rv 38 ja 6 cm auki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on hyvin paljon lapsivettä myös, ja lääkäri sanoi, että jos lapsivedet menevät kotona, niin pitää tulla ambulanssilla sairaalaan, koska vettä on paljon ja se tulee sitten ulos paineella. Tämän takia hänen mukaansa on mentäv vaakatasossa sairaalaan, koska on napanuoran ulosluiskahduksen riski.

Meilä ajaa sairaalaan vain 10 min (Onneksi).

Alkuperäinen kirjoittaja poikien äiti:
mulla oli suunnilleen samanlainen tapaus toisessa raskaudessa. kokoarviossa olin 38+5, auki oli sillon 5cm. lääkäri sanoi myös, että voi tulla huomenna tai viikon päästä, että vaikee tietää etukäteen. mua jäi sit itteä vaivaamaan, niin menin seuraavana päivänä synnärille katsomaan kohdunsuun tilanteen, oli 6cm auki. sillon kätilö sanoi, että enää ei päästä mua kotiin(asun eri paikkakunnalla, missä sairaala on), vaan että mun täytyy jäädä samalle paikkakunnalle, missä sairaala on, koska jos vedet menee, niin kiirus tulee. kätilö sanoi myös, että seuraavana päivänä piti aamusta mennä synnärille, että käynnistävät sitten, ettei tartte odotella tilannetta. menin sit äitini luo yöksi ja aamulla menin sairalaan, 8cm oli auki. ainuttakaa supistusta ei tullu koko raskauden aikana. käynnistivät sitten tipalla. käynnistyksestä tunnin päästä oli poika maailmassa.

voimia sinne ja lähde heti sairaalaan, kun alkaa tuntua, että käynnissä on.

ja tohon piti vielä lisätä, että kun kalvot puhkaistiin, niin poika tuli ihan kirjaimellisesti perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sit jos vedet menee kotona niin menet ambulanssilla sairaalaan! Sun täytyy olla makuuasennossa ettei esim. napanuora luiskahda ulos.

Minä menin omalla autolla, ei ollut matkaa kuin reilu 10 kilsaa eivätkä sanoneet sairaalasta että ei saa tulla omalla autolla.

Sit jos vedet menee kotona niin menet ambulanssilla sairaalaan! Sun täytyy olla makuuasennossa ettei esim. napanuora luiskahda ulos.

Minä menin omalla autolla, ei ollut matkaa kuin reilu 10 kilsaa eivätkä sanoneet sairaalasta että ei saa tulla omalla autolla.

Minä en siltikään uskaltas.. sitä varten ne lanssit on olemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Mie pystyttäisin telttaa tossa vaiheessa synnärin pihaan.. :whistle:

Nim. Puolessatoista tunnissa synnyttänyt kun olin 4cm auki ja vedet meni. :snotty:

Jeps, mä samaten. Kuopus tuli niin vauhdilla, ja välimatkaa vielä sairaalaan, et jos meillä joskus kolmatta odotetaan, niin aion majailla sairaalan liepeillä la:n lähestyessä. En tod. halua missään auton takapenkillä tai ambulanssissa synnyttää...
Ja tuota matkaa kun on sairaalaan, niin vaikka kuinka hyvällä tahdolla ajais ylinopeutta sinne, niin matkaan menee ainakin se ½h...

Tollasessa on aina vaarana napanuoran esiinluiskahdus johon vauva voi menehtyä. Siksi pitäis olla makuuasennossa kun vedet menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:

Minä en siltikään uskaltas.. sitä varten ne lanssit on olemassa!

Ei mulla käynyt edes mielessä etten uskaltaisi.

Tollasessa on aina vaarana napanuoran esiinluiskahdus johon vauva voi menehtyä. Siksi pitäis olla makuuasennossa kun vedet menee.

Eivät sanoneet sairaalassa mitään, vaikka lapsivesi oli vihreää. Sanoivat vielä, ettei kiirettä tulla mutta mentiin kyllä aika lailla heti.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti:
Mä olin melkein tajuton kivusta noissa senteissä. Eikö sulla ole supistanut lainkaan??

Hiukkasen silloin tällöin tuntuu supistelua, mutta ei erityisen kipeitä eikä niitä ole tullut levossa kuin muutaman kerran.

Rv 24 asti minua on supistellut liikkeessä, kuten busslle kävellessä, mutta ne supistukset eivät olleet lyhentäneet kohdunkaulaa vielä rv 33 mennessä lainkaan.

Eli ei ole nyt varsinaisesti supistellut eikä juuri lainkaan ole ollut kipeitä supistuksia, ja silti kohdunsuu on viikossa auennut tuon 6 cm.

Noh, enpä taida enää shoppailemaan uskaltaa, pysyttelen kotosalla. B)

Wou! :o Sullahan on jännät paikat... :D Mä itseasiassa naureskelin et mä oon varmaan vielä juhannuksenakin kasassa kun ultralla katottuna oli kaulaa 5cm (vaikka neuvolalääkäri pelotteli 2cm... ) ja tiukasti paikat kiinni, supistellu on pari viikkoa epäsäännöllisesti..Mut ilmeisesti muutosta voikin sitten tapahtua lyhyelläkin ajalla.. :D

Ja minua ei edes meinattu päästää sairaalaan sisälle, vaikka vedet oli mennyt ja omalla autolla siis menin.

Minulla on ollut itsellä myös nyt edellisessä raskaudessa rv.32 3cm auki ja tuolloin kalvot pullottivat ja 34 viikolla 4 cm ja rv. 26 asti olin vuodelevossa supisteluiden vuoksi, minulla myös kohdunkaula alkoi lyhentymään ja oli 1.5cm jo 30 viikolla. Supistelut eivät olleet kovin kivuliaita, mutta selkeesti saattoi tulla parikin tuntia 10min välein.. rv. 38 sairaalaan mennessä mulla oli 5cm auki ja tuolloinkaan ei supistellut säännöllisesti vaan mulla oli ennemminkin järkyttävä paine alapäässä ja masu kipee kun suoli oli niin täynnä kun ei ollut toiminut. Alapää tutkimuksen jälkeen aloin vuotaa verta ja synnytys käynnistyi, vauva syntyi 3h päästä... Mulla pelotti silloin ihan järkyttävästi just et kuinka nopeesti tulee toinen kun ensimmäinen synnytyskin oli suht nopee kokonais kesto 6h ja 4cm - vauvan syntymään 1h30min...

Me mentiin sairaalaan klo 4.30 jolloin todettiin, että olen 6cm auki. Sitten tuli yksi kunnon supistus, meni lapsivedet ja lapsi oli maailmassa 4.50.

Joten kun alkaa supistella, niin et odottele yhtään vaan lähdet laitokselle HETI!

Alkuperäinen kirjoittaja 4 krt synnyttänyt:
ei ole mahdollista että saisi olla kotona. Provohan tämä on. Sairasta että edes joku uskoo tämän

:D
Sitten mä olen oikein uberprovo, mulla on nimittäin ollut 2 kertaa kunnolla auki monta viikkoa ennen synnytystä.

Yhteistyössä