Ruskeaa vuotoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA!!

Vieras
Yritystä takana keskenmenon jälkeen 6 kk...
Kuukautiset alkoivat myöhässä 3 pvä ja olivat erinlaiset kun yleesä, ajattelin että johtuu siitä kun tulivat myöhässä! kuukautisista on nyt 10 päivää ja tulee pientä ruskeaa vuotoa, välillä tarvitsee ihan pikkuhousun suojan mutta vain välillä!! Olisiko teillä tietoa tai edes veikkausta mistä moinen johtuu?!?!?!

T: Hiukan jo hätääntynyt

Jos sun menkat on olleet keskenmenon jälkeen normaalit ja nyt sitten tuollaiset, niin kannattais varmaan tehdä raskaustesti ja jos se on positiivinen, niin menisin ultraan kattomaan, että onko sulla siellä kaikki hyvin. Toisaalta keskenmenon jälkeen voi hormonit olla vähä vielä sekasin, eli en ois kauheen huolestunut, jos raskaustesti on nega.

Joo mutta ne on kaavinnan jälkeen tulleet ihan normaalisti ilman mitään häriötä... siksi hiukan mietityttää...
Voisiko se eitten olla jotain raskaueen liittyvää tuo vuoto? Vaikka kuukautisetkin oli???

heip

vaikka itse en koskaan tähän mennessä ole keskenmenoa saanut, olen itsekin monasti huomannut ruskeaa vuotoa mutta siitä kylläkin on aikaa, tiedä sitten mistä johtui, koskaan lääkäriin en mennyt ja raskaana silloin en ollut...mutta loppui kyllä sitten itsestään..

Itsellä sama juttu. Km syksyllä ja tammikuussa ovulaation aikaan ruskeaa vuotoa. Tein raskaustestin, koska ruskea vuoto muistutti taannoisesta km:sta ja tulos oli plussa (mikä oli omituista, sillä siinä kierrossa en ollut lainkaan ollut yhdynnässä) Raskautta ei selvästi löytynyt mistään (ultralla katsottiin) ja raskausarvot lähtivät laskuun. Raskaana kuitenkin oli oman testin ja polilla tehdyn testin mukaan sekä verikokeen perusteella.

periaatteessa on kolme vaihtoehtoa, eli että ap on raskaana ihan normaalisti, tai saanut aikasen vaiheen keskenmenon kuukautisten aikana (joka siis kans normaalia ja yleistä) tai hormonit heittelee ja vanha kuukautisvuoto tulee tuollain ulos. Mun mielestä, jos ois kyse kohdun polyypeista tai muista vuotohäiriöistä, niin vuoto ois kirkkaampaa. Mä siis teksisin sen raskaustestin ja jos se nega, niin kattosin mitä seuraavassa kierrossa tapahtuu vuodon suhteen ja menisin sit lääkäriin.

Sinun, tiina, tapaus on kyllä outo... Jotenkin siis raskaushormonit on vain hävinneet elimistöstäsi tosi hitaasti.

Tuohon mun tapaukseen vielä... raskausarvot eivät lääkärin mukaan liittyneet mitenkään syksyllä olleesseen keskenmenoon (ei kuulemma ollut mahdollista) joten olin raskautunut joulukuussa ja saanut ihan normaalit kuukautisetkin ja oviksen aikaan tuli sitten tuo vuoto. Oli siinä lääkäritkin ihmeissään varsinkin kun hedelmöittyminen ei ollut siinä kierrossa mahdollista. Itse epäilin että kaikki olisi liittyyt syksyiseen km:oon mutta lääkärien mielestä se oli mahdotonta. On tämä vauvapuuhastelu aika hankalaa hommaa! Positiivisin odotuksin kuienkin :)

joo... testi tehtiin pe terveyskeskuksessa ja nyt tulee runsaampaa vuotoa sitten tyyliin kuukautiset! Tai on nyt pari päivää tullut, neuvoivat neuvolasta kun testin tulos oli nekatiivinen että jos alkaa tulemaan ihan verta 2 päivänä peräkkäin niin sitten lääkäriin ja tänään olis sen aika sitten! Ei vain viitsisi kyllä päivystykseen mennä! (Ottavatko ettes??) Olis vain kiva tietää kuinka rikki sitä onkaan?

Joo no meidän lääkäri sanoi tänään sitten jo toisen kerran ihan suoraan ettei ymmärrän näistä hommista mitään! ( Kyllä tuo niin turvallisuuden tunnetta) Eli veri vuotoa sitten oli tyyliin kuukautiset vko:n loppuna ja tänään sitten soitin terveyskeskukseen ja sain lääkärille soittoajan ja sain kuulla ettei se ymmärrä asiasta mitään. Sano et jos vuoto jatkuu niin viikon puolivälin aikaan pitäisi varata sitten aikaa lääkärille! ( No miksi vitussa minä sille varaisin aikaa kun ei se kerta tiedä näistä naisten jutuista mitään???) Vuotoa on pikkuisen edelleen niin kai tässä nyt sitten odotellaan mitä viikko tuo tullessaan. Hauskaa vain että tänään on kierron 14 päivä ja ei se mitään haittaa vaikkei kuukautiset ole loppunut kokonaan koko aikana!
Täytyy kai vaan uskoa että lääkäri tietää mitä määrää!!!??? Kysyin verikokeista niin se sano ettei nyt kyllä mitään sellaisia tarvita!
Miten käy tän kuun yrittämisen sitten raskauden suhteen???
T: Todella huolestunut pikkuhiljaa

onpa kurja tilanne..... Ei ole ihan tavatonta että kuukautiskierto menee joskus sekasin, mutta jos vuotohäiriöt jatkuu, niin ne pitää tutkia. Eli ens kerralla pyydät lähetteen gynekologille, joka sen on annettava kun sanot, että jos hän ei kerta näistä asioista mitään tiedä, niin lääkärin velvollisuus on lähettää jollekulle, joka tietää.

Jo sulla on kierohäiriö, niin tuskin raskaudut, kun ovulaatio ei välttämättä tapahdu. Ja jos taas vuodot jatkuu niin kait ois parempi selvittää ensin mistä ne johtuu....vai mitä mieltä itse olet?

Niin kyllähän ne selvittää pitäis joka tapauksessa kun teroilla muutekin nuo kuukautiset pyöri...
Suoraan sanottuna vitutttaa tuollainen lääkäri, onneks vuoto on jo niukkaa (mutta punaista) Mutta en kyllä tuolle omalle lääkärille suostu etes lähetettä mennä hakemaan! Aijon kyllä tulevaisuudessa taistella kunnolla että saan asioida jonkun muun lääkärin kanssa!