Rv 17+, enkä tunne vielä liikkeitä-neuvolatäti kyseli tästä ja huolettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jennikaa

Vieras
Olen rv 17+ raskaana, odotan toista lasta enkä tunne vieläkään vauvan liikkeitä. Sydänäänet oli normaalit neuvolassa, samoin np-ultra rv 11+. Esikoista odottaessa tunsin jo näillä viikoilla liikkeet aivan selvästi! Mistä ihmeestä voi johtua?? Onko tämä harvinaista?

En tiedä onko harvinaista, mutta mä tunsin kuopuksesta paljon myöhemmin liikkeet. Pisti se tietysti miettimään onko kaikki ok, mutta ilmeisesti tähän vaikutti istukan sijainti suoraan edessä. Mulla tuntui ekat liikkeet joskus viikoilla 17-18 (en muista varmasti), mutta jos sydänäänet olivat ok on kaikki varmasti hyvin! :heart:

Mulla istukka oli etuseinässä ja en tuntenut liikkeitä juuri ollenkaan. Tästä omassa neuvolassani sanoivat, että istukka vaimentaa liikkeet tehokkaasti. Ei siis syytä huoleen!

Hei ap!!

Älä huoli, kaikki vauvat ovat jo pienestä pitäin omanlaisiansa "liikkujia":heart:

Istukka etuseinämässä oli miullahin ja liikkeet tuntuivat vielä loppuajallahin aika vaimeina!..liikkeet ehkä enempi tuonne peräsuolen/selkärangan suuntaan..sellaisia yksittäisiä napautuksia(myöhemmin jymähdyksiä) ja illasta kun rauhoituin iltapalan syötyäni soffalle.
Masun pinnalla ei liikkeitä juuri näkynyt - esikolta sitten aivan "aaltoili", puolelta toiselle!

Jos sydänäänet ja kaikki muuhin Ok, ei kannata huolestua nyt liikoja.:)
Neuvolassa hyvä kun huolehditaan, mutta helposti tuollaisella komentilla saa odottajan huolesta sykkyrälle, ei hyvä ei..

Ensin tutkitaan ja seuraillaan pientä masuasukkia KUNNOLLA..sen jälkeen vasta huolestutaan jos on huolestumisen aihetta!

Kokeileppas tätä: Syöt jotain tooooosi imelää,(suklaa) tai juot vaikka makiaa mehua pari lasia..asetut sitten sängylle ja kuulostelet aivan rauhassa(ilman muita hälyääniä, ilta aika tähän hyvä)..jotain pientä voit siellä masussa jo tuntea..
Oikkein ihanaa ja rakasta masunkasvattelu aikaa siulle!!!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:
Mie tunsin esikoisesta rv17.
Seuraava raskaus oli kaksosraskaus ja liikkeitä aloin tuntea rv18/19. Ja istukat oli kiinnittyneet ylös taakse.

Yksilöllisesti ne alkaa tuntua. Eikös moni tunne vasta rv21 ja niillä main?

älä huolestu, sillä aika harva tuntee vielä noilla viikoilla liikkeitä kunnolla ja kun vielä eteisistukka sulla, niin voi mennä vielä pitkäänkin. Ja joillakin edessä oleva istukka vaimentaa niin paljon, ettei saa nauttia minkään sortin potkuista koko raskausaikana ja silti kaikki hyvin.

• Tykkää
Reactions: Iimaka
Mulla kolmas raskaus menossa. Esikoisesta tunsin liikeetä joskus rv17+ ja kakkosen kanssa 15+. Nyt en tuntenut ja olin huolissani. Rakenneultrassa selvisi että istukka oli tällä kertaa edessä. Liikkeet alkoivat tuntua viikon 20 tienoilla ja olivat pitkään senkin jälkeen aika heikkoja. Nyt lähti juuri viimeinen kuukausi käyntiin, enkä ole liikkeistä huolissani. Istukan sijainti vaikuttaa todella paljon, sen olen nyt huomannut.

Yhteistyössä