Ruskeaa vuotoa ja vatsakipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hedelmöitymisen yhteydessä, kun hedelmöitynyt munasolu laskee ja kiinnittyy kohtuun, voi tuntua aristavaa kipua, myös ulkoapäin paineltaessa. Veikkaan kyseessä olleen tämän kivun ja raskauden jatkuessa normaalisti.

Mulla oli Hcg 388 silloin kun olin ihan normisti raskaana ja päiviä alkion siirrosta mennyt 13.
Ja silloin ekassa ulkoisessa raskaudessa kun oli menkat olleet viikon myöhässä oli Hcg 1015.
kolmannessa ulkoisessa oli Hcg 15300 mutta olinkin jo pitemmällä raskaana, en muistä millä viikolla mutta silloin ehdimme jo vähän raskaudesta iloita.

Eli toivon tuon sun lukeman ennustavan normia raskautta ja ihmettelen kyllä tuota lääkettä mikä sulle on määrätty, uskaltaako ottaa.
Mullakaan ei muistaakseni kivut kyllä vähentyneet ulkoisissa, vaikka alkuun kulki vähän aalloittain ja joskus helppasikin, niin kyllä se koko ajan vähän paheni.

peukkuja teille!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä äiti th:
Hedelmöitymisen yhteydessä, kun hedelmöitynyt munasolu laskee ja kiinnittyy kohtuun, voi tuntua aristavaa kipua, myös ulkoapäin paineltaessa. Veikkaan kyseessä olleen tämän kivun ja raskauden jatkuessa normaalisti.

Tätä mäkin arvelin aluksi mutta kun kivut alkoi olla niin kovia niin aloin ihmetellä. Kivut on kovemmat kuin mulla kuukautiskivut koskaan.

Nyt on muuten taas alkanut särkeä joten otin yhden särkylääkkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla oli Hcg 388 silloin kun olin ihan normisti raskaana ja päiviä alkion siirrosta mennyt 13.
Ja silloin ekassa ulkoisessa raskaudessa kun oli menkat olleet viikon myöhässä oli Hcg 1015.
kolmannessa ulkoisessa oli Hcg 15300 mutta olinkin jo pitemmällä raskaana, en muistä millä viikolla mutta silloin ehdimme jo vähän raskaudesta iloita.

Eli toivon tuon sun lukeman ennustavan normia raskautta ja ihmettelen kyllä tuota lääkettä mikä sulle on määrätty, uskaltaako ottaa.
Mullakaan ei muistaakseni kivut kyllä vähentyneet ulkoisissa, vaikka alkuun kulki vähän aalloittain ja joskus helppasikin, niin kyllä se koko ajan vähän paheni.

peukkuja teille!!

Kiitos tästä viestistä! Antaa toivoa josko se ei sittenkään olisi... :)

Minulla oli normaaliraskaudessa kovia kipuja viikolle 7 saakka, jonka jälkeen loppuivat kokonaan. Kipujen takia epäiltiin kohdun ulkopuolista mutta onneksi oli kohdussa. Olin tuon alkuajan kokonaan vuodelevossa enkä voinut muuta tehdäkkään kipujen takia.

Tänään oon ottanu vähän rauhallisemmin, kivut ei oo vielä ainakaan tullu takas. Mitään raskausoireita ei kyllä oo vaikka kuinka yrittäis kuvitella. Päätin jättää trikozolin syömättä ja kysyä vielä lääkriltä huomenna mitä oikein meinasi tuolla. Olisko jotain vastaavaa mitä voisi raskaana syödä.....?

Heti sairaalasta palattuani tulin tänne kirjottelemaan kuulumisia. Verikokeet näyttää edelleen positiivista raskautta. Hcg arvoista ne ei ollut vielä saanut tuloksia, mutta lupasivat soittaa jos on poikkeavat. Ultrassa näkyi paksuuntuneet limakalvot ja tulehdukseen viittaavaa vuotoa, sain luvan syödä tuon trikozol-kuurin. Ilmeisesti siitä pitää lääkärin kans vaan neuvotella. Ehkä sitä ei suositella syötävän ihan tuosta vaan.. Kohdussa ei vielä ollut mitään. Munasarjat oli normaalit, ei maininnut mitään munatorvista.

Oikealla puolella oli 3cm läpimitaltaan oleva kysta. Sanoi ettei mitään hälyttävää, saattaa kuulua alkuraskauteen. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Siskoltani vaan on leikattu aika monta "kasvainta" joista isoin oli yli 2,5kg.

Kipuja ei ole ollut maanantai-illan jälkeen. Silloin otin yhden panacodin ja alkoi huimata niin paljon että menin nukkumaan.

unohtui tuohon laittaa että viikon päästä menen uudestaan kontrolliin ja silloin on tuo trikozol-kuuri syöty loppuun. Jos tulee kipuja niin aikaisemminkin voin soittaa ja tulla näytille.

Parempia uutisia olit hilja saanut, hieno juttu!! :)

Tuosta kystasta: Mulla todettiin viime kohdunulkoisen raskauden eli laparoskopian jälkeen heti seuraavassa kierrossa kysta, joka oli 2,8cm kooltaan. Siks oikeestaan se todettiin ku menin gynelle oikeanpuolen alavatsakipujen ja järjettömän alaselkäsäryn takia (luulin että oli jotain vialla leikkaukseen liittyen). Se oli toiminnallinen kysta, joka ei siis ollut puhjennut/hävinnyt kierron puolivälissä vaan jatkanut kasvuaan. Mutta siis noi sun kivut voi johtua ihan vaan siitä kystasta! Mulle sanottiin että joskus tollainen pienikokoinenkin kysta saattaa aiheuttaa kipua.
Mutta hyvältä siis vaikuttaa sun tilanne!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla todettiin kanssa pari viikkoa sitten oikeassa munasarjassa 3cm kysta.
Ei tietoa kauanko ollut.Kipuja ei ole ollut.Normaalissa gynekäynnissä huomattiin.

Mullakaan ei kyllä tuolla oikealla puolella ollut mitään kipuja. Ehkä se häviää itestään.. Tehdäänkö sulle mitään jatkotoimenpiteitä sen suhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja hilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla todettiin kanssa pari viikkoa sitten oikeassa munasarjassa 3cm kysta.
Ei tietoa kauanko ollut.Kipuja ei ole ollut.Normaalissa gynekäynnissä huomattiin.

Mullakaan ei kyllä tuolla oikealla puolella ollut mitään kipuja. Ehkä se häviää itestään.. Tehdäänkö sulle mitään jatkotoimenpiteitä sen suhteen?

Seuraava gyne noin puolen vuoden päästä ja katsotaan tilannetta.

Yhteistyössä