Ruskeaa vuotoa...vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titi

Vieras
Pahamaineinen ruskea vuoto, nyt sitä on ollut minullakin kolmen päivän aikana ihan vähän. rv 7+0 ja maanantaina olisi ensimmäinen neuvola-aika. Ehkä se täti osaa siellä kertoa tai sitten nauraa päin näköä, kun menen sinne, jos en enää olekaan raskaana. Plussanneen raskaustestin tein kierron 30. päivänä, kun vuotoa ei kuulunut. Onko tuo ruskeavuoto aina merkki keskenmenosta tai kohdunulkopuolisesta raskaudesta? Onko kellekään ruskevuotoisella syntynyt kuitenkin terve lapsi. Tässä koitan elätellä toiveita, kun koko hedelmöittymiseen meni vuosi...en haluaisi tämän päättyvän näin. Ja sitten kuitenkin alan jo henkisesti valmistautumaan pettymykseen, keskenmenoon. Mietin kauanko ruskeaa vuotoa jatkuu ennen kuin tulee ihan kunnolla verta ja kipuja. Nyt maha on lähinnä tuntunut turvonneelta.

Mulla oli rusehtavaa niukkaa vuotoa pariinki kertaan toisen raskauden aikana, kyl ne kummallaki kerralla otettiin vakavasti ja tutkittiin, mut mitään vikaa ei sit ollu missään eikä syytä löytyny. Eli ei välttis tarkoita että olis jotain pahaa..

Mulla on tässä kolmannessa raskaudessa tullut niukkaa ruskee/punertavaa vuotoa useana päivänä, mut aina tosi vähn kerrallaan. ALussa säikähdin, mutt asittemmin olen kuullut monelta muulta, että vuoto on suht. tavallista. Jos vuotoa tuee sitteellinen, niin sitten on jo todennäköisemmin kyse keskenmenosta. Eli voi sullakin olla ihan vaaratonta, jos ei runsastu.

Yhteistyössä