rv 38 ja 6 cm auki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viksi

Jäsen
01.08.2008
617
0
16
Onko kellään kokemusta tällaisesta:

Olen uudelleensynnyttäjä.
Olimme vauvan kokoarvioultrassa tänään, rv 38, ja samalla todettiin että kohdunsuu on 6 cm auki ja sikiökalvo pullottaa hiukan ulkona kohdunsuulta.

Kauankohan menee ennen kuin käynnistyy? Kuinka nopeaa menoa on luvassa, kun olen jo yli puolen välin auki? Lääkäri ei sanonut mitään tarkkaa, sanoi että voi alkaa tänään tai viikon kuluttua.

Hui ja ihanaa toisaalta.

Hups :O. Ohho, ei ole kokemusta mutta täällä joku kerran kirjoitti että oli yli 40rv ja monta senttiä auki ja lääkärit ei tehny mitään. Oli kestäny kauan.
Toivotaan ettet kauaa noin ole, tuntuu hurjalta aatella et paikat auki noin paljon. Varaudu lähteen heti laitokselle kun supat alkaa kun uudelleensynnyttäjä ja jo noin auki. Se on plumps vaan ja lapsi pihalla :O. :hug:

Mulla oli 5cm auki, ja kans kalvot pullotti tosi paljon ulkopuolella. Käynnistettiin synnytys pitkän välimatkan (siis kotoa sairaalaan ), ja jatkuvien supistusten takia rv 39+0, ja synnytys kesti 1.5h, jälkeisvaihe mukaanluettuna.

Luulis ettei ne olis ennää sinua mihinkään päästäny :o Siinä nimittäin tosiaan jos vedet mennee nii voi olla ettet sairaalaa kerkeä miettiäkkään. Samoin ko muutamilla supistuksilla voit olla jo kokonaan auki ja ponnistaminen alkaa... Mie en ois suostunu ennää sairaalasta lähtemään mihinkään.

Vaikea sanoa milloin käynnistyy, mutta saattaapi tulla nopeasti, kun on tullakseen. Itselläni toinen synnytys kesti tunnin ja suunnilleen tuon verran olin auki valmiiksi. Että toivon mukaan, asut lähellä sairaalaa ja pääset sinne nopeaan? Ei kauheasti kannata kotona odotella sitten..

mulla oli suunnilleen samanlainen tapaus toisessa raskaudessa. kokoarviossa olin 38+5, auki oli sillon 5cm. lääkäri sanoi myös, että voi tulla huomenna tai viikon päästä, että vaikee tietää etukäteen. mua jäi sit itteä vaivaamaan, niin menin seuraavana päivänä synnärille katsomaan kohdunsuun tilanteen, oli 6cm auki. sillon kätilö sanoi, että enää ei päästä mua kotiin(asun eri paikkakunnalla, missä sairaala on), vaan että mun täytyy jäädä samalle paikkakunnalle, missä sairaala on, koska jos vedet menee, niin kiirus tulee. kätilö sanoi myös, että seuraavana päivänä piti aamusta mennä synnärille, että käynnistävät sitten, ettei tartte odotella tilannetta. menin sit äitini luo yöksi ja aamulla menin sairalaan, 8cm oli auki. ainuttakaa supistusta ei tullu koko raskauden aikana. käynnistivät sitten tipalla. käynnistyksestä tunnin päästä oli poika maailmassa.

voimia sinne ja lähde heti sairaalaan, kun alkaa tuntua, että käynnissä on.

Itellä oli kans 5cm auki kun kävin kontrollissa,seuraavana aamuna alko supistukset ja hyvä että sairaalaan kerettiin kun vauva jo syntyi ;) Eli voi tosiaan olla nopeaa toimintaa siullakin edessä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Veet jos menee ni elä lähe omalla autolla (tai ite en ainakaan uskaltas)..

Tätä mullekin painotettiin niin neuvolasta, kun sairaalastakin, et missään nimessä ei saa lähtee omalla autolla tulemaan, vaan pitää odottaa lanssikyyti.

Yhteistyössä