mutta sairaalassa sitten näytti.

ok, ei haise mitenkään erilaiselle kuin normaali kuukautisvuoto. Toisella palstalla mulle diagnosoitiin oireidin perusteella klamydia.. eikö se olisi huomattu papa-kokeessa jos sellainen olisi?

Mieluisempi vastaus olisi tuo ovulaatio. Jos kipu ei hellitä täytyy varmaan huomenna mennä tarkistuttamaan.

joskus kohdun alueen verisuonet antavat periksi ja tulee veristä vuotoa. Minulla tulee usein (monesti samassa kuussa ja sitten ei pitkään aikaan ollenkaan) ja kipuja joskun on. Tutkittu on ja kaikki hyvin. Kohdun alueen verenkierto on kuulemma niin vilkasta että joskus saattaa vähän vuotaakin. Useinmiten tämä tapahtuu seksin jälkeen mutta toisinaan muuten vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
sulla voi olla tuuba raskaus.
mulla on ollut niitä kolme ja oireet oli juuri tuollaiset.
oli siis alkio kiinnittynyt munajohtimeen ja siksi kipu toispuoleinen.
kuukautiset tuli suht normisti ja sit alkoi juuri tuoollainen vuoto ja kipuilu vaan yltyi, lopulta en päässyt kulkemaan.
luulivat ensin että olisi umpisuoli.
siinä tulee kuitenkin kiire hoitoon, on vaarallista jos munajohdin repeää.
mees tekee raskaustesti.
mulla ei silloin kaupan testi näyttänyt plussaa mutta sairaalassa sitten näytti.

Viimeiset menkkojen alkamisesta on nyt tasan 2 viikkoa. Voinko tehdä raskaustestin jo nytte? Kipu on kyllä aika kova ja jomottava.

voit, mutta se ei välttämättä silti näytä. kyllä mä kävisin näyttää itteäni. ultralla luulisi näkyvän.
ja kun lääkäri vähän koski sinne puolelle niin voi vee kun teki kipeää.
toisella kertaa kun mulla oli tuuba raskaus, olin viikon verran onnessaan kun olin jo tehnyt testin ja iloittiin vauvasta, sitten alkoi taas nuo oireet ja sinnehän se oli jumiin jäänyt taas.
vuoto oli juuri tuollaista kummaa ruskeaa ja outoa ja kipuilu ja painon tunne vaan yltyi.

Yhteistyössä