Ruskeaa vuotoa pikkuhousuissa, nyt rv 5+0??! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkeäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkeäkö?

Vieras
Kuten otsikosta ilmenee, olen tehnyt positiivisen raskaustestin ja kuukautiset reilun viikon myöhässä. Tänään pikkuhousuissa oli läntti ruskeaa vuotoa, mutta pyyhyttäessä ei tuu mitään...Olen huolesta soikeana, vaikka netistä olen nyt tässä lukenut, että voi olla normaalia. Alavatsa tuntuu turvonneelta ja siltä kuin menkat olisi ihan just alkamassa. Edellisessä raskaudessa mulla oli myös näitä menkkakipuja, mutta ei mitään vuotoa. Onko jollain kokemusta vastaavasta pienestä ruskeasta läntistä pikkuhousuissa? Onkohan menossa kesken? Nyyh, vielä ei kai kannata mihinkään ultraankaan mennä, kun on niin alussa...

Mulla ei ole vuodosta kokemusta, mutta kun kävin rakenneultrassa niin ultraaja kysyi että onko ollut tuhrua tai vuotoa nyt odotusaikana. Olisi kuulemma ollut ihan normaalia alkuraskaudessa, kun istukka oli sijoittunut niin eteen. Että voi siis olla todellakin normaalia, en sinuna huolisi liikoja vaan antaisin viikkojen rauhallisesti kulua ja kuulostella sitten neuvolassa myöhemmin dopplerilla ääniä. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Mulla oli ihan alkuraskaudesta tullut yhtenä päivänä rusehtavaa valkovuotoa pieni läntti housuihin, beigen väristä, ja kahtena seuraavana päivänä bongasin pari ruskeaa verisäiettä, jotka ei tullut housuihin asti. Olin ihan maani myynyt ton jälkeen, mutta vuoto ei lisääntynyt ja kaikki on mennyt ainakin tähän asti hyvin! Tarkkaa aikaa en nyt muista milloin toi vuoto oli, mutta plussatestistä oli varmaan reilu viikko aikaa, alle kaksi viikkoa joka tapauksessa.

Tosta istukasta: eikös se kehity vasta vähän myöhemmin, ensinhän alkio saa ravintonsa ruskuaispussista?

Uusimmat

Yhteistyössä